Permalänk
Medlem

Lan dödade datorn!?

Allt började för någon vecka sedan när jag och en kompis skulle köra C&C Generals mot varandra, för att göra det roligare lånade vi min mammas dator och flyttade in den till mitt rum, allt funkade. Men dagen efter så vägrade datorn att starta dvs den låser sig i xp laddnings skärmen.
Vi löste detta genom en sk. "destruktiv återställning" som finns som alternativ när man startar datorn, då det är en HP.

Nu hände samma sak igår, då instalerade vi spelet, samt instalerade directx9 drivrutiner då den klagade på att vi hade en gammal verision av drect x. Allt fungerade hela kvällen, vi startade tom. om datorn en gång för att spelt var segt tyckte vi och skulle tesat om detta hjälpte, den gången startade datorn felfritt!

Nu i morse så vägrade den svara på anrop från tagentbordet, jag stängde av den och flyttade tillbaks den. Nu så fryser den vid samma pungt igen. startade den i felsäkert läge och avinstallerade spelet, återstälde nätverks inställningarna på datorn då vi hade fått ge dem ipadresser själva eftersom vi hade en tpkabel mellan dem (utan dhcp).

Har ni någon ide så skriv den, det kan vara värt att testa! Jag vill inte ge mig jag vill hitta felet!

datorn som felet upstod på är en:
Hp pavilion med en amd64 x2 +4400 cpu, nVidia 7900gtx grafikkort, win xp home ome som os, 2 gig minne.

Någon mer information ni vill ha så skriv så kommer jag med den så fort jag kan!

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk

hehe de e en sån dator min morsa har oxxå

har du testat o installera ett annat os än de som finns i datorn

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Kanske någon kontakt har åkt ut lite vid flytten?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Nope ingen kontakt som åkt ut.. kaoollat allt, och annat os har jag testat, men det blev bara klydd... hon är nöjd med xp.men efter pillat i nästan alla instälningar jag kunde hitta när jag körde i felsäkert läge och instalerade om ett par drivrutiner. så fick jagd et att fungera!

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!