Permalänk

viewsonic vx922 problem

Hejsan jag har en viewsonic vx922 och när jag startar upp datan så kommer de ingen bild så jag måste starta datorn med skärmkabeln utdragen och när jag hör att jag loggas in så kan jag stoppa in skärmkabeln då kommer de bild samma sak blir det när jag öppna battlefield 2.. Vad kan vara felet ?

Visa signatur

eru

Permalänk

Antagligen kassa kondensatorer i nätdelen vilket leder till att backlighten inte tänds/slocknar efter en stund, bara att skicka in på service om det är garanti kvar.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

Samma problem med min gammla VX 19", och samma för en vän. Så är ett rätt vanligt problemn på dom modellerna.

Permalänk

hittade en som hadde samma problem http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-247964_15_0.html

ser inte vad han köpte ni kanske kan bättre engelska

men jag använder ju skärmen nu.. Den dummar sig bara när man startar bf2 och datorn så jag måste ha skärmen avstängd när jag går in i bf2 och windows tills jag hör ljud sen kan jag sätta på skärmen då fungerar de klockrent!

Visa signatur

eru

Permalänk

Mja, men det är kassa kondingar i nätdelen, riktigt vanligt fel på den modellen. Förr eller senare kommer backlighten lägga av helt...

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Mja, men det är kassa kondingar i nätdelen, riktigt vanligt fel på den modellen. Förr eller senare kommer backlighten lägga av helt...

kan man lämna in den på lagning tro ? eller är det inget som går o laga ? bara kasta skärmen ?

Visa signatur

eru

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmIIrNoFF
kan man lämna in den på lagning tro ? eller är det inget som går o laga ? bara kasta skärmen ?

Jodå, är det garanti kvar så är det inga problem, går att laga utan större problem så..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt.. Jag har samma fel och skapade ett konto här för att fråga om problemet, jag trodde att jag var ensam om det. Jag orkar verkligen inte skicka in skärmen, vafan! Men det funkar alltså att starta om med skärmkabeln utdragen? Då kör jag på det tills jag köper en ny dator!

Permalänk
Medlem

Har en 19" vx922 själv, läst på lite om felet då min skärm är död 90% av tiden.
Tydligen så är det ett väldigt vanligt fel som gör att backligten dör.

Min skärm dör 100% av gångerna när den tar emot en annan upplösning än 1280x1024, och funkar en gång av 10 när jag bootat till windows och försöker slå på den.

Ska köpa 2 nya 22" skärmar imorgon dock så

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Ska precis beställa nya kondensatorer till min, 6st paj i nätagget.

Släng inte era plattskärmar! Så lätt att fixa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikeplektrum

Vad är det för kondensatorer? Och hur får du upp viewsonic-skärmarna utan att bryta sönder dem?

Edit: Jag har en VX724 och den har 4 skruvar, en i varje hörn som jag lossat, men bakstycket sitter som berget.

Edit: Efter en del brytande fick jag upp den, och hittade ett gäng svullna kondensatorer som jag lött bort och ska bytas ut såfort jag fått tag på nya.

Visa signatur

AMD Athlon, Radeon 9800Pro in BX-02

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikeplektrum

Min skärm har också blivit så här nu.

Vad är det för kondensatorer du pratar om?