Plus till Creative's kundservice !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Plus till Creative's kundservice !

Tänke jag skulle ge lite positiv feedback till Creatives Kundservice.

Köpte för ett tag sedan en Mp3 Spelare, Creative Zen X-fi 8GB där det följer med ett par EP-830 hörlurar. Efter ca ett halv år började ena luren bete sig underligt (volymen sänktes den gav ifrån sig små stötar).

Då kontaktade jag creative som omedelbart ordnade med RMA och bad mig skicka in hörlurarna till en adress i Stockholm, sagt och gjort skickade jag in dom, och fick idag (1 vecka senare) besök av UPS (eller ja.. Flygfrakt) som räckte över ett paket från en adress i Polen.

I paketet låg ett par Creative Aurvana In-ear från Creative som utbyteshörlurar !

Vad jag kan se är dessa lurar minst 3 gånger dyrare än ep-830 och det är ju roligt :D.

Återigen bra jobbat Creative !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka, Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Kul att höra nåt positivt om Creative, det är inte ofta:)

Intel Core i5 8400 | MSI Z370 Gaming Plus | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | 2x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | NZXT Hale90 650W | Asus Xonar DGC | Corsair Obsidian 500D | Viewsonic XG2703-GS |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
mitten
Registrerad
Nov 2008

Nejdu haha agreed.... mycket bra gjort av dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Creative har galet bra service.

För ett par år sedan pajade mina creative högtalare. Mailade en kopia av kvittot och 2 veckor senare fick jag ett helt nytt 5.1 system, vilket var snällt eftersom jag egentligen hade ett 2.1 system.

Så +1 på god kundservice!

//Bacon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Mar 2003

Jo Creative hade det bästa/generösaste supporten för ett gäng år sen, Minns att jag engång mailade angående min Geforce 3 som visade en massa artifacts, De frågade efter serienummer på kortet samt min adress, en vecka senare dimpar det ner ett helt nytt geforce 3 samt att de ber mig att ta min gamla kort till källsortering.

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jo Creative hade det bästa/generösaste supporten för ett gäng år sen, Minns att jag engång mailade angående min Geforce 3 som visade en massa artifacts, De frågade efter serienummer på kortet samt min adress, en vecka senare dimpar det ner ett helt nytt geforce 3 samt att de ber mig att ta min gamla kort till källsortering.

vilket här med Creative att göra på vilket sätt?

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
vilket här med Creative att göra på vilket sätt?

Det är väl kul att se att de fortfarande har en bra support efter alla dessa år.

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2003

Har bara positivt att säga om Creative Support.

Har fått flera grafikkort fixade under årens gång och även fått en MP3 spelar utbytt. När det gällde MP3-spelaren fick jag dock lov att hota med att gå till konsumentverket innan de ordnade med garantin.

- Rasande Joel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
vilket här med Creative att göra på vilket sätt?

Hur är det med läsförståelsen?

Creative sålde grafikkort för ett antal år sedan.

- Rasande Joel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Jag fick fel fjärrkontroll med till en frontpanel till audigy2zs. Efter att jag mailat supporten tog inte lång tid innan det kom en ny på posten.

Deras drivrutinshantering å andra sidan...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Jag har aldrig haft problem med Creative-s produkter och har således inte behövt kontakta kundsupport.. hoppas jag slipper även i fortsättningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Here it goes again , Aurvana lurarna har nu också gett upp (tveksam kvalite på creative prylar ? )....

Har fått en RMA godkänd och har skickat in lurarna (dock stod det ep-830 i papprena trots att jag påpekade 2 gånger att jag fått aurvana som ersättare första gången)

Får vi se vad som händer...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Ok, nu har det gått 11 dagar sedan mitt paket ankom deras lokala företagscenter och dom har ännu inte löst ut den...

Förra gången tog det allt som allt en veckanu närmar vi oss 2, skillnadenär att jag den här gången blev instruerad att skicka lurarna till "LetMeRepair Nordic" (Första gången var det en annan firma) och LetMeRepair verkar ju inte käka turbo till frukost precis....

Kan tilläggas att jag mailade dom den 13 (1 dag efter paketet var framme) och frågade hur ofta dom löser ut paket och dom svarade:

"Dagen efter vi fått avin och jag sitter med din här"

Nu ignorerar dom mina mail....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Idag fick jag inte bara 1 utan 2st "för stort brev" i brevlådan ochtänkte vad fan kan detta vara då ?

Knallade ner till posten och fick ut 2st likadana lådor från Creative, kom hem och öppnade den ena: "EP-830" och sedan den andra: "EP-630".

Varför dom skickat mig 2 nya lurar är ju en gåta men jag klagar inte

Skillnader gentemot frsta RMA'n:
* Mailkonversationen var mycket sämre då man i princip bara fick standardsvar på sina frågor.
* Mailkonversationen besvarades alltid av någon med Asiatiskt namn, förra gången fick jag hjälp av en Amerikan (alltid samma amerikan).
* Det tog denna gången totalt 25 dagar jämfört med 7 första gången....