Tävla om valfri Komplett-PC!

Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Då får du ju skylla dig själv att du stressat genom hela storyn. Du anar inte hur mycket du missat.

Skrivet av SirSkitz:

Du har ju skippat massvis med dialoger och haft väldigt mycket tid tillsammans med spelet. ^^

Nu förstår jag inte er. Har aldrig sagt att jag "stressat igenom storyn" eller "skippat massvis med dialoger". Om jag nu gjorde det, så var snäll och citera mig

Jag har spelat som en vanlig person hade gjort.

Att säga sånt här är absurt och nedstämmande!

Jag luktar avundsjuka.

Permalänk
Medlem

Härligt att det blivit kö på min f.d tomma server, KLOCKAN ELVA PÅ FÖRMIDDAGEN! Skandalöst

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Hoppas de finns ett ex kvar till mig senare.

Blir less på att de inte går att spela jawa eller jabba the hutt jedi

Permalänk
Skrivet av Derix:

Härligt att det blivit kö på min f.d tomma server, KLOCKAN ELVA PÅ FÖRMIDDAGEN! Skandalöst

Håller helt med. Dom verkar ha sänkt populationen för att få folk att skapa nya karaktärer på andra server. Fel väg att gå i mitt tycke. Inte kul för dom som kommer hem från jobbet och det kliar i fingrarna, och får vänta i timmar för att komma in. Och sedan kommer lagomt in när det är dags att sova. Detta måste fixas.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Launchday classics? Lär ta en veckan innan det blir stuk på detta. Blir till att logga in när man kommer hem från jobbet, så kanske man kan lira när ungarna är lagda.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Håller helt med. Dom verkar ha sänkt populationen för att få folk att skapa nya karaktärer på andra server. Fel väg att gå i mitt tycke. Inte kul för dom som kommer hem från jobbet och det kliar i fingrarna, och får vänta i timmar för att komma in. Och sedan kommer lagomt in när det är dags att sova. Detta måste fixas.

Verkligen. Det här är inte acceptabelt. Jag som dessutom valde en lowpop-server av den enkla anledningen att jag faktiskt vill spela och inte köa. Tänk vilka fina köer det kommer att bli till helgen när alla är lediga..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Förstår egentligen inte meningen med detta...Det är ju troligen bara folk som vill spela med sina kompisar som väljer dom "fulla" servarna.
Kan dom inte bara lägga mer kraft till den existerande servern än att öppna 20st till?
Queue kl 11:24 på en EU server, "donno if serious or just trolling".

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Har svårt att tro att de skulle sänka server kapaciteten, det är snarare att det kommer in enormt mycket nytt folk idag med tanke på att spelet släpps idag..
Alla förhandsbokade inte, utan många föredrar att köpa spelet när det släpps och de vill ju självklart då spela med sina vänner som är inne på x servern.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tänkte fixa swtor idag, är dock orolig över prestandan i spelet. Spelade betan och spelet flöt inte på särskillt bra med datorn i sign, fick ostabil fps och det kändes som att inställningarna i spelet inte spelade någon större roll. Är det bättre optimerat nu eller är det likadant?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av sQuille:

Tänkte fixa swtor idag, är dock orolig över prestandan i spelet. Spelade betan och spelet flöt inte på särskillt bra med datorn i sign, fick ostabil fps och det kändes som att inställningarna i spelet inte spelade någon större roll. Är det bättre optimerat nu eller är det likadant?

Flyter på hur bra som helst. Har oxå tweakat .ini filen för att få ut mer av grafiken, och det flyter på riktigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Flyter på hur bra som helst. Har oxå tweakat .ini filen för att få ut mer av grafiken, och det flyter på riktigt bra.

Vart ligger denna .ini filen?
Finns det någon guide angående vilka inställningar gör vad?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Igår kväll var ju kön 1200 på den servern, vill inte veta hur mycket det blir ikväll. Spelar hellre på en mindre bra server utan en jävla massa kötider.. snacka om spill med tid, min uppfattning iaf

Värsta jag vart med om var i lördagskväll, 1800 i kö. Tog 5 timmar o komma in, minst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Är nästan lvl 23 nu, diggar spelet skarpt men saknar serverforum och trade forum. Kan crafta ganska bra grejer men har ingen aning vad de är värda.

Hur flyter spelet på datorn i din spec? Får du ok framerates? Några särskilda inställningar?

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Vart ligger denna .ini filen?
Finns det någon guide angående vilka inställningar gör vad?

Tack på förhand

http://www.gamefaqs.com/boards/951199-star-wars-the-old-republic/61343050

Här har du all info du behöver Dock ingen guide som vad gör vad.. skulle vart bra med en sån. Men detta funkar bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får bli att fjärrstyra datorn från jobbet med Team viewer så man kan dra igång det ett par timmar innan man kommer hem. Borde iofs oxå gå att fjärra från luren.. får ta o testa detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Här har du all info du behöver Dock ingen guide som vad gör vad.. skulle vart bra med en sån. Men detta funkar bra.

Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av oikhenke:

Får bli att fjärrstyra datorn från jobbet med Team viewer så man kan dra igång det ett par timmar innan man kommer hem. Borde iofs oxå gå att fjärra från luren.. får ta o testa detta..

Bra idé. Köa hela dan på jobbet så kanske man kan spela på kvällen haha

Permalänk

Finns massa light severs och sen är alla andra Full, varför spelar alla på samma??? kan inte ni nya random killar köra på light seversna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Finns massa light severs och sen är alla andra Full, varför spelar alla på samma??? kan inte ni nya random killar köra på light seversna ?

Det är för att många servrar e nya, när early började 13:e fanns det inte många servrar så de flesta är på en och samma server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

antagligen för att folk vill spela med sin guild.

Permalänk
Skrivet av icehawk77:

Detta är tillåtet att göra? Man kan inte bli bannad för detta?
Finns ju små saker i vissa spel som folk blivit bannade för, så.vill inte riskera ngt

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Kanoners. Guilden blev placerad på en server som känns full hela tiden när jag hör mig för med gkompisar, köer för dem hela tiden.

Kommer inte kunna börja lira själv förräns en bit in i januari. Vill inte starta gubbe på en tom server då och inte få lira med kompisarna.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jag skulle nog välja en annan server om du vill spela ngt den här veckan Det kommer bli ännu värre på kvällarna

Har min lvl 25 gubbe där :-/

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ajdå. Ja då är det bara att bita i det sura äpplet ett tag eller leka med en ny gubbe på en annan server tillsvidare.

Permalänk
Sötast

Någon som har någon info om de kommer öppna fler servrar idag? (eller redan har gjort?)

Surfar från jobb så har inte riktigt möjlighet att gräva fram infon själv.

Sitter och funderar på att köpa spelet då jag ändå är hyfsat sugen på att prova, och jag kan tänka mig att det redan skriks efter healers på servrarna som vanligt.

Har alltid spelat healer i MMO's och lirade senast raidhealer i wow, skulle nog kunna vara rätt skoj å lira healer i SWTOR tänkte jag

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Detta är tillåtet att göra? Man kan inte bli bannad för detta?
Finns ju små saker i vissa spel som folk blivit bannade för, så.vill inte riskera ngt

Är nog ingen fara. Är ju inget som påverkar själva spelandet

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Köerna är onekligen ett problem.

Jag loggade in och testade lite på min guilds server i morses kl. 07:00. Då hade jag precis fått tillgång till servern då jag inte hade tillgång till att spela innan. Det var ändå lite kö till min server (Peragus mining facility)! Detta klockan 07:00 på morgonen.

Undrar hur det kommer att vara ikväll...?

Får bli att rusa hem från jobbet och ställa in på inloggningskön. Pratade med en kollega idag också. Han sade att om det stod 10 min kö innebar det i praktiken en timmes kö. Någon som kan bekräfta detta?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Jobbigt värre i så fall.

En sak till: Hur länge kan man stå stilla och idla innan man blir autokickad från servern?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vet inte men antagligen inte mer än ett par minuter.