Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Det är jag dock inte lika säker på - Mandalorians kommer nog snarare vara ett neutralt "lag" i spelet - Som man inte kommer kunna vara med i.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Mandalorians har allierat sig med Sith tidigare, baserade på löften från Sith om att dom ska få vara med i ett stort krig. Vilket är det enda Mandalorians är ute efter, att få slåss och dö i strid.

Så det är ju möjligt att under detta kriget så är dom allierade med Sith igen.

Men sen är där ju frågan om Raser med, tror Mandalorians räknas som en egen ras. Finns många raser i SW som utseende mässigt är lika människor.

Eftersom Mandalorians mellan krig är utspridda och många jobbar "freelance" så är det en möjlig ras för Scoundrel/Bounty Hunter kanske. Och kan då välja vilken sida som helst.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Men sen är där ju frågan om Raser med, tror Mandalorians räknas som en egen ras. Finns många raser i SW som utseende mässigt är lika människor.

Eftersom Mandalorians mellan krig är utspridda och många jobbar "freelance" så är det en möjlig ras för Scoundrel/Bounty Hunter kanske. Och kan då välja vilken sida som helst.

Mandalorians räknas som ett folk, och de är blandade raser.

Så det mest troliga är att Mandalorians "vanliga trooper" kommer vara en klass

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Först, i krigets början, så allierade sig fusk-Mandalor med Sith, som bl a förgiftade hans motståndare på Geonosis.
Det var fusk-Mandalore som ledde de mandalorians som skapade blockaden (Som blockerade Republikens handelsvägar).

Men om ni kollar igenom Timeline #4, så visar det sig att en annan mandalorian har ägt skiten ur fusk-Mandalore, och blivit New Mandalore (Med guldmasken och allt ).
Men hittills vet vi inte om han också är allierad med Sith, eller kör som egen faction. (Ex som Scourge i WoW? Jag spelade ett år, och slutade efter BC, så rätta mig om jag har fel.)

Själv hoppas jag på att mandalorians blir ett gäng NPCs som strider mot både Sith och Republic.

New Mandalore liknar btw Mandalore the Ultimate, verkar det som:
http://images3.wikia.nocookie.net/starwars/images/thumb/e/eb/...

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Entusiast

Nya filmer:

http://kotaku.com/5353674/first-footage-of-the-old-republics-...

Lite storm trooper och Sith från PAX 09.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Gööött! Skönt med lite... Vänta, sade du Stormtrooper...? I alla fall, skönt med lite Trooper gameplay! Verkar vara en riktigt grym class.

Och är det bara jag, eller är animationerna när Sith'en fäktas underbara? Han parerar ju alla tre när han kan, och slåss på ett väldigt "mjukt" och skönt sätt
Impale FTW!

(Btw, BH'n har upphetsande onormalt stora tillgångar )

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Entusiast

Vad är skillnaden på trooper och storm trooper? Utanför vanliga KotOR 1&2 och filmerna så har jag inte så mycket koll.. Och i filmerna så är de enda troopersen jag såg storm troopers.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Storm troopers är vad Kejsar Palpatines Imperium kallar sina vitklädda plastgubbar.

I KOTOR kallades Sithimperiets motsvarighet för "Sith troopers" och hade läbbiga svart/silverfärgade rustningar.

Troopern i TOR är Republikens (dom snälla grabbarna) motsvarighet och heter då Republic Trooper eller kort och gott Trooper eftersom det troligtvis inte finns något i det spelet som den kan förväxlas med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Nya filmer:

http://kotaku.com/5353674/first-footage-of-the-old-republics-...

Lite storm trooper och Sith från PAX 09.

Jag såg fram emot spelet tills jag såg den filmen. Den kändes väldigt B. Avtändande. Jag kommer dock fortfarande testa och hoppas jag gillar det

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Skummat genom tråden och har säkert bommat att det redan står någonstans, ursäktar i förväg i så fall!

Någon med mer info om "det övriga" i spelet? SWGkopia eller "bara" fightingspel? Jag älskade craftingen i SWG och husägandet mm och har inte lyckats hitta info om annat än klasser i republic.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Skummat genom tråden och har säkert bommat att det redan står någonstans, ursäktar i förväg i så fall!

Någon med mer info om "det övriga" i spelet? SWGkopia eller "bara" fightingspel? Jag älskade craftingen i SWG och husägandet mm och har inte lyckats hitta info om annat än klasser i republic.

Hittils verkar det inte ha något som helst gemensamt med SWG och de har nog inga planer på det heller. Trist, men så är det och känns lite dumt att inte plocka det alla gillade med SWG. Enda man hör om spelet är story, story, story.

Story är mycket viktigare i singleplayer spel tycker jag. Håller mig oftast undan från allt vad story och lore heter i mmo. Det är själva spelbarheten där som avgör tillsammans med mycket att göra och så få restriktioner som möjligt.

Om de tänker rätt eller fel med att satsa på story lär de upptäcka efter några månader om folk helt enkelt slutar spela. De lär garanterat sälja massvis av spel på grund av att det är Star Wars, det intressanta är hur många som tycker det är värt att betala en månadsavgift för lite ny story då och då, om det är deras stora fokus.

Permalänk
Medlem

Bara för att BioWare satsar mycket på story betyder det inte att dem skiter fullständigt i allt annat som gör ett MMO till ett bra MMO.
Dem har sagt att dem tänker lägga till en fjärde "pelare" med de existerande tre (Combat, Exploration och Progression), inte att dem river skiten och ersätter med enbart Story.

Dem vill helt enkelt ha med allt som man brukar ha + En spännande singleplayer-upplevelse.
När man var ensam och gjorde quest i t ex WoW så var det ju inte så mycket mer med den saken, eller hur?

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntraxXx
Bara för att BioWare satsar mycket på story betyder inte att dem skiter fullständigt i allt annat som gör ett MMO till ett bra MMO.
Dem har sagt att dem tänker lägga till en fjärde "pelare" med de existerande tre (Combat, Exploration och Progression), inte att dem river skiten och ersätter med enbart Story.

Givetvis är det så. Men är bara oroad att deras fokus på story gör att de andra delarna inte får de resurser de förtjänar.

Permalänk
Medlem

Det är BW vi snackar om här Jag är säker på att dem vet var skåpet ska stå.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntraxXx
Det är BW vi snackar om här Jag är säker på att dem vet var skåpet ska stå.

Jepp Bioware litar jag på, men Lucasarts litar jag inte på för fem öre. De är experter på att gå in och bestämma och gör idiotiska beslut.

Permalänk
Medlem

Deras story inriktning och dialog tror jag kommer bli himla bra faktiskt.
Såg en film där en Sith Warrior och en Bounty Hunter hade gjort en grupp och höll på med en quest/dungeon.
När det kom till dialog så fick båda vara med och säga sitt i olika delar av dialogen. Tycker det blir bättre inlevelse så här än som i t ex WoW där varje dialog etc är för en person bara.

Sen att man har olika alternativ i dialogen som i vanlig Bioware anda är så guda härligt

Det som jag vill veta mer om nu är dungeons/raids. Hur det kommer gå till.
Hur många man kan vara max i en grupp etc.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Deras story inriktning och dialog tror jag kommer bli himla bra faktiskt.
Såg en film där en Sith Warrior och en Bounty Hunter hade gjort en grupp och höll på med en quest/dungeon.
När det kom till dialog så fick båda vara med och säga sitt i olika delar av dialogen. Tycker det blir bättre inlevelse så här än som i t ex WoW där varje dialog etc är för en person bara.

Sen att man har olika alternativ i dialogen som i vanlig Bioware anda är så guda härligt

Det som jag vill veta mer om nu är dungeons/raids. Hur det kommer gå till.
Hur många man kan vara max i en grupp etc.

Det lät i och för sig intressant.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Jepp Bioware litar jag på, men Lucasarts litar jag inte på för fem öre. De är experter på att gå in och bestämma och gör idiotiska beslut.

Äsch då, det är klart att någon från BioWare får stå och hålla vakt vid isoleringen.
Där man har alla LucasArts anställda fångna.
Behövs någon av dem så får konversationer äga rum mellan fyra ögon, och en vägg.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Hedersmedlem

Vad det inte Lucasarts som gjorde Star Wars lego?
De var i alla fall riktigt bra.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vad det inte Lucasarts som gjorde Star Wars lego?
De var i alla fall riktigt bra.

Och monkey island, grim fandango osv, osv. Bra spelföretag.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Någon annan som var med när folk upptäckte en liten glitch på www.swtor.com av vad som kan vara nyheter om SWTOR-betan?
Det dök även upp som rss feed, http://img40.imageshack.us/img40/5397/99477360.png
och vad tror ni?

Sanning om att spelet är närmare release än vad de flesta tror (Själv gissade jag på sommaren 2011), eller en stor konspiration? -___-
Är det samma månmänniskor som förgiftade dinosaurierna?

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntraxXx
Någon annan som var med när folk upptäckte en liten glitch på www.swtor.com av vad som kan vara nyheter om SWTOR-betan?
Det dök även upp som rss feed, http://img40.imageshack.us/img40/5397/99477360.png
och vad tror ni?

Sanning om att spelet är närmare release än vad de flesta tror (Själv gissade jag på sommaren 2011), eller en stor konspiration? -___-
Är det samma månmänniskor som förgiftade dinosaurierna?

Det går att signa för Beta nu.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

"Thank you for visiting www.StarWarsTheOldRepublic.com. We are making adjustments to the site due to the overwhelming response to the testing announcement. Please be patient and check back later. We estimate that the site will be back up in the next few hours."

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Det går att signa för Beta nu.

Jasså? Fan va taggat!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats signa-up?
Kommer bara till fyll i uppgifter och sen kommer jag inte längre dvs jag får inte göra en system scan.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon som har lyckats signa-up?
Kommer bara till fyll i uppgifter och sen kommer jag inte längre dvs jag får inte göra en system scan.

Jag gjorde hela baletten igår, vad kör du med för browser? Det fungerade för mig med FF.
Java kan också vara ett problem se till att du har senaste versionen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Jag gjorde hela baletten igår, vad kör du med för browser? Det fungerade för mig med FF.
Java kan också vara ett problem se till att du har senaste versionen.

Kör med senaste IE (x86) och java (hemsidan fungerar inte alls bra i Opera).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag kan göra scan men sen börjar det om igen Får försöka senare, det är nog ett par som försöker komma in. Bråttom lär man väl in behöva ha då nycklarna går ut som lotteri som vanligt antar jag.

Permalänk
Medlem

Min scan bli aldrig klar?
Den visar upp min specs direkt när jag klickar scan men det finns ingen next knapp nånstans?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Verkar vara lite buggat...

Tidigare så kom jag till scanen men efter det så slängdes jag till början, nu kommer jag inte ens till scanen innan jag får börja om...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.