Permalänk
Musikälskare

Absolut torr

Nån som har provat, Klarar fan bara att ha de nån min sen kliar de å gör ont så man tror man blir torterad....

Helt stört

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

nja inte än som tur är morsan köpte nåt sånt till mig men har aldrig använt den... kanske tur? iofs var det nog ett årsen så den e nog inte så bra längre...

Permalänk

har inte prövat det själv men jag har hört nått tips om att man skall dra på sig en tajt t-shirt efter man applicerat de dära medlet

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

För några år sedan körde jag absolut torr i armhålorna var tredje dag för att hålla syndafloderna borta. När jag började använda det sved det som fan men sen blir det bara en lätt rodnad som försvinner efter några timmar.
Nu räcker det dock med antiperspirant deo. Gött när hormonerna sänkt sig till normala nivåer igen.

Använder det fortfarande till händerna då jag har grym handsvett. Ibland till fötterna om man vet att dom ska vara instängda länge.

Absolut torr är i princip ren aluminiumklorid.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Musikälskare

Får försöka fler gånger och hoppas de blir lättare med tiden xD

Jävla jobbigt med rediga svett-ringar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Absolut torr är kanon. Undvik dock att applicera vätskan när du är fuktig under armarna.

Efter några gångers användande så svider det inte alls för mig när jag använder det.

Permalänk
Medlem

Dito.

Har använt det ett par gånger inför större evenemang när jag vet att jag måste använda vit skjorta och liknande.

Och ja, det svider till första gången. Men sen känns det nada, för mig är det som att använda deo.

Fungerar prima mundo. Dock se verkligen till att du är 100% torr <på användningsområdet> när du applicerar det, annars lär det svida.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Finns något som heter Bats på apoteket som funkar bra.

Permalänk
Avstängd

Det svider bara om man gör fel. Först och främst, sköt hygienen - mycket bra start. Lager-på-lager- metoden är bara modernt när det kommer till kläder Sedan ska man dutta på det, inte dra på det som en deodorant - då 'kan' det svida också. Varför följer ni inte manualen? Göra det innan man går och lägger sig är ett mycket bra tips

Permalänk
Medlem

Har hört att folk som använder det börjar svettas mer på andra ställen.
Myt eller inte?
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Avstängd

Mjae, det där ska vara delvis sant, delvis falskt. Man svettas av en anledning och den svett som normalt kommer ut på de ställen där man har applicerat Absolut Torr flyttas och kommer ut på ett annat ställe. Men fördelen är att det inte luktar och det är ju ändå inga större mängder som kommer - jag märker inte någon skillnad alls på övriga delar av kroppen, även om jag inte svettas direkt mycket under armarna heller.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Det svider bara om man gör fel. Först och främst, sköt hygienen - mycket bra start. Lager-på-lager- metoden är bara modernt när det kommer till kläder Sedan ska man dutta på det, inte dra på det som en deodorant - då 'kan' det svida också. Varför följer ni inte manualen? Göra det innan man går och lägger sig är ett mycket bra tips

Gör fel?

Dushar varje dag och sköter allt vad hygien heter, men har alltid varit känslig mot absolute torr

Provade i natt med, vaknade upp med röda märken i armhålorna som svider galet...

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Avstängd

Överdoserar du kanske? Jag har bara gjort fel en gång och det var ju som bekant ingen angenäm känsla, men vare sig före eller efter det har det inte varit några problem.

Permalänk
Musikälskare

Hehe

Får prova mer helt enkelt

SiD: Bra tips!

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Kan ju va så att du är känslig? Jag kan inte använda nått med alkohol i typ, t.ex. axe spray ger mig massa röda märken.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag använde det en del förr. Otroligt effektivt på mig, svettas inte en ml på minst 2 veckor efter att jag använt det. Jag hade dock oerhörda problem med svettningar och Aboslut Torr var det enda som fungerade.

Dock så gjorde det oerhört ont att applicera. Om man lyckades somna så funkade det. Jag var dock helt öm under armarna i ett par dagar efteråt.

Ett bra tips är att applicera skiten precis innan du går och lägger dig när du kommer hem från krogen (läs, är full som fan), då känner man inte att det gör så ont.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem

Som jag tidigare nämnde... "Bats" är ett bra medel och kliar inte som "Absolut Torr" kan göra...

Permalänk
Citat:

Mjae, det där ska vara delvis sant, delvis falskt. Man svettas av en anledning och den svett som normalt kommer ut på de ställen där man har applicerat Absolut Torr flyttas och kommer ut på ett annat ställe. Men fördelen är att det inte luktar och det är ju ändå inga större mängder som kommer - jag märker inte någon skillnad alls på övriga delar av kroppen, även om jag inte svettas direkt mycket under armarna heller.

Snacka inte skit. Svettkörtlarna på andra delar av kroppen har ingen aning om hur mycket svett svettkörtlarna under armarna producerar. Det är därför omöjligt att de skulle kompensera för mindre svett under armarna med mer svett någon annanstans.

Permalänk

Trodde det var någon typ av skämt om Absolut vodka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drumstick
Snacka inte skit. Svettkörtlarna på andra delar av kroppen har ingen aning om hur mycket svett svettkörtlarna under armarna producerar. Det är därför omöjligt att de skulle kompensera för mindre svett under armarna med mer svett någon annanstans.

Kroppen vill ju hålla rätt temperatur ändå. Kompenseras genom att man svettas mer på andra ställen eftersom värmen inte försvinner i armhålan? Jag vet inte, gissning från min sida..

Permalänk
Medlem

Skit

Har testat den och de e inge bra, inte ens en timma. En vecka? pyttsan

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Rätt använd är det omöjligt att svettas under armarna om man använder Absolut torr. Men om man är det minsta fuktig när det stryks på får man enorma klådor samt eksemliknande utslag, senast jag hade det var för någon månad sedan. Det räcker med extremt lite fukt för att få problemen, så är man orolig använd en hårtork för att bli snustorr.

Jag har använt produkten mer än 20 år så lite erfarenhet har jag, lik förbannat blir det fel ibland. Då måste jag smörja in huden med salva typ Helosan några dagar för att lugna den, görs inte det håller smärtan i sig bra länge.

Men som sagt, det finns ingen bättre produkt på marknaden, Bats som nämnts är inte ens i närheten.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Avstängd

Inge vidare att använda vid pungsvett alltså?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Uttala dig inte om saker du bevisligen inte vet något om istället
Givetvis hamnar inte svetten från armhålorna i knävecken men som det står så vill kroppen hålla en jämn temperatur och kompenserar där med genom att svettas marginellt mer på närliggande områden. Detta står också klart och tydligt i asken (eller om det är i manualen) till Absolut Torr. Att man ska behöva vara övertydlig i allt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Inge vidare att använda vid pungsvett alltså?

Inte vid tungsvett heller, speciellt inte om man träffat "rätt" efter en glad kväll på krogen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datornörden
Kroppen vill ju hålla rätt temperatur ändå. Kompenseras genom att man svettas mer på andra ställen eftersom värmen inte försvinner i armhålan? Jag vet inte, gissning från min sida..

Citat:

Uttala dig inte om saker du bevisligen inte vet något om istället
Givetvis hamnar inte svetten från armhålorna i knävecken men som det står så vill kroppen hålla en jämn temperatur och kompenserar där med genom att svettas marginellt mer på närliggande områden. Detta står också klart och tydligt i asken (eller om det är i manualen) till Absolut Torr. Att man ska behöva vara övertydlig i allt.

Svettkörtlarna som styr kroppens temperaturreglering är främst de ekkrina svettkörtlarna (utspridda över hela huden men främst på handflatorna och fotsulorna). De svettkörtlar som finns i armhålorna är de apokrina svettkörtlarna (finns även i ljumskarna och i underlivet). De apokrina svettkörtlarna är snarare doftkörtlar än temperaturreglerare och aktiveras inte utav värme utan av psykiska orsaker såsom t ex stress, rädsla eller sexuell upphetsning. Kroppen behöver alltså inte "kompensera" för att man blockerar svettkörtlarna i armhålorna.

Sluta snacka skit nu.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Svettkörtlarna som styr kroppens temperaturreglering är främst de ekkrina svettkörtlarna (utspridda över hela huden men främst på handflatorna och fotsulorna). De svettkörtlar som finns i armhålorna är de apokrina svettkörtlarna (finns även i ljumskarna och i underlivet). De apokrina svettkörtlarna är snarare doftkörtlar än temperaturreglerare och aktiveras inte utav värme utan av psykiska orsaker såsom t ex stress, rädsla eller sexuell upphetsning. Kroppen behöver alltså inte "kompensera" för att man blockerar svettkörtlarna i armhålorna.

Sluta snacka skit nu.

Jag är varken stressad, rädd eller sexuellt upphetsad när jag är på gymmet och blir svettig under armarna, kan du inte förklara lite mer?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag är varken stressad, rädd eller sexuellt upphetsad när jag är på gymmet och blir svettig under armarna, kan du inte förklara lite mer?

Läs mitt inlägg igen och titta sen efter ifall även du har hud i armhålorna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Inte vid tungsvett heller, speciellt inte om man träffat "rätt" efter en glad kväll på krogen.

Raka skallen och köra det på huvudet då, kan det fungera bra?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W