Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny kylning - PowerColor 4870 512 MB

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera en Accelero S1 om du vill överklocka eftersom VRM-kylningen är undermålig.
Scythe Musashi och behåll den röda orginalkylplattan är mitt råd.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Skulle inte rekommendera en Accelero S1 om du vill överklocka eftersom VRM-kylningen är undermålig.
Scythe Musashi och behåll den röda orginalkylplattan är mitt råd.

Du menar att man inte kan göra samma sak med S1an? Vad jag vet så kylar S1an med 2st 120mm bättre en Musashi, hur blir den då sämre på VRM kylning när båda kan använda den röda originalkylaren?

Musashi har iof fördelen med att den är mindre.

Permalänk
Medlem

Man kan knåpa ihop S1 med den röda plattan om man böjer den förstnämnda eller sågar lite i den sistnämnda. Med två vettiga 120mm-fläktar till S1 så blir den dyrare än Musashi och tar som sagt upp betydligt mer plats åt alla håll. Den marginellt bättre kylning som en S1 + 2*120 presterar kommer inte ge några bättre överklockningsresultat då det snarare är spänningen än temperaturen som sätter stopp.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Man kan knåpa ihop S1 med den röda plattan om man böjer den förstnämnda eller sågar lite i den sistnämnda. Med två vettiga 120mm-fläktar till S1 så blir den dyrare än Musashi och tar som sagt upp betydligt mer plats åt alla håll. Den marginellt bättre kylning som en S1 + 2*120 presterar kommer inte ge några bättre överklockningsresultat då det snarare är spänningen än temperaturen som sätter stopp.

Min S1a passade utan att göra några ingrepp på någon del.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeCrasher
Jag rekommenderar Scythe Musashi funkade fin fin på mitt 4870.

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/scyth...

Lite dyrare men tar mindre plats än Accelero S1, är ganska tyst också.

Fick du med tillräckligt med flänsar eller vad det nu heter för vrm, minnen, osv?
Hur var det att sätta dit dem?

OnT:
Har läst en del att accelero twin turbo är rätts så bra annars.
Fast det är nog inte stor skillnad mellan S1 och twin turbo, i stort sätt bara fläktarna som sitter på.
Den ser rätt frän ut :]

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk

Jo då fick tillräckligt med flänsar för minnen och till vrm. Dom är mycket bättre än ZeroTherm ZH-100 och Zalman ZM-RHS1, det är bra fäste på dom.

Det är kul att man kan köpa samma minneskylning man fick med separat:

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/scyth...

Ända nackdelen med Scythe Musashi är att skruvarna som går igenom är lite smala leder till lite glapp i sidled med det gick att fixa med hjälp av smala buntband om man stör sig på det.

Jo man behöver en plattång för att ta lås Pci-x kontakterna det är lite tajt att lossa låsningen.

Visa signatur

Q9300 2.5GHz @ 3,2GHz - GA-X48-DQ6 - 8GB PC8500 OCZ HPC - HD4870 1GB MUSASHI x2 - TRUE 120/NFP12 - Corsair 1000HX - 2xWDC 640GB BE - Creative SB X-Fi Xtreme - Cosmos S