Permalänk
Medlem

Hahaha, jo den gör ju det.

Jag har som sagt fått höja upp de från underlaget c:a 5cm, den klarar det mesta, men just film från hårddisken blir den smällhet av, så pass att den slocknar efter en 45 minuter ungefär.

När jag höjde upp den så klarar den sig en film iaf, men den blir riktigt varm.

Jag förstår inte varför riktigt då det går bra att spela en hel kväll utan att det blir problem.

Hoppas den funkar bra för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum

Jag har som sagt fått höja upp de från underlaget c:a 5cm, den klarar det mesta, men just film från hårddisken blir den smällhet av, så pass att den slocknar efter en 45 minuter ungefär.

Jag förstår inte varför riktigt då det går bra att spela en hel kväll utan att det blir problem.

Ska börja pilla på den på torsdag quäll så tills dess får man hålla sig, studier etc ivägen... måste diciplinera sig heh... Fick ett svensk tangentbord direkt, antagligen fanns det för storm på lager redan. Får hoppas han löst Storm bättre än Earth då... så jag inte behöver skaffa nån kylbricka eller höja den som du gjort.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det är inte så att du kör den i silent mode då?

Permalänk
Medlem

Hur väljer jag det on och off isf

Det är nämligen så att med Fn+1 så kan man ju tvångsköra fläktarna på fullfart, men de ökar aldrig så om jag slår av det med FN+1?

Hur gör jag för tat välja atomatisk reglering av fläktarna?

Det funkar inte som det ska helt enkelt och tydligen är filmvisandet det som är mest betungande än iaf.

Vad jag förstår har fläktarna 3 lägen, men jag kan inte få dem att gå i mellanläget.

Har glott i manualen men den säger inget om det här.

Antingen fungerar inte den automatiska styrningen, eller så har jag lyckats slagit av den.

Man kan ju då tycka tat jag ska tvångsstyra dem i högläge hela tiden, ok det funkar ju men låter faktiskt inte så kul om man bara sitter och surfar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Hur väljer jag det on och off isf

Det är nämligen så att med Fn+1 så kan man ju tvångsköra fläktarna på fullfart, men de ökar aldrig så om jag slår av det med FN+1?

Hur gör jag för tat välja atomatisk reglering av fläktarna?

Det funkar inte som det ska helt enkelt och tydligen är filmvisandet det som är mest betungande än iaf.

Vad jag förstår har fläktarna 3 lägen, men jag kan inte få dem att gå i mellanläget.

Har glott i manualen men den säger inget om det här.

Antingen fungerar inte den automatiska styrningen, eller så har jag lyckats slagit av den.

Man kan ju då tycka tat jag ska tvångsstyra dem i högläge hela tiden, ok det funkar ju men låter faktiskt inte så kul om man bara sitter och surfar.

Varför inte höra med notebookguru? Kan tänka mig att det är så eller att det är någon vajsing med mjukvaran som borde kunna lösas.

Permalänk
Medlem

Jo jag får fråga hur det är tänkt att fungera.

Silent mode borde ge dåliga prestanda med, och det har jag inte i spel.

Men det är möjligt tat den beter sig kostigt i Windows läge så att säga, för som sagt fläkten varvar aldrig upp trots att datorn blir väldigt varm.

Får köra med fläkten på fullt så länge, det lär ju inte var jättebra att överhetta datorn så ofta.

Permalänk

Tjenare!

Jag har suttit och funderat och kommit fram till att jag extremt sugen på en Guru Fire jag med.

Hade tänkt att uppgradera standard-speccen med 4GB minne samt P8800-processorn. Det enda jag egentligen har lite undringar över är skärmen, som inte längre finns i glare vilket är det jag vill ha (eller?).

Någon som har nån erfarenhet av de båda versionerna av skärmen? Eller vet om glare kommer tillbaka?
Vad är egentligen bäst för spel/film? Så som jag fattat det ger glare en skarpare bild med bättre färg än den matta skärmen.
Att sitta utomhus eller med lampor som ger reflektioner i glareskärmen är inte att tänka på - ser därför inte det som något negativt.

En annan sak jag skulle vilja ha svar på, hur är byggkvaliteten på datorn? Bilderna på siderna ser snuskigt bra ut - clean, borstad metall utan några fräsiga loggor är grymt snyggt. Är den lika "solid" hemma?

Online-supporten har inte varit kontaktbar på 3 dagar och jag har fortfarande inte fått svar på det mail jag skickade dom.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte svara för Fire, men den jag har är solidt byggd och trots mina problem så ska Clevo vara bland de främsta när det gäller att bygga lösningar för kylning.

Jag har inte fått nåt svar än jag heller vad som är fel med min automatiska fläktstyrning, ganska irriterande.

Nu har det visserligen varit helg så de får väl någar dar till på sig.

Jag orkar inte med skiten helt enkelt.

Glare mot matt, tja som du beskriver så upplever man väl en glare skärm som om den ger ifrån sig bättre färger osv så länge man inte får nåt som speglar sig i den då är den skjräp mot en matt skärm.

Så skulle jag ha datorn för arbete skulle jag aldrig välja en glare skärm.

Hoppas du får svar på varför de lgt ner den versionen.

Permalänk

God kväll SweClock!

Jag är i starka tankar om att beställa en Guru Fire i7.

Det blir då med dessa specs om någon är intresserad:

Guru FIRE i7
Lieferzeit: 48 hours
Processor:Intel Core i7-720QM 1,6-2,8 GHz 6 MB Level3 Cache
Memory:4096 MB DDR3 1333 MHz
Screen: 15,6 inch FullHD LED TFT 1920x1080 Pix Glare Type
Webcam:2.0 MegaPixel
Graphics Card:NVIDIA GeForce GTX260M with 1024 MB GDDR3 RAM 256 Bit
Optical Drive:8x Multi DVD Burner
Hard Drive:320 GB Seagate Momentus 7200 rpm
Wireless LAN:450 MBit 5300 Intel
Bluetooth:Bluetooth 2.0 EDR
Additional Power Supply:without
Mouse:without
Carry Case:without
Keyboard:Schweden / SWE
Operating System:without
Zero Dead Pixel Guarantee:without
Warranty:24 Month Premium Warranty PickUp & Return

Schreiben Sie einen Kommentar zu Ihrer Bestellung, fire-i7

1.484,00 EUR 1.484,00 EUR

Får hoppas den infriar ens förhoppningar om att vara så pass bra som man tror. Går allt som en klocka så kan jag givetvis återkomma med recension och intryck när jag eventuellt får dumburken om intresse finnes.

Nu till min fråga till er som tidigare beställt därifrån. Jag höll på att "test" köpa en för att se hur man gjorde, men det blev istället så att jag beställde en utan att varken ha betalat pengar eller angett kontoinformation. Jag fattar ju själv att dom inte kommer att skicka datorn förräns dom har fått in pengarna. Men hur gör man då detta? (Är helt grön på internetbeställningar i princip).

Fick ett order mail. Gjorde detta idag Söndag om det nu kan spela någon roll.

Hello Danny1891,
We have just completed your order request and thank you very sincerely for that. After successful verification of your order request you will receive a confirmation, then in the additional information to obtain payment process.

Hur går nu detta till? I mailet finns en delivery address och Billing Address.

Vart kommer eventuella datan? Till dörren eller postkontor?

Långt inlägg, Tack på Förhand SweClock!

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag förstår det har du inte betalat så du får inte datorn (data=typ windows, bilder mm, dator=burken).
Betalningen sker genom att du sätter över pengar till dem, vilket tar några dagar. Vill du inte ha den datorn eller specsen så maila dem att ta bort det då du vill lägga ny order. Har en likadan fast med annat nätverkskort och blueray. Nöjd, förutom skärmen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Som jag förstår det har du inte betalat så du får inte datorn (data=typ windows, bilder mm, dator=burken).
Betalningen sker genom att du sätter över pengar till dem, vilket tar några dagar. Vill du inte ha den datorn eller specsen så maila dem att ta bort det då du vill lägga ny order. Har en likadan fast med annat nätverkskort och blueray. Nöjd, förutom skärmen.

Tacksam för svar

Hur får jag reda på vart jag ska sätta in pengar osv? Bör det komma under Måndagen på mail..eller? Vad är egentligen skillnad på nätverkskort? Tog bara det dyrare eftersom det bara var 300 Du får gärna utveckla varför du inte är nöjd med skärmen

Tack igen

Permalänk
Hedersmedlem

oj jo då var det samma nätverkskort,

hade en liten ljusare fläck i nedre vänstra hörnet sedan tycker jag inte belysningen är riktigt jämn (wled) men det duger för att jag inte ska orka skicka in den. kanske värt att ta den bättre för 70euro extra?

edit: du får ett mail med kontonummer osv som du får dola med hos din bank (via internet t.ex.)

Permalänk
Citat:

oj jo då var det samma nätverkskort,

hade en liten ljusare fläck i nedre vänstra hörnet sedan tycker jag inte belysningen är riktigt jämn (wled) men det duger för att jag inte ska orka skicka in den. kanske värt att ta den bättre för 70euro extra?

edit: du får ett mail med kontonummer osv som du får dola med hos din bank (via internet t.ex.)

Jaha så kan det gå

Aha fy fan låter inte alltför trevligt men så äre väl när man halvt köper grisen i säcken från Tyskarna. Tog uppgradering som kosta 80 euro extra för då får jag högsta upplösningen så har inget jag kan klaga på i specsen iaf, skönt att kunna ändra lite själv. Bara jag klarar mig från döda pixlar blir jag förmodligen hur glad och nöjd som helst.

Okej att jag inte fått det beror väl på att det är Söndag. Får dumförklara mig själv.

Återigen tack.

Permalänk
Medlem

Till slut fick jag svar om fläktproblemen, hårdvarufel.

Aldrig att jag skickar ner den till Tyskland, den får låta som ett jävla as helt enkelt.

Om de kunde se efter om grejorn funkar före inna de skickar dem vore det jävligt bra, och ite ta veckor på sig att svara på ens problem sen efter köp.

Äh, jag vet inte........

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Till slut fick jag svar om fläktproblemen, hårdvarufel.

Aldrig att jag skickar ner den till Tyskland, den får låta som ett jävla as helt enkelt.

Om de kunde se efter om grejorn funkar före inna de skickar dem vore det jävligt bra, och ite ta veckor på sig att svara på ens problem sen efter köp.

Äh, jag vet inte........

jobbigt, det är ju risken man tar... inget du kan fixa själv? det är fel på mobot eller nåt?, kostar väl 200-300kr att skicka.

Permalänk
Medlem

De är aviga till att berätta till hur man skulle kunna fixa det, förmodligen är det nån styrning de inte vågarlåta en byta med garantin kvar.

Lite sur blir jag då felet fanns direkt ur lådan.

Men som du skriver, jag tog en risk och då kan det gå så här.

Jo det är rätt maffigt att skicka plus att man som i mitt fall blir helt utan dator för okänd tid framöver.

Så jag får väl ta eländet, går nåt mer avgörande sönder så åker den tillbaka iaf.

Som sagt att de har så förbannat dålig avskärmning på ut och ingångarna för ljudet är pinsamt dåligt, jag har lust tat klagga på det med, har aldrig varit med om ens de sämsta skitburkar jag haft stört audioutgången.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

De är aviga till att berätta till hur man skulle kunna fixa det, förmodligen är det nån styrning de inte vågarlåta en byta med garantin kvar.

Lite sur blir jag då felet fanns direkt ur lådan.

Men som du skriver, jag tog en risk och då kan det gå så här.

Jo det är rätt maffigt att skicka plus att man som i mitt fall blir helt utan dator för okänd tid framöver.

Så jag får väl ta eländet, går nåt mer avgörande sönder så åker den tillbaka iaf.

Som sagt att de har så förbannat dålig avskärmning på ut och ingångarna för ljudet är pinsamt dåligt, jag har lust tat klagga på det med, har aldrig varit med om ens de sämsta skitburkar jag haft stört audioutgången.

Ska prova att lyssna på en snutt i min (använder den mest till jobb), så får du se ifall det är ett super måndagsex du fått

edit: är det på line out enbart eller även på headphone?

låter fint ur min hörlursutgång iaf, ska prova line out någon dag om du vill

Permalänk

jag undrar om det är nån av er som köpt en guru ice som har swedbank? och hur ni gjorde för å betala för jag fattar inte riktigt hur man ska göra... =/ så skulle va tacksamm om nån kunde hjälpa mig hur man ska göra

Permalänk
Hedersmedlem

du får ett mail med eban bic osv, sedan ska du gå in på:

betala/överföra, internationella betalningar...

Permalänk
Citat:

du får ett mail med eban bic osv, sedan ska du gå in på:

betala/överföra, internationella betalningar...

jo så långt häger jag med men sen vad ska man skriva var liksom

så här står det ju

When paying in advance, you transfer the final amount please indicate the order to

Michael Seiler IBAN: DE45380707240349651000 BIC: DEUTDEDBXXX Deutsche Bank PGK

When paying by cash on delivery we send you the goods, depending on the availability of usually within 24 hours.

Michael Seiler IT-Dienstleistungen + Verkauf von Hardware Jacob-Winter-Platz 11 01239 Dresden Germany

å jag fattar inte var villka saker ska stå? det är liksom det jag behöver ha hjälp med... =/ hur man ska skriva adressen å på vilka rader de olika sakerna ska stå på

Permalänk
Hedersmedlem

bic är banknummer
iban kontonummer

finns en "guide" tror jag, leta efter hjälpknapp när du är där

Permalänk

Ja, men när man ska lägga till den här motagaren ska man ju skriva i adressen och det måste ju vara den här: Verkauf von Hardware Jacob-Winter-Platz 11 01239 Dresden Germany. Man har tre rader som man ska skriva den på, men förstår inte hur man ska dela upp den adressen på tre rader? ska det vara:
Verkauf von Hardware
Jacob-Winter-Platz 11 01239
Dresden Germany

Permalänk
Medlem

Jag är grymt sugen på nån av konfigurationerna från guru. Hur har ni löst själva nätdelen (el). Går inte att välja 220 watt som tillval till alla modeller, såg att det fanns löst för 100 euro, men funkar den till alla modellerna. Kan man hitta nätdel som är billigare i Sverige?
Vad är det för moderkort som döljer sig i grunden? Har skickat fråga till guru men inte fått något svar.
Skulle ni som tagit hem en laptop därifrån vilja posta kort specc a:
Cpu:
Gfx:
Ram:
Hd:
3dmark vantage score:
3dmark 06 score:
Upplösning (som ni kör testen i):

Är inne på en storm i7 med gtx280m 4gigram 7200rpm hd. Hamnar på ca 15500 plus frakt med dagens pris (utan fungerande nätdel?).

Har inte sett någon annan site där man får lika mycket prestanda för pengarna.

Hp och Dell är ju snuskigt dyra om man ska ha lite kräm samt deras extraförsäkringar e ruggigt dyra.

Fick svar på supporten angående modell, döljer sig en clevo i botten, i mitt fall (storm i7) så borde det vara en clevo D900F.

Permalänk
Medlem

Öppnade precis kartongen med min Fire GTX280M från Notebookguru efter att jag fått skicka ner den till Tyskland för lagning. Döda pixlar och flimmer på skärmen direkt när jag fick den för två veckor sedan. Nu verkar det som att idioterna har skickat tillbaka datorn till mig utan att fixa felen. Undrar om de ens plockade ut datorn ur kartongen, eller om den bara skickades med vändande post.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonum
Öppnade precis kartongen med min Fire GTX280M från Notebookguru efter att jag fått skicka ner den till Tyskland för lagning. Döda pixlar och flimmer på skärmen direkt när jag fick den för två veckor sedan. Nu verkar det som att idioterna har skickat tillbaka datorn till mig utan att fixa felen. Undrar om de ens plockade ut datorn ur kartongen, eller om den bara skickades med vändande post.

Aj aj, låter inget vidare, hoppas min earth är hel när den kommer.
Speldjävulen tvingade mig att beställa en earth. Sitter på en gammal sunkig fujitsu laptop från 2002 eller 2003.

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag tänkte beställa den nya ICE i7 från notebookguru. Jag undrar ifall det är någon här som har en Ice?
Skulle gärna vilja ha lite åsikter och kanske några bilder. Då jag tycker att den är ganska ful på notebookgurus hemsida, gillar inte det ljusa området. Men det är ju svårt att säga hur det ser ut i verkligheten. Skulle gärna vilja veta hur ljudet är också?
Sen vill jag gärna höra några åsikter om notebookguru, är alla nöjda med dom såhär långt?
Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakimia
Tjena!
Jag tänkte beställa den nya ICE i7 från notebookguru. Jag undrar ifall det är någon här som har en Ice?
Skulle gärna vilja ha lite åsikter och kanske några bilder. Då jag tycker att den är ganska ful på notebookgurus hemsida, gillar inte det ljusa området. Men det är ju svårt att säga hur det ser ut i verkligheten. Skulle gärna vilja veta hur ljudet är också?
Sen vill jag gärna höra några åsikter om notebookguru, är alla nöjda med dom såhär långt?
Tack!

Jag beställde en earth i7 förra torsdagen (i7-820QM, GeForce GTX 285M, 80 GB Intel ssd hd med mera).
Banken skulle utföra uppdraget på fredagen (brukar ta 2-3 bankdagar inom EU för pengarna att hitta fram), i tisdags var min betalning bokförd hos notebookguru, sedan tog det bara två dagar så hadde jag laptopen i min hand. Spårning via DHL.

Jag är grymt nöjd hittills. När jag bara surfar och liknande är laptopen riktigt tyst.
Fläktarna drar igång vid tyngre uppgifter så som spel, men då har jag lurar på mig och störs inget av det. Starcraft 2 beta flyter på snuskigt bra i 1920x1080 med allt maximerat, nu är det ju i och för sig inget jätte krävande spel men en liten fingervisning i alla fall.

Det är en clevo modell i botten (www.clevo.com), de flesta drivrutinerna jag fick med på cd var" up to date" men några var nyare på clevos hemsida.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatsug
Jag beställde en earth i7 förra torsdagen (i7-820QM, GeForce GTX 285M, 80 GB Intel ssd hd med mera).
Banken skulle utföra uppdraget på fredagen (brukar ta 2-3 bankdagar inom EU för pengarna att hitta fram), i tisdags var min betalning bokförd hos notebookguru, sedan tog det bara två dagar så hadde jag laptopen i min hand. Spårning via DHL.

Jag är grymt nöjd hittills. När jag bara surfar och liknande är laptopen riktigt tyst.
Fläktarna drar igång vid tyngre uppgifter så som spel, men då har jag lurar på mig och störs inget av det. Starcraft 2 beta flyter på snuskigt bra i 1920x1080 med allt maximerat, nu är det ju i och för sig inget jätte krävande spel men en liten fingervisning i alla fall.

Det är en clevo modell i botten (www.clevo.com), de flesta drivrutinerna jag fick med på cd var" up to date" men några var nyare på clevos hemsida.

Kul. Inte dumt att ha en bra laptop. Min är rätt tyst när jag kör på batteriet (går i 1ghz då) men när jag kör med nätadaptern så låter den lite (i7 fire, är ju litet case). Vore roligt ifall någon i Sverige kunde erbjuda liknande laptops för rimlig penning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonum

Jag fick inte tillbaka min alls.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Som sagt, om något strular med leveransen från Notebookguru så verkar det kunna gå precis hur illa som helst.

Stor varning utfärdas därmed.

Permalänk
Hedersmedlem

Låter inte så roligt...