Windows 7 "not genuine"

Permalänk
Medlem

Windows 7 "not genuine"

Hej SweC,

Jag kör Windows 7 RC1 64bit (build 7100) på min burk. I dag när jag kom hem från jobbet började den tröla om att jag har olaglig mjukvara från Microsoft, men jag har gjort precis som alla andra som kör Win7:

1. Laddat ned.
2. Aktiverat med activation key.
3. Klar!
4. Windows 7 gnäller på att mitt Win7 är olagligt och ogenuint!

Hur överkommer jag detta problem?

Mvh,
Jkrohn

Permalänk
Medlem

Att prova:
Har du pillat på teman? Resetta detta...
En kille gjorde lite omstarter så släppte det:
http://windows7forums.com/windows-7-discussion/1046-copy-wind...

Står klockan fel?
http://www.techsupportforum.com/microsoft-support/windows-vis...

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem också när jag installerade win7. Problemet var att klockan var fel och jag var tvungen att flytta fram den manuellt efter det så försvann problemet av sig själv.

Permalänk
Medlem

Jag har inte pillat med teman överhuvudtaget, installerat och kört igång. Vad gäller klockan så står den på 2009-07-09 i både Windows och BIOS. Kan det vara värt att rensa CMOS, starta datorn med fel datum (~2007), reboota, ställa om datum i BIOS och se om det försvinner, perhaps?

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du har aktiverat det i Windows?

start -> dator-> egenskaper -> Windows-aktivering?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrohn
Jag har inte pillat med teman överhuvudtaget, installerat och kört igång. Vad gäller klockan så står den på 2009-07-09 i både Windows och BIOS. Kan det vara värt att rensa CMOS, starta datorn med fel datum (~2007), reboota, ställa om datum i BIOS och se om det försvinner, perhaps?

Det är den 29 idag. Du kanske skrev fel, om inte testa ställ fram den till rätt datum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irven
Det är den 29 idag. Du kanske skrev fel, om inte testa ställ fram den till rätt datum.

Jag som skrev fel, självklart har jag 2009-07-29 inställt

Hur som haver löste det sig genom att jag helt enkelt gjorde en ny activation code via Microsofts hemsida och bytte ut den jag körde med. Reboot på det och nu är allting back to normal