Permalänk

koppla trådlöst till kabel

tjena, jag har ett problem, det är såhär: att jag har min speldator nere i min källare, tillsamans med servern, men rautern står på övervåningen, tillsammans med några andra datorer. så, problemet är att jag vill koppla ihop allt i ett och samma nätverk, trådlöst, utan att behöva köpa nätverkskort till alla datorerna, hur gör jag smartast det?

Permalänk
Inaktiv

Flytta din speldator och server till övervåningen!

Permalänk

Va?? alltså VAAAAAAAAAAAAH?

Du vill gärna koppla ihop servern och din "speldator" trådlöst mot ROUTERN som står på övervåningen?

1. Trådlöst är värdelöst vad gäller spel.
2. Trådlöst är värdelöst om du ska ha en server då du inte får ut full prestanda av nätverket"
3. Hur hade du tänkt koppla trådlöst utan att köpa trådlösa nätverkskort?

Vi är inga McGyvers, tyvärr.

Tänk över om du kan flytta routern eller dra TP kablar i väggarna?

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk

jag menar typ rauter-> accsesspunkt->kabel->dator

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Router >
lan1 accesspunkt
lan2. kabel > ditt rum > switch > dator

eller så bryggar du ditt wlan men det kräver ju att du har router i ditt rum eller t.om AP som bryggas.

Permalänk
Inaktiv

Blir fortfarande dyrare med accespunkt...två wlankort kostar inte mycket.

Dock blir prestanda vid spel helt olidlig. Har du 10 i ping med vanliga linan så ligger du säkert på 90 med wlan och en massa packet loss!

Jag kör wlan på min burk, men om jag blir sugen på att spela kopplar jag in en 10 meters tp-kabel, just på grund av att det blir ospelbart med trådlöst.