Permalänk

Är det bara jag eller går det inte att se var sitt paket befinner sig längre när det är ivägskickat?

Visa signatur

|CM Haf 922|GTX 560 ti oc|G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming|Intel Core 2500k 3,3ghz|FSP Aurum 700W|P8P67 PRO REV B3|CM Hyper 212 plus|Hörlurar: AKG K 480 NC|

Permalänk
Medlem

Det funkade iaf tidigare i veckan. Fick kollinummer både på leveransbekräftelsen och i min orderhistorik.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Ni har inge planer på att ta in Razer Onza?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiip:

B:et syftar på färgen. Chassin med fönster har "-W" i slutet.

SST-SG07B(black)
SST-SG07B-W(black+window)

Jasså? Är du säker? Hade fått för mig annat från vad jag läst.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hej!
Tänkte bara säga jag gillar verkligen inte att en så bra butik som Inet inte har kvalitetsmärken på grafikkort så som Asus och Evga. Föredrar nog också Zotac före de flesta märken på Inet. Asus är väl allmänt känt som stabila och pålitliga eller? Plus att de har DirectCUII som jag tycker verkar riktigt bra. GTX 580 matrix också. Ja ni fattar.
EVGA är ju alltid EVGA samt att ett hydrocopper GTX 580 eller framförallt kanske 590 inte är helt fel att kunna välja bland.

Dessa känns både roligare och stabilare än tex, Sparkle. Nej tack från mig iaf.
Skriver detta då jag gärna skulle köpt allt av inet men som det är nu skulle jag inte handla grafikkort därifrån utan blir ofta webhallen eller komplett.

Inet handlar jag gärna ifrån då dom alltid är mycket smidiga med returer och garantiärenden. Tycker jag som egentligen vill handla fysisk butik pga av den anledningen.

En fundering bara...

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

När får ni in XFX Core Edition 550W i lager?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

När kommer Corsair Vengeance 8 gb RAM-minnen in i lager? Börjar bli desperat, trodde att jag skulle haft mina grejer i tisdags...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Hej!
text

Dom försöker jobba på ett samarbete med Asus, men dom har aldrig fått nå bra erbjudande så som jag förstått det.(?)
Och det är ju ingen mening att ta in ett gäng svindyra kort för att några ska kunna vara Asus-fanboys

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av KIockren:

Hej Inet.

När kommer Corsair Vengeance 8 gb RAM-minnen in i lager? Börjar bli desperat, trodde att jag skulle haft mina grejer i tisdags...

Du kan alltid göra som jag gjorde, ring deras support och be dem byta ut ditt minne mot något likvärdigt som du redan kollat upp.

T.ex finns det 11st Corsair 4GB (1x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE i lager. Blir såklart lite dyrare att köpa två separat än i ett kit, men man slipper åtminstone vänta.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem

Vill hänvisa till denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...
Jag, och många fler, skulle uppskatta om ni tog in Cougar VOrtex i sortiment... åtminstonde som beställnignsvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Tja Inet

Jag skulle vilja få ett förslag på ett minne som fungerar till Asus E35M1-I Deluxe Fusion, vi har testat lite äldre 1333mhz minnen två st 2gb moduler samt nya Corsair value select 1333 mhz 2gb moduler och det funkar inte. Man får ingen bild,kommer inte in i BIOS etc tros att vi försökt via MEMOK knappen etc.

Vilka minnen fungerar bäst till detta kort då det är många som har problem med just detta!?!? Så vi kan köpa dessa.

Jag köpte dessa minnen till min:

https://www.inet.se/artikel/5304315/corsair-4gb-2x2048mb-cl9-...

Inga som helst problem, bara att stoppa i och köra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largo-Sama:

Du kan alltid göra som jag gjorde, ring deras support och be dem byta ut ditt minne mot något likvärdigt som du redan kollat upp.

T.ex finns det 11st Corsair 4GB (1x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE i lager. Blir såklart lite dyrare att köpa två separat än i ett kit, men man slipper åtminstone vänta.

Det tänkte jag inte på, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Skrev tidigare ringa in nästa vecka har alltid gillat er men börjar bli smått irriterad nu datorn har varit inne 2 gånger betalat för båda. ni kom fram till att nätagget och grafikkortet var sönder så en i kundtjänsten ringde mig det var lång leverans på hx 750w och jag ville inte ha fractal då det är sämre kondingar i det så jag vänta men ni skicka tillbaka datorn som jag bad om. Nu kom nätagget utan förpackning och sladdar hur fan tror ni jag ska koppla in allt om jag inte få med sladdarna och varför är det utan kartong? Jag är helt säker på att jag fått ett begangnat som ni hade och det är inte okey! Även hårddisken gick sönder vid frakten från er så nu får ni ta och fixa det här! Har varit utan dator ett bra tag nu har närmare 15 ordrar oss er och jag vill inte byta butik då ni är min favorit men fixar ni inte det här på bra sett så har jag tappat mitt förtronde för er och väljer någon annan butik Mvh Menar inget illa men blir bara så irriterad hoppas vi kan lösa det här nu mvh jag vill fortsätta och handla från er

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Skrev tidigare ringa in nästa vecka har alltid gillat er men börjar bli smått irriterad nu datorn har varit inne 2 gånger betalat för båda. ni kom fram till att nätagget och grafikkortet var sönder så en i kundtjänsten ringde mig det var lång leverans på hx 750w och jag ville inte ha fractal då det är sämre kondingar i det så jag vänta men ni skicka tillbaka datorn som jag bad om. Nu kom nätagget utan förpackning och sladdar hur fan tror ni jag ska koppla in allt om jag inte få med sladdarna och varför är det utan kartong? Jag är helt säker på att jag fått ett begangnat som ni hade och det är inte okey! Även hårddisken gick sönder vid frakten från er så nu får ni ta och fixa det här! Har varit utan dator ett bra tag nu har närmare 15 ordrar oss er och jag vill inte byta butik då ni är min favorit men fixar ni inte det här på bra sett så har jag tappat mitt förtronde för er och väljer någon annan butik Mvh Menar inget illa men blir bara så irriterad hoppas vi kan lösa det här nu mvh jag vill fortsätta och handla från er

1: Jag antar att detta är ett garantiärende, om det är fel så säg till.
2: Eftersom det är ett byte av nätagget så är det väl praktiskt att du bara fick agget och inte kablarna? Du får ett nytt agg som funkar, och du kan byta det utan att dra om alla kablar i hela lådan. Summa sumarum, du skickar tillbaka till trasiga agg (utan kablar) och du får ett nytt utan kablar.
3: Att hårddisken är sönder verkar vara extremt otur, den bör du få utbytt.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

1: Jag antar att detta är ett garantiärende, om det är fel så säg till.
2: Eftersom det är ett byte av nätagget så är det väl praktiskt att du bara fick agget och inte kablarna? Du får ett nytt agg som funkar, och du kan byta det utan att dra om alla kablar i hela lådan. Summa sumarum, du skickar tillbaka till trasiga agg (utan kablar) och du får ett nytt utan kablar.
3: Att hårddisken är sönder verkar vara extremt otur, den bör du få utbytt.

Vi har löst det nu men kablarna jag hade fattat fel bara fanns inte 2 sladdar men det var 8 pin sladdar som ändå fanns ifrån agget så det gör inget men hårddsken sa att det inte var deras fel, Det kanske det inte är men den lär ju ha gått sönder i frakten och jag har ingen garanti på det så borde väll ändå inet ersätta mig en ny?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att tycka det är komiskt hur många tänker. Strul är alltid beklagligt så missförstå mig inte. Men du nänmner själv hela 15 ordrar där du varit nöjd innan, sedan råkar strul uppstå en gång och då är allt plösligt pest och de 14 tidigare ordrarna som gick bra är inte värda nånting längre pga EN otursomgång.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Inet

Nu är är vi äntligen ikapp med både in- och utleveranser ortsättningsvis ska vi inte ha några störningar med leveranserna!

Vi ber så mycket om ursäkt att vi det senaste inte kunnat leverera samtliga beställningar på utsatt tid, lagerflytten ställde till mer oreda än vi hade räknat med men vi står nu rustade för att kunna erbjuda ännu bättre tillgång och snabbare leveranser i höst!

Tack till de kunder som fortsatt handla hos oss och hoppas de som drabbats har visst överseende med det inträffade.

Vänligaste hälsningar
Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag undrar vad som menas när det står i ens beställning att man har ett visst antal ex av en produkt "reserverat" samtidigt som det står i produktbeskrivningen att det är slut/beställningsvara?

Innebär detta då att det faktiskt finns ex av produkten kvar och att det är redo att skickas eller vad menas?
Har väntat i betydligt mer än en vecka på mina grejer nu... Då jag beställde var allt i lager, och nu turas tydligen produkterna om att ta slut, detta verkar ju ta forever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Hej!

Jag undrar vad som menas när det står i ens beställning att man har ett visst antal ex av en produkt "reserverat" samtidigt som det står i produktbeskrivningen att det är slut/beställningsvara?

Innebär detta då att det faktiskt finns ex av produkten kvar och att det är redo att skickas eller vad menas?
Har väntat i betydligt mer än en vecka på mina grejer nu... Då jag beställde var allt i lager, och nu turas tydligen produkterna om att ta slut, detta verkar ju ta forever.

Jag har samma problem, alla grejer har stått som "reserverat" sen i fredags. Men verkar inte bli skickat, skulle vara kul att veta vad som menas med det. Tex minnena är ju nu slut och är långt borta innan dom kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Hej!

Jag undrar vad som menas när det står i ens beställning att man har ett visst antal ex av en produkt "reserverat" samtidigt som det står i produktbeskrivningen att det är slut/beställningsvara?

Innebär detta då att det faktiskt finns ex av produkten kvar och att det är redo att skickas eller vad menas?
Har väntat i betydligt mer än en vecka på mina grejer nu... Då jag beställde var allt i lager, och nu turas tydligen produkterna om att ta slut, detta verkar ju ta forever.

Har också samma problem beställde i onsdags, och de har inte skickats än :S

Permalänk
Medlem

La en beställning i helgen och nu imorse 0930 var den packad och klar, jag fick dock inget sms om att mina produkter packades.
Så sent som i förra veckan fick jag ett sådant sms när en annan order började packas.
Är det något ni slutat med eller kommer det tillbaka alt bara var nått fel när detta (inte) hände?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Nu är är vi äntligen ikapp med både in- och utleveranser ortsättningsvis ska vi inte ha några störningar med leveranserna!

Vi ber så mycket om ursäkt att vi det senaste inte kunnat leverera samtliga beställningar på utsatt tid, lagerflytten ställde till mer oreda än vi hade räknat med men vi står nu rustade för att kunna erbjuda ännu bättre tillgång och snabbare leveranser i höst!

Tack till de kunder som fortsatt handla hos oss och hoppas de som drabbats har visst överseende med det inträffade.

Vänligaste hälsningar
Inet

Snabbare leveranser? Går det ens?!

Trevligt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

Finns annars en STOR fet text längt upp på sidan med info:
http://www.inet.se/kampanj/viktig-information
Hur svårt kan det vara att missa den?`
:/

Väldigt lätt!
Går du in på inet genom tex prisjakt direkt till produkt så syns ingen stor fet text.
Samma sak om du har som jag surfat runt i 2-3 veckor och sparat direkt länkar i en favorit mapp (samt använt inets spara kundvagn) samtidigt som man läser tester,forum,etc för att hitta det man vill ha.
Jag tror inte jag har varit på inets första sida på minst ett år förutom idag när jag kollade hur varningen såg ut (efter jag läste om den här idag).
Samt kollade jag nu att lägga lite skit i kundkorgen och gå till kassan inga varningar där heller.

Och vid min beställning mitt på dagen den 12 (dvs när allt var som värst) så var det inga varningar om att det kan bli förseningar samt att jag hade min order öppen i en flik hela tiden och bara uppdaterade den då o då (inga varningar där heller).

Så vad jag gärna hade sett var att i alla fall se en varning i kassan innan slutförandet och i andra hand en varning i något mail efter slutförandet.
Som det vart nu så har jag gått och varit smått förbannad på inet sen onsdag,torsdag för att till slut idag bli riktigt arg när inget hänt o inget svar på mail i torsdags och fredag (har nu fått svar stax efter 16).
Vilket hade kunnats undvikas ganska lätt av inet.

Men nu när jag väl har sett "varningen" så har jag full förståelse att det kan,gjorde,gör ta tid.
Så kanske nåt att tänka på nästa gång ni ska varna för nåt.
Samt kanske även upplysa om det i eran epost reklam (om ni nu inte har gjort det).

Skrivet av Mr.Azum:

något jag skulle älska om ni införde är en liten liten rad till varje grafikkort där det står om grafikkortet är refrense modell eller inte!! jag har haft väldigt svårt att välja graffe till min nya rigg då jag planerar vattenkylning men vet inte om det finns block till just dom grafikkort jag vill ha! det är väldigt svårt att hitta om ett visst graffe är referense eller inte! det skulle vara underbart om ni kunde göra det! tack

Ja det skulle nog kunna vara en hel del hjälp för alla törstiga entusiaster där ute

Skrivet av Atlas Tasume:

Snabbare leveranser? Går det ens?!

Trevligt!

Visst går det.
Beam me up Scotty

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Har en hårddisk jag ska skicka in på retur. Har fått ett godkänt returärende och så, men hur gör man sen? Det står: "använd fraktsedeln hos Posten". Ska jag klistra på den på paketet, eller ska jag skriva dit adressen själv och visa upp fraktsedeln? Sen ska även returnummer finnas på paketet; hur vet jag vilket returnummer jag har?

Permalänk

Hej

De senaste 3 gångerna jag beställt varor från er så har jag alltid blivit lite besviken av att varorna inte skickas samma dag som ni utlovar ifall beställningen sker innan kl17.00 och finns i erat lager...

Och sedan läser man här på forumet att folk kan beställa varor så sent som 16.56 och ändå har jag beställt runt kl12.

Varför är det så? Vissa gånger kanske de kan vara mkt o göra men 3e gången nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Hej!

Jag undrar vad som menas när det står i ens beställning att man har ett visst antal ex av en produkt "reserverat" samtidigt som det står i produktbeskrivningen att det är slut/beställningsvara?

Innebär detta då att det faktiskt finns ex av produkten kvar och att det är redo att skickas eller vad menas?
Har väntat i betydligt mer än en vecka på mina grejer nu... Då jag beställde var allt i lager, och nu turas tydligen produkterna om att ta slut, detta verkar ju ta forever.

Nvm. Det skickades tydligen precis, härligt!

Permalänk
Medlem

Alla komponenter i min beställning har stått som reserverade hela helgen och då borde dom väl skickas idag? Står dock fortfarande att de inte har skickats

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Nu är är vi äntligen ikapp med både in- och utleveranser ortsättningsvis ska vi inte ha några störningar med leveranserna!

Vi ber så mycket om ursäkt att vi det senaste inte kunnat leverera samtliga beställningar på utsatt tid, lagerflytten ställde till mer oreda än vi hade räknat med men vi står nu rustade för att kunna erbjuda ännu bättre tillgång och snabbare leveranser i höst!

Tack till de kunder som fortsatt handla hos oss och hoppas de som drabbats har visst överseende med det inträffade.

Vänligaste hälsningar
Inet

Det gillar vi
Tack ännu en gång Inet för att ni möter kunders behov

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat, kan folk inte sluta ta upp alla sina !"#%¤ enskilda ärenden här så inte tråden blir totalt besudlad med "ööhm mitt står som reserverat men är inte packat, hur fuuuuuuuuuunkar det?!!???!"
För jag antar att när man ändå inte får svar här tar och ringer inet - vilket man såklart skulle gjort från början.

Tråden börjar bli helt olidlig att ta sig igenom för oss som faktiskt läser den för att hålla sig uppdaterad på inet och se nyheter, se vad som planeras eller inte planeras att tas in.

Tack.

Permalänk
Medlem

Tjena! Var och besökte Inet på Torp igår och såg då en massa radeon 4890. Blev lite nyfiken på kvällen och skulle kolla priset. Såg att dom inte fanns på hemsidan så undrar om dom bara står där som prydnad eller om dom är till salu? Stod vid alla andra grafikkort så är lite fundersam

Visa signatur

Mainburken: P67A-GD55 - Intel 2500k kyls med Corsair A50 - 2xGigabyte HD 6950 1GB OC - Corsair XMS3 8GB 1333MHz - Corsair GS800 - Corsair R500

"HTPC" ASRock 970 extreme4 - 1090T BE kyls med CM 212+ PnP - Asus HD 6870 DirectCU - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz - Corsair TX 650 - CM 690