Gömma filer på skoldator!

Permalänk
Medlem

Gömma filer på skoldator!

Tja! Finns det något sätt att gömma filer som spel och filmer på datorn? För att It-supportern tar stickprov ibland man får inte ha något olagligt som spel, musik eller filmer! Har en känsla att det inte duger att klicka på "göm mapp".

mvh aplk

Permalänk
Medlem

PorrdöljarN

Ontopic:
Högerklicka>Egenskaper>Dölj?

Eller tittar er sysadmin det också?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

de vet jag inte om det går. Men jag kommer ihåg att någon buse i min förra skola hade "gömmt" massa spel på en server i någon klassmapp. Typ alla i min klass satt och spela på rasterna Fast det var inte någon i våran klass som lagt in det. Det var när vi snoka runt i andra klassmappar som vi hittade det

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Varför inte respektera reglerna som är satta på skoldatorn?

Visa signatur

2x HP ProLiant DL380 G5, Xeon E5430, 44GB Ram, VMware ESX 3.5

Permalänk

När jag gick i skolan ville vi spela quake (ja, det var ett tag sen ;).

Quake behövde ingen installation i sig, utan mappen med filerna räckte, så jag skrev en batfil som döp om filerna till skumma filnamn som påminde om systemfiler. La dom i Windows systemmappen och slängde på nån siffra efter, typ 32 eller 64 på filer jag visste inte hade liknande namn, tex finns det en fil i Win7 som heter apilogen.dll, då hade min quakefil hetat apilogen32.dll.

Hade en batfil för att döpa (gömma) och en för att döpa tillbaka.
Läraren visste vi spelade, men förstod aldrig hur

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opcon

För att vi är sådana otroliga nördar och har tänkt lana på varje rast

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
PorrdöljarN

Ontopic:
Högerklicka>Egenskaper>Dölj?

Eller tittar er sysadmin det också?

Blir väl att göra så, får chansa!

Permalänk
Medlem

usbminne?

Permalänk
Medlem

Har ni inget login som gäller typ alla elever? För på vår skola har vi ngt som heter "Proguser" och det kan alla logga in på om skolans Login Nät slutat funka. Och då kan du bara lägga in allt bland system filerna. För där tror jag inte dom orkar gå igenom hela tiden.

Vi har ju fyllt på med ca 20 gb spel på våra datorer.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min skoldator i 2.5år nu dom sa att dom skulle ta stick prover och så vidare på alla datorer någon gång ibland... men dom har inte gjorde det en ända gång på vara skola och har inte hört om någon annan kompis på någon anna skola som har fått stick prov på deras datorer heller.

Förlåt för stavning och stycke indelning:P
Mvh
//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

antingen usbminne eller extern hd. Men jag har en stor klump hemma så har ni förslag på vad jag ska köpa? minsta möjliga och har alla hårddiskar extern strömkälla också?

Permalänk
Medlem

köp ett usb minne och ha med dig i fickan.

biltema har för 250 respektive 500 för 8/16GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
köp ett usb minne och ha med dig i fickan.

biltema har för 250 respektive 500 för 8/16GB

Clas Ohlson har också, billigare. Och inget Biltemaminne heller

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a_p_l_k
antingen usbminne eller extern hd. Men jag har en stor klump hemma så har ni förslag på vad jag ska köpa? minsta möjliga och har alla hårddiskar extern strömkälla också?

Köp en 2.5" extern disk. De behöver ingen exern strömkälla.

Permalänk
Medlem

Är de så dumma så att ni har rättigheter att installera program i systemet får de skylla sig själva. Men ni har säkert ett avtal eller regler som gäller vid brott som att ert konto inaktiveras mm...

Bara så du är beredd att ta konsekvenserna av ditt handlande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opcon

Eftersom respekt inte är något som ingår i dagens uppfostran.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0

Man får respekt, om man själv blir respekterad. Det är inget man lär ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0

Eller för att skolan inte ger eleverna respekt i skolan i dagens samhälle.

Varför tvinga kids att spela boll, hoppa hage eller nåt annat dötrist på rasterna. Borde inte skolan kunna ställa upp lite här, så får de ju bättre koll vad som finns i deras datorer.

Skolan ska ju lära eleverna demokrati, och om nu eleverna (läs väljarna), vill ha möjlighet att spela spel på rasten så varför inte?

Kanske inte varje rast, men ändå. Demokrati handlar ju om att kompromissa. Men det fungerar ju inte om man lever i en diktatur (läs skolan).

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk

Heh , förra skolan jag gick i så satte jag bat filer på gemensamma hårddisken och gjorde om ikonen till en mapp ikon , skit roligt när folk öppnade mappen och datorn började bete sig helt konstigt

Vad jag menar är att ett bra sätt är att byta ikonen till något helt annat än vad det igentligen är

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

vi spelade cs från usb minne på våra datorer

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

diskett.

Permalänk
Medlem

Vi brukar ladda ner Steam och CS och sen spela. Ibland så hinner man ett bra tag innan man blir tillsagd ^^

Men vore bra att kunna gömma på något sätt. Går väl att hitta något avlägset hörn att lägga filerna i och sen är det bara att döpa om dom till något konstigt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har en länk på min andra dator, ( orkar inte starta nu ) och den beskriver hur du gömmer filler bakom papperskorgen =D

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://rhau.se

Intel Core I7 920 @ 3.4 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Asus Geforce GTX 285 TOP | Corsair 6GB DDR3 XMS3 Dominator PC3-12800 | Corsair HX 620W | Noctua NH-U12P |WD Caviar Black 1TB 7200RPM | Samsung Syncmaster P2350 | Antec P182

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igr4ff
Har en länk på min andra dator, ( orkar inte starta nu ) och den beskriver hur du gömmer filler bakom papperskorgen =D

Stor mening med det här inlägget......

OnTopic: vi i våran klass lade bara in filerna på någon annan klassmapp, funkar utmärkt. Alla vet att vi spelar, men dem verkar inte göra något åt det.

Angående kompromisser, för 1,5 år sedan så var det totalförbjudet med allt spelande, efter att vi hållt på ett tag och de tydligen inte kunde stoppa oss så sträckte de sig till att tillåta spelande om det inte förhindrade andra att göra skolarbete, nu har de nästan slutat bry sig helt och hållet... Där ser man vad ihärdighet kan åstadkomma!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igr4ff

kan se det framför mig. gömmer sig bakom en jävligt stor papperskorg och spelar cs

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vi brukar ladda ner Steam och CS och sen spela. Ibland så hinner man ett bra tag innan man blir tillsagd ^^

Men vore bra att kunna gömma på något sätt. Går väl att hitta något avlägset hörn att lägga filerna i och sen är det bara att döpa om dom till något konstigt.

Mm men då måste man döpa tillbaks dem när man ska spela igen Kanske med en batfil som nån sa. Annars kan man väl köra direkt från CD/usbminne, har aldrig testat det men det lär väl gå? Långa laddningstider men va fan, man är ju på skolan

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahl1n
Jag har haft min skoldator i 2.5år nu dom sa att dom skulle ta stick prover och så vidare på alla datorer någon gång ibland... men dom har inte gjorde det en ända gång på vara skola och har inte hört om någon annan kompis på någon anna skola som har fått stick prov på deras datorer heller.

Förlåt för stavning och stycke indelning:P
Mvh
//Dahlin

Jo, man tycker ju att man iaf borde lära sig vad begreppet särskrivning innebär och lära sig stava till enda :).

Kanske mindre dataspel och mer skola för din del ;)?

Smart lösning med filnamnen btw

Visa signatur
Permalänk

Det är väll bara installera skiten!
Vad ska dom göra? Ta av dig datorn så du ska sitta och titta in i väggen på lektionerna? Jag tror inte man får en dator i skolan om man inte är i behov av en..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Avstängd

Gå in på "WINDOWS-mappen", Gör en ny mapp, döp den till "(vänster)ALT+0160(på numlock)",
byt ikon till en onsylig, klart :up:.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_äpple*
Gå in på "WINDOWS-mappen", Gör en ny mapp, döp den till "(vänster)ALT+0160(på numlock)",
byt ikon till en onsylig, klart :up:.

Tack, har alltid undrat hur man får ett sådant där osynligt tecken!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare