Permalänk
Medlem

FireDTV-C problem

Hejsan!

Har införskaffat en FireDTV-C, men får inte allting att fungera riktigt. Har prövat FireDTV Viewer som kommer med cd-skivan, där hittar den alla kanaler men när jag ska kolla på dem så blir det svart bild och inget ljud. Samma sak sker i DVBViewer. Tidigare så fick jag hackigt ljud & ingen bild i båda programmen.

Har prövat samma kabel + ca modum med kort i till den vanliga teven och där är det inga problem med signal, ljud & bild.

Saker jag provat: Byta codec & overlay i respektive program

Tips mottages mer än gärna!

Tack på förhand

Mvh
Bluetear

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Medlem

Re: FireDTV-C problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetear
Hejsan!

Har införskaffat en FireDTV-C, men får inte allting att fungera riktigt. Har prövat FireDTV Viewer som kommer med cd-skivan, där hittar den alla kanaler men när jag ska kolla på dem så blir det svart bild och inget ljud. Samma sak sker i DVBViewer. Tidigare så fick jag hackigt ljud & ingen bild i båda programmen.

Har prövat samma kabel + ca modum med kort i till den vanliga teven och där är det inga problem med signal, ljud & bild.

Saker jag provat: Byta codec & overlay i respektive program

Tips mottages mer än gärna!

Tack på förhand

Mvh
Bluetear

Vilken kabelTV-leverantör har du?

Har du CAM och och abbonnemanskort?

Permalänk
Medlem

Re: Re: FireDTV-C problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Vilken kabelTV-leverantör har du?

Har du CAM och och abbonnemanskort?

Com Hem, med CAM antar jag att du menar Ca-modul? I så fall är det av märket Conax, har deras medium abonnemang inlagt på kortet.

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det är operativsystemet som bråkar? Mitt pinnacle dvb-t kort fungerar dåligt i windows 7 x64 rc, och windows vista sp2 rc. Så jag kör med windows media center. Min bild hackade dåligt ljud och programvaran buggade.

Permalänk
Medlem

har för mig att det har varit problem med Firedtv och Vista tidigare, man var tvungen att tanka en Beta-drivrutin från deras hemsida.

EDIT: gällde visst även W7

Läs lite här: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1191... och se om det kan lösa ditt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Kan det vara så att det är operativsystemet som bråkar? Mitt pinnacle dvb-t kort fungerar dåligt i windows 7 x64 rc, och windows vista sp2 rc. Så jag kör med windows media center. Min bild hackade dåligt ljud och programvaran buggade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
har för mig att det har varit problem med Firedtv och Vista tidigare, man var tvungen att tanka en Beta-drivrutin från deras hemsida.

EDIT: gällde visst även W7

Läs lite här: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1191... och se om det kan lösa ditt problem.

Det har jag svårt och tro, bytte från ett DVB-T kort till FireDTV, där fungerade det utan problem. Har XP installerat på datorn så det kan inte vara problem med Vista/Win 7.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla även här för tips:
http://tystpc.nu/forum/

För mig har det funkat utmärkt med FireDTV-C, conaxmodul, comhemkort och DVBViewer i Windows XP. Hade lite problem med ett gammalt firewirekort (texas instruments chip) men efter att jag bytte till ett PCI-firewirekort med Via-krets på så har det funkat problemfritt. Så det borde inte vara något problem att få det att funka.

Har numera bytt till Windows7 32-bit och där var det lite lurigare att få det att funka men nu så går det bra även där (fick köra kompabilitetsläge för Windows XP på DVBViewer Task Scheduler Plugin och stänga av UAC för att det skulle funka att sätta datorn i viloläge automatiskt mellan inspelningarna och dessutom få den att vakna inför nästa inspelning).