Brus och oljud hörv när jag kopplar in hörlurarna

Permalänk
Medlem

Brus och oljud hörv när jag kopplar in hörlurarna

Hej jag har nu stött på ett problem, eller haft det sen jag köpte datorn tror jag, har inte haft så mkt tillfälle att kolla upp och använda den pga massvis med studier.

Men här märkt att det det piper i min hörlurar när jag kopplar in de, både i mina koss porta pro, AKG DJ-518 och min pioneer hdj-1000.
Det piper och man hör en massa oljud som typ av störningar och när jag rör musen eller skrollar så ökar oljuden en aning.

Så jag undrar om någon här vet hur jag ska lösa detta problem för det går mig på nerverna och stackars de som har tinnitus för nu fattar jag verkligen hur fucking svårt det är

Mer specc om datorn på denna länk:
http://www.sweclockers.com/album/?id=4578

Tacksam för svar och en bra lösning

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

integrerat ljudkort?

Ja dom är alltid skit, det bara är så, det kanske sitter kretsar för en femma där så det är vad man får liksom, själv hade jag minst 10db kanalobalans.

Du löser problemet med ett pci eller usbljudkort.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
integrerat ljudkort?

Ja dom är alltid skit, det bara är så, det kanske sitter kretsar för en femma där så det är vad man får liksom, själv hade jag minst 10db kanalobalans.

Du löser problemet med ett pci eller usbljudkort.

Asso det verkar inte stämma :S, jag har haft andra moderkort med iintergrerat och har aldrig märkt av detta problem alldrig, även på min gamla p4 som fortfrande lever!

Så en lösning måste det finnas iaf?

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Ja ibland får man nåt som fungerar som det var tänkt men räkna inte med det, på alla inbyggda ljudkort jag lyssnat på så hör man massa klick och pop och grejer när det ska vara tyst.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem

Men är du säker att det inte går att lösa?? I sså fall kontaktar jag gigabyte!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska