Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Webhallen i Uppsala.

Permalänk
Medlem

Webhallen i Uppsala.

Först av allt vill jag be om ursäkt om jag lagt tråden i fel forumdel eller om jag kanske inte får posta trådar som denna alls!! (?)

Är superglad att få se Webhallen etablera en butik i Uppsala men det kom lite smolk i bägaren när jag såg placeringen av butiken!

I utkanten på en gågata där folk kanske inte går i första taget när de strosar runt i "centrum". Hoppas mer än något annat att folk hittar till butiken då jag tycker det fattas en butik utöver de "små¨ som finns i stan.

Om jag sen för egen del ska gnälla lite om placeringen så är det att jag bor på landet utanför stan och bara måste kajka med bil när jag har ärenden och numer i Uppsala är det stört omöjligt att hitta parkering och det är yberdyrt att parkera bilen i stan om man hittar en plats! Stället butiken hamnade på nu kunde knappast ha varit mer olämpligt i parkeringssynpunkt.

Jag har genom åren hoppats att Webhallen ska komma till Uppsala och jag har då hoppats att det i sådana fall skulle placeras en butik lite mer mot ytterområdena i stan där det byggs köpcentrum så det visslar om det. Boländerna, Gränby Centrum till exempel.

Kluvna känslor som sagt. Glad att det kommer en butik men placeringen var deprimerande dels för egen del som sagt med möjlighet att komma till butiken och att skräcken finns att kunder kanske inte riktigt kommer hitta fram till butiken.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Dagens i-landsproblem.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megabävern!
Dagens i-landsproblem.

QFT

Permalänk
Medlem

som om sveavägen mitt i sthlm har mkt bättre parkerings möjligheter än lilla uppsala? ställ dig mitt på vägen o ut me varnings trianglen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
som om sveavägen mitt i sthlm har mkt bättre parkerings möjligheter än lilla uppsala? ställ dig mitt på vägen o ut me varnings trianglen

Tänkte precis samma sak, ni i Uppsala har det inte värre än vi som handlar på Sveavägen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoBT
http://img692.imageshack.us/img692/5636/webhallen.jpg

Haha, du kan ju inte begära att folk ska behöva gå 156m!
Webhallen borde köpa upp en del av gågatan och ha kundparkeringar precis utanför dörren, det är vad jag kallar service!

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Permalänk
Medlem

Haha, om du pratar "kostar mycket" att parkera. I Stockholm får du bara garageparkering i närheten av Webhallen. Och den är ganska svinigt dyr under "kontorstid".

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Det där med parkering kan vi ju lämna därhän, det finns gott om parkeringsmöjligheter på fem minuters gångavstånd från adressen och är man beredd att gå i tio minuter kan man parkera på en bakgata i Svartbäcken alldeles gratis. Mer intressant är väl att Alina äntligen får lite vettig konkurrens i Uppsala, X-Core, EIS och Tricom finns ju i och för sig men sedan PC-City gick i graven är Alina den enda kedjan. Som jag fattar det måste det vara i den där lilla gallerian där Mac-butiken ligger som dom öppnar eller?

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk
Medlem

Men f-n vad dyra dom var! Är på väg att köpa två nya chassifläktar Noctua NF-B9 och det är inte bli på Webbhallen i alla fall!

Webbhallen 249kr
Alina 195kr
Inet 177kr
Misco 159kr

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bibl
Men f-n vad dyra dom var! Är på väg att köpa två nya chassifläktar Noctua NF-B9 och det är inte bli på Webbhallen i alla fall!

Webbhallen 249kr
Alina 195kr
Inet 177kr
Misco 159kr

OH NOES!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bibl
Det där med parkering kan vi ju lämna därhän, det finns gott om parkeringsmöjligheter på fem minuters gångavstånd från adressen och är man beredd att gå i tio minuter kan man parkera på en bakgata i Svartbäcken alldeles gratis. Mer intressant är väl att Alina äntligen får lite vettig konkurrens i Uppsala, X-Core, EIS och Tricom finns ju i och för sig men sedan PC-City gick i graven är Alina den enda kedjan. Som jag fattar det måste det vara i den där lilla gallerian där Mac-butiken ligger som dom öppnar eller?

Jag skrev slarvigt, inte ovanligt för att vara mig.

Självklart finns möjlighet till parkering om man har tålamod att snurra runt i jakt på en plats. Det som ställer till det för mig är att jag har megasvåra problem att gå längre sträckor.

Men men, hoppas jag har fel. Hoppas att Webhallen får kundunderlag nog i Uppsala då jag längtat rejält efter möjlighet att gå in i en "ordentlig" spelbutik. Anser att Game och Tradition (som om möjligt ligger ännu sämre till ur egoistiskt perspektiv) inte har utbud nog och de är bra dyra.

Som sagt, skulle nämnt mina problem med att komma in till centrum men tanken kvartstår att jag vet inte om läget är det bästa ute "på kanten" centrum.

"Dagens i-landsproblem."

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Webhallens butik i Sumpan har väl bäst parkeringsmöjligheter, flera stycken platser rakt utanför.

Dock är det bökigt att ta sig in till just dessa, och under december månad är det bättre att glömma dem helt.

I övrigt tycker jag de är bra på kablar, ganska bra på film och spel, och bättre än typisk ghettodata på resten.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Beginner L Å Å Å N G T E X T [QUOTE]

Du brinner verkligen för butikernas placering. Jag ser en lång karriär som stadsplanerare framför dig.
Själv har jag en fråga, vem bryr sig om folk kan parkera framför webhallen i uppsala ? Eller är du ombudsman för rullstolsbundna datorinstresserade kunder ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

Riktigt trevligt, kan man handla direkt i butik och slippa fraktkostnaden från Stockholm. Antar att det är samma priser i butiken som på hemsidan?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Riktigt trevligt, kan man handla direkt i butik och slippa fraktkostnaden från Stockholm. Antar att det är samma priser i butiken som på hemsidan?

Åjo. Man beställer på hemsidan, inväntar epost på att grejorna dykt upp, och hämtar och betalar dem sedan i butiken. Så har jag alltid gjort.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Redzo
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Beginner L Å Å Å N G T E X T [QUOTE]

Du brinner verkligen för butikernas placering. Jag ser en lång karriär som stadsplanerare framför dig.
Själv har jag en fråga, vem bryr sig om folk kan parkera framför webhallen i uppsala ? Eller är du ombudsman för rullstolsbundna datorinstresserade kunder ?

[/QUOTE]

Ok. Jag skulle helt uppenbart inte skrivit något.

Blev bara glad över att läsa att Webhallen kommer till stan och sen lite småledsen över placeringen.

Ber om ursäkt för meningslöst pladder från min sida........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Webhallens butik i Sumpan har väl bäst parkeringsmöjligheter, flera stycken platser rakt utanför.

Ja typ 2st, resten behövs det tillstånd för.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Det känns som att den här tråden har spårat ur i alltför mycket tal om parkeringsmöjligheter och liknande. Eftersom jag tycker att det känns som att situationen antagligen kommer att upprepas om jag rensar tråden, väljer jag att låsa den.

*tråd låst*