Nästa stora FPS E-sport spel?

Permalänk

Cod 6 L4D2 Crysis Farcry2 Assassins Creed Fear 2 Wow Css:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NinjaCore^^
Cod 6 L4D2 Crysis Farcry2 Assassins Creed Fear 2 Wow Css:P

Assassins creed? vad har du rökt egentligen?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

cs 1.7 någon ? ;D

Permalänk
Medlem

Rage kanske blir något...

Permalänk

kom igen UT2003!

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Det handlar snarare om att dagens spel är för simpla. I CoD och BF:BC behöver man bara kunna reagera snabbt, för när du väl har siktet på motståndaren är det bara att spraya. I CS är det så mycket svårare.

Vad är det som gör CS svårare om man inte behöver snabba reflexer?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Det som jag är tveksam till Battlefield är med alla fordon och skit. Och ok man kanske kan stänga av dem men då banorna ser ut att vara hur stora som helst så tror jag ärligt talat inte det kommer att fungera. Men förutom det ser Bad company 2 ut att bli ett riktigt bra spel.

Spelas ju massa klanmatcher i battlefield 2. Det verkar ju fungera. Dessutom har jag inget emot om det var 32vs32 klanmatcher. HOHO DET VORE NÅGOT:)

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Vad är det som gör CS svårare om man inte behöver snabba reflexer?

Man måste kunna spelet ut och in. Speciellt kunna hantera rekylen.
Något man inte behöver alls i nya spel. Sätta siktet på så fort som möjligt och hålla in.

Edit: Oj, var det samma tråd... :/

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Man måste kunna spelet ut och in. Speciellt kunna hantera rekylen.
Något man inte behöver alls i nya spel. Sätta siktet på så fort som möjligt och hålla in.

Edit: Oj, var det samma tråd... :/

Haha så du menar det enda som är viktigt i ett spel är att sikta? Tror snarare det handlar om att CS var det enda spelet av dess slag när det dök upp, sen har det fortsatt på den banan.

GO TF2 som sagt!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Det som jag är tveksam till Battlefield är med alla fordon och skit. Och ok man kanske kan stänga av dem men då banorna ser ut att vara hur stora som helst så tror jag ärligt talat inte det kommer att fungera. Men förutom det ser Bad company 2 ut att bli ett riktigt bra spel.

Har du ens kollat vilka speltyper som finns och inte anta att det bara är som BF2??

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Battlefield: Bad Company 2 solklart kommer ta över FPS E-Sporten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Battlefield: Bad Company 2 solklart kommer ta över FPS E-Sporten.

Jag hoppades extremt mycket för BC2 men DICE gör en MW2 fail tyvärr.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Jag hoppades extremt mycket för BC2 men DICE gör en MW2 fail tyvärr.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Okej lite fail info. Står att dom har Dedicade support. Men kommer inte släppa det Public! Inte till Betan iallafall. Consolen har man inte mycket använding av i BF:serien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Okej lite fail info. Står att dom har Dedicade support. Men kommer inte släppa det Public! Inte till Betan iallafall. Consolen har man inte mycket använding av i BF:serien.

Du har kanske inte mycket användning av den. Moddarna har det som krav för att kunna skapa det du spelar. Admins behöver den för att kunna hålla en stabil server utan fuskare. Så tja, du behöver den ju faktiskt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
CS är för folk som inte förstår bättre

Finns massor med bra spe som t.exl Team Fortress ett grymt spel, som jag gärna hade sätt hellre än CS som endast P13 spelar.

Det är en annan känsla i cs än i andra spel..
Och det där med p13 är bullshit, linka en film på en turnering i cs (t.ex sk)
så ser du att de flesta är äldre än 13.

Ont: Hoppas på något spel som använder cryengine 3

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att bf bc 2 kommer bli bra spel för klan spel speciellt. Har lirat bf2 klan många år och de är så mycket mera än att bara ha ett bra aim, de handlar om att sköta sig veta vad man ska göra vilka tillfällen. Taktik har ju enorm betydelse och så finns de ju flera olika spel sätt med fordon lr utan fordon vilket gör att spelet blir anpassat för alla grupper av spelare. Sen om spelet inte är så optimerat så är tanken bra men måste utvecklas och hoppas på att få se de i Bf.bc2 el ev. Bf3. Sen tror jag även AVP3 har potens att kunna bli riktigt bra.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Man måste kunna spelet ut och in. Speciellt kunna hantera rekylen.
Något man inte behöver alls i nya spel. Sätta siktet på så fort som möjligt och hålla in.

Edit: Oj, var det samma tråd... :/

och det måste man inte kunna med andra spel?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
och det måste man inte kunna med andra spel?

finns ju ingen svårkontrollerad rekyl i nya p12 spel?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
finns ju ingen svårkontrollerad rekyl i nya p12 spel?

Tänkte först på kunna spelet ut och in.

Så man byter ut snabba reflexer mot att kunna hantera svår rekyl i CS?

Men hur är det med andra aspekter i spelet som finns i dagens spel men inte i CS. Då tänker jag på att spelaren måste tänka på kontrollera omgivningen.
Att tänka på var man rör sig för att vara så lite synlig som möjligt och samtidigt inte bli flankad.
Tänka på var fienden kommer gömma sig och risk over reward när man väl springer över ett öppet fält.
Det är några saker en spelare i CS inte behöver tänka på då det inte finns en enda sak i CS som kan fungera som kamouflage.
Det ger även en till dimension till lagspelet. I CS vet du var du har dina fiender för dom är alltid synliga mot en bakgrunden och på det sättet täcker du alltid en full yta med en grupp spelare.
I dagens spel täcker du samma yta men det finns alltid chansen att någon man inte ser finns i den ytan.

Så med andra ord ett lag med snabba reflexer skulle snabbt falla offer åt byrokratiska pensionärer som måste fylla i ett formulär varje gång dom ska skjuta ett skott, om nu pensionärerna har lagspel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken