Permalänk
Medlem

Problem med epost, ComHem

Har lite problem med min epost, en @comhem.se

Har:

ComHem XXL 100Mbit
NetGear CG3100 Routermodem
Windows Live Mail

Fel:

Jag kan skicka mail med epostprogram (Live Mail, Outlook Exp, Outlook)
men ej ta emot. Har testat att byta lösenord, utan resultat.
ThunderBird är testat lite halft, är skitjobbig att hantera.

När jag försöker ta emot mail får jag "Autentiserar..." nere i höger hörn, sedan ber den om användarnamn och lösenord. Alla epostprogram, på samtliga datorer och de 4 bredband jag kollat med säger att det är fel anv/pass
(har ställt om utgående server enl. vilken op jag testat på)

Dessa fungerar inte, dock fungerar det på webmailen, webmail.comhem.se

Testat:

-Ringa supporten, som tycker det är fel hos mig.
-Startat om allt.
-Nollställt routermodemet
-Gjort om kontot i Live Mail
-Lagt in kontot på min laptop och testat på Tele2 Mobilt Bredband, Telia Fast bredband samt grannens ComHem
-Telefonen (C902i) kan te emot mail, konstigt nog

Ej testat:

-Installera om, tycker inte det behövs, är samma symptom med 3 datorer.
-Bytt leverantör..

Det slutade bara fungera en dag, startade bara datorn och sedan gick det inte längre.
Någon som har någon idé?

EDIT:
Testade genom att fjärrstyra 4 servrar som står med NetatOnce 4Gbit-lina i Växjö 15mil härifrån, får samma meddelande!
Dvs inte fel hos mig!
Men det tycker inte supporten..

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Testa och se om du kan telnet'a in på kontot.

Start->Kör->cmd
telnet mailin.comhem.se 110 och sedan (user) användarnamn och (pass) lösen. Om det inte fungerar där men på webmailen har nog comhem något strul endå. Fungerar det både via telnet och webmail känns det mot all förmodan som något fel i din utrustning.

"(har ställt om utgående server enl. vilken op jag testat på)"? Det är ju inkommande du har problem med och den ska vara mailin.comhem.se, utgående är mailout.comhem.se

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har testat.
Efter ha ringt 4 ggr idag så kollade en kille med teknikerna till POP3-servern.
Det var fel i deras system..
Gilla ComHem, så länge man inte behöver ringa supporten.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]