Har lite problem med min epost, en @comhem.se
Har:
ComHem XXL 100Mbit
NetGear CG3100 Routermodem
Windows Live Mail
Fel:
Jag kan skicka mail med epostprogram (Live Mail, Outlook Exp, Outlook)
men ej ta emot. Har testat att byta lösenord, utan resultat.
ThunderBird är testat lite halft, är skitjobbig att hantera.
När jag försöker ta emot mail får jag "Autentiserar..." nere i höger hörn, sedan ber den om användarnamn och lösenord. Alla epostprogram, på samtliga datorer och de 4 bredband jag kollat med säger att det är fel anv/pass
(har ställt om utgående server enl. vilken op jag testat på)
Dessa fungerar inte, dock fungerar det på webmailen, webmail.comhem.se
Testat:
-Ringa supporten, som tycker det är fel hos mig.
-Startat om allt.
-Nollställt routermodemet
-Gjort om kontot i Live Mail
-Lagt in kontot på min laptop och testat på Tele2 Mobilt Bredband, Telia Fast bredband samt grannens ComHem
-Telefonen (C902i) kan te emot mail, konstigt nog
Ej testat:
-Installera om, tycker inte det behövs, är samma symptom med 3 datorer.
-Bytt leverantör..
Det slutade bara fungera en dag, startade bara datorn och sedan gick det inte längre.
Någon som har någon idé?
EDIT:
Testade genom att fjärrstyra 4 servrar som står med NetatOnce 4Gbit-lina i Växjö 15mil härifrån, får samma meddelande!
Dvs inte fel hos mig!
Men det tycker inte supporten..