datorn hittar inte ett grafikkort

Permalänk

datorn hittar inte ett grafikkort

hej, skaffade nyligen ett "nytt" mobo med ett integrerat 7025 grafikkort, så att jag kunde köra ytterligare 2 skärmar på datorn. dock så hittar varken nvidias drivrutiner eller enhetshanteraren det integrerade grafikkortet

ska det aktiveras i bios eller nått kanske?

mina spec i övrigt:

win 7 32
8800 gts 640

mer behöver ni väll inte veta.

har testat både 185.XX och 19X.XX som drivrutiner, och 185.XX ska funka till det integrerade graffet

Permalänk

1. Om ett grafikkort installeras i en kortplats så väljs det före det inbygda automatiskt. Alltså avaktiveras moderkortets inbyggda.

Det finns även de moderkort som växlar mellan ett större grafikkort när ett mera krävande program/spel körs, och kör med det mindre när man bara surfar, lyssnar på musik etc. Vet dock inte så mycket om det.

2. Hur hade du tänkt dig köra med ytterligare två skärmar på en enda skärmkontakt?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Exakt vad är det för moderkort? Vissa moderkort kan köra det interna grafikkortet tillsammans med ett externt, men en del stänger helt enkelt av det interna som Klasvonklas säger.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Exakt vad är det för moderkort? Vissa moderkort kan köra det interna grafikkortet tillsammans med ett externt, men en del stänger helt enkelt av det interna som Klasvonklas säger.

kan man aktivera grafikkortet igen då?

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du menar. För en del är det alltså så att så länge man har ett annat grafikkort inkopplat, då kan du inte aktivera det interna... Men visst: när du väl tagit ur det interna så ska man ju kunna få igång det igen.

Det bör finnas en biosinställning för det generella beteendet. Är det ett sånt som stänger av sig själv, så gissar jag på att man kan välja Auto eller Off på det interna grafikkortet. "Off" tvingar det att stängas av, och Auto så är det på tills man installerar ett annat grafikkort.

Har du testat köra utan ditt separat grafikkort?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

kör du windows 7 ?

stoppa i ett till externt grafikkort och du kan ha 4 skärmar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Det beror på vad du menar. För en del är det alltså så att så länge man har ett annat grafikkort inkopplat, då kan du inte aktivera det interna... Men visst: när du väl tagit ur det interna så ska man ju kunna få igång det igen.

Det bör finnas en biosinställning för det generella beteendet. Är det ett sånt som stänger av sig själv, så gissar jag på att man kan välja Auto eller Off på det interna grafikkortet. "Off" tvingar det att stängas av, och Auto så är det på tills man installerar ett annat grafikkort.

Har du testat köra utan ditt separat grafikkort?

verkar ju dåligt om man inte kan aktivera det integrerade

ska kolla i bios lite till då

ja, dock inte på den här instalationen

kan ju se om man kan hitta nått annat mAtx mobo sm stödjer att integrerade är aktiverat när man har ett till grafikkort i