brända dvd hackar på vanliga DVD spelare, lösning?

Permalänk

brända dvd hackar på vanliga DVD spelare, lösning?

vad finns det för lösning när ens DVD filmer börjar hacka så fort man försöker visa de på vanliga externa spelare? har testat med en PS2 och en gammal vanlig dvd spelare och det hackar precis lika mkt.

har testat bränna i både höga o låga hastigheter, använt olika brännprogram osv.

så fort jag spelar upp på datan så är kvalitén utmärkt. bränner med en tsstcorp cddvdw sh-s223f är det den som är felet eller?

sen undrar jag lite.. det står "supported write speeds: 4, 6, 8, 12, 16x så jag antar att jag inte kan gå under 4?! såg nämligen att det kunde vara en lösning på problemen att bränna med 2x speed. jävligt dåligt isf..

tips?

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Medlem

Vad använder du för skivor när du bränner? äldre dvd spelare kan vara kinkiga när det gäller billiga skivor.
Fungerar dom att spela i datorn utan problem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kempa
Vad använder du för skivor när du bränner? äldre dvd spelare kan vara kinkiga när det gäller billiga skivor.
Fungerar dom att spela i datorn utan problem?

som jag försökt uttrycka mig i mitt tidigare inlägg, ja kvalitén är superb på datorn. har bränt på TDK's DVD + R skivor.. borde inte va nått fel men hade ändå tänkt att köpa andra nästa gång.

är det sant att det är olika kvalité från brännare till brännare eller är det bara skitsamma? så jävla konstigt att vissa DVD spelare är så kassa så de inte bara kan spela upp allt material på DVDn..

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Har du testat DVD -R skivor dom fungerar oftast bättre på gamla spelare.

Visa signatur

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!

Permalänk
Medlem

Jag kör 2 st DVDenheter, det den ena inte klarar fixas av den andra. Kvaliteten tycks ha minskat de senaste åren, både på mediat och brännarna. Lågt pris går före kvalitet, det ligger i tiden.

Permalänk

har en exakt likadan brännare dock med moddat firmware för att få den regionsfri men bara en lite ändring i orginal firmwaret annars byggt på samma firmware som orginal.

det funkar utmärkt för mig att bränna dvd'er (verbatim dvd+r 16x)

testa att updatera firmware i den

http://www.samsung.com/in/consumer/pc-peripherals-printer/opt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Testa skivan med dvd/cdspeed eller dyl i en dvd-läsare(dvs ej brännare) ifall du har, i annat fall i brännaren.

Testa ett annat märke av skivorna.

Det kan också vara så att dina dvd-filmer är luriga på någon vänster och att stationära dvd-spelaren klarar att visa men inte mycket mer...
Vilket program kör du för att bygga dvdn?
Testa med annan video som källa, kanske är källvideon som är knasig alternativt att konverteringen går sådär lagom bra...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid