Permalänk
Skrivet av Kogster:

Vilken W7 64-bit iso/skiva sak funka

Hittar ingen sådan någonstans:(

Hittade dock skivan, men då det är en förstautgåva så vägrar windows låta sig installeras! vill ha nån drivrutin, provade leta i skivan som följde med moderkortet men det hittas inget!

Så en nyare w7 ultimate 64b skiva hade nog gjort susen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Hittar ingen sådan någonstans:(

Hittade dock skivan, men då det är en förstautgåva så vägrar windows låta sig installeras! vill ha nån drivrutin, provade leta i skivan som följde med moderkortet men det hittas inget!

Så en nyare w7 ultimate 64b skiva hade nog gjort susen!

http://windows.microsoft.com/en-US/windows/shop/download-wind... känns ju som en bra start i sökandet.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

tackar:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Det är ingen somhelst skillnad på skivorna, det enda som skiljer sig är textrad i filen "ei.cfg"

Antingen tar du bort den eller byter ut retail mot oem i den.

I slutändan är det dock nyckeln som bestämmer iaf.

När tar man bort den filen? Öppnar man .iso filen och tar bort den innan installation eller när?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av swenorth1:

När tar man bort den filen? Öppnar man .iso filen och tar bort den innan installation eller när?

Du kan öppna den med t.ex poweriso och ta bort filen eller så tar du bort efter att filen är kopierad till ett usbminne.
Använd "ei cfg removal tool" för att ta bort den från iso'n.

Permalänk

Någon som vet om det kan vara samma serielicens nummer till win7 home för både 32 bitars och 64 bitars?

Blev sugen på prova 32 bitars versionen istället. Upplever 64 bitars versionen så seg på den hårdvara jag har.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Japp, det ska vara samma produktnyckel till x86 och x64. Det är mellan premium, professional och ultimate skillnaden ligger.

Tror ni att den kan bli snabbare med 32 bitars varianten, är det värt besväret?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Hmm, jag hittar inte en enda Windows 7 iso-fil bland länkarna. :S

Var kan jag hitta en W7 iso-fil?

uj

Googla och sök

Visa signatur

Hawk