APB - All Points Bulletin

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Tack

Det ryktas om att "tier 5" kontakterna ska komma i Oktober. Då ska man bla kunna låsa upp "SWAT-gear".

Jag dingade gold 10 idag fast gick ner till 9 igen sen.

Nu när jag äntligen har vart gold 10 så äre lika bra att "dethreata" så att man kan lira med m8s

aha så pass bäst jag börjar lira mer nu då. ojsan threat guld 10 duger ju, själv ligger jag fast på silver 10....
har varit med om ett flertal buggade mission på sistone.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem

Hoppas också på lite fler kontakter då maxade min karaktär på Joker!
Dock så har jag en massa roles som ska låsas upp.
Spelar mest på Obeya eu1 med min nya karaktär Xreana.
Fuskare tror jag nog det finns en del,men också en hel del duktiga spelare som många tror fuskar.
Sen finns dom som fuskanklagar andra så fort det går dåligt för dom själva.
Har själv blivit anklagad några gånger,men är inte ens speciellt duktig på spelet.
Sen brukar det gnällas en jäkla massa så fort dom möter nån som är premium.
Jag är premium.
Ville prova det för att man får mer pengar och stands emot kontakten.
Köpte mig en 30 dagars whisper som skulle vara såååå super bra.
Bra i all ära,men knappast nåt distans vapen och man får ju ändå sikta och skjuta som vissa inte verkar förstå.
"Köp en whisper och stå afk i ett hörn för du vinner ändå" verkar vara vissas uppfattning.
Så är nån som spelar crim så hoppa in och lattja lite.

Visa signatur

Intel i9 7900x @ 5ghz / Asus x299 prime deluxe / 2080ti / 16gb G skill trident neo 3800mhz / Samsung 980 500gb nvm2 4 OS / / 6Tb samsung storage unit / ekwater radiator 420 / Ekwater system on Gpu + Cpu in a Themaltake core p5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringen:

Hoppas också på lite fler kontakter då maxade min karaktär på Joker!
Dock så har jag en massa roles som ska låsas upp.
Spelar mest på Obeya eu1 med min nya karaktär Xreana.
Fuskare tror jag nog det finns en del,men också en hel del duktiga spelare som många tror fuskar.
Sen finns dom som fuskanklagar andra så fort det går dåligt för dom själva.
Har själv blivit anklagad några gånger,men är inte ens speciellt duktig på spelet.
Sen brukar det gnällas en jäkla massa så fort dom möter nån som är premium.
Jag är premium.
Ville prova det för att man får mer pengar och stands emot kontakten.
Köpte mig en 30 dagars whisper som skulle vara såååå super bra.
Bra i all ära,men knappast nåt distans vapen och man får ju ändå sikta och skjuta som vissa inte verkar förstå.
"Köp en whisper och stå afk i ett hörn för du vinner ändå" verkar vara vissas uppfattning.
Så är nån som spelar crim så hoppa in och lattja lite.

Vänta lite här, trodde du att Whisper va ett distansvapen när du köpte det? Då trodde du fel
Det är som den vanliga ocan fast den når lite längre. Whispers effektiva range är 0-50m medan den vanliga ocan är 0-30m.
Den vanliga Oca med cooling jacket dödar dock snabbare på nära håll.

Och med siikta menar du väl inte att du använder marksmanmode hoppas jag?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Utrycker mig luddigt
Menar att många tror att whisper är en vapen som är bättre än allt.
Och med sikta menar jag att folk nästan tror att det räcker med att spraya hursom för att döda.
Är ju som sagt som så att man måste skjuta PÅ en motspelare för att dom ska dö!
Själv så har jag Obir som favorit.
Dels för att det var det vapnet jag började använda först!

Visa signatur

Intel i9 7900x @ 5ghz / Asus x299 prime deluxe / 2080ti / 16gb G skill trident neo 3800mhz / Samsung 980 500gb nvm2 4 OS / / 6Tb samsung storage unit / ekwater radiator 420 / Ekwater system on Gpu + Cpu in a Themaltake core p5

Permalänk
Medlem

Spelare sökes

Hej allesammans! Jag är här i denna stund för att jag letar efter lite APB spelare till min klan som heter Enforcers of San Paro(E.O.S.P). Det är en rätt så ny klan och vi är endast 5 st spelare just nu. Vi är 3st som är gold level 4-5 just nu, sen en som är 2-3 guld och en annan silver 6 som har precis börjat med Obeya och är faktiskt väldigt duktig! Vi har några till spelare som är på gång men jag tänkte att ni kanske vill veta lite om mig först. Jag är en snubbe på 16 år som kör APB för det mesta, nickar Dollie, spelar lite Minecraft då och då. Pluggar på gymnasium så det är inte alltid som man hinner med att spela, men finns ju fler online! I framtiden kanske det blir en teamspeak 3 server men för tillfället när vi är så några kör vi för det mesta i skype. OBS, klanen är inte bara för svenskar, så engelska är det som gäller i chatten.

Kravet är att att ni är Enforcers som spelar på servern EU2, då det är där vi håller till. Istället för att denna tråd ska bli förstörd av massa ansökningar, så tänkte jag istället att ni kan skicka mail till på ssk-ludde@hotmail.com

Formuläret:

Namn:
Nickname:
Ålder:
Threat level:
Har du möjlighet att till exempel hosta en server(teamspeak):
Har du kunskaper inom Webdesign:
Övrigt(här skriver du om du till exempel har problem med datorn, att den krashar då och då):

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Verkar som att APB Reloaded gått live.

Någon som har hunnit testa det och kan jämföra med hur det är nu jämfört med då?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Verkar som att APB Reloaded gått live.

Någon som har hunnit testa det och kan jämföra med hur det är nu jämfört med då?

Det är fortfarande i beta fas.

Enligt mig är det inga större förändringar mot innan än iaf. Men snart kommer det ju team deathmatch m.m.
Spelet är dock väldigt kul att lira tillsammans med lite polare på skype.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av L0bbe:

Det är fortfarande i beta fas.

Enligt mig är det inga större förändringar mot innan än iaf. Men snart kommer det ju team deathmatch m.m.
Spelet är dock väldigt kul att lira tillsammans med lite polare på skype.

Fick för mig att det var färdigt, men där ser man
Jag antar att de fortfarande kontrollproblem eftersom kommandona skickas direkt till servern och därmed blir en fördröjning i styrningen?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Fick för mig att det var färdigt, men där ser man
Jag antar att de fortfarande kontrollproblem eftersom kommandona skickas direkt till servern och därmed blir en fördröjning i styrningen?

Dock nu har det kommit ur beta fasen

Svårt att säga men jag tycker det har blivit bättre dock så kanske det beror på att jag är van.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk

Kom tillbaka efter några månaders paus igår, men fan alltså! varenda bugg är ju kvar, samt mera lag (och då har jag bättre internet nu en då så e fan inte de).

Och efter det gick live så kunde jag inte ens köra, helt löjligt, sen verkade man ju i princip bli tvingad och köra uppdrag nu, vilket jag inte är helt "fancy" på, tog bort spelet helt enkelt, var lvl 10 silver på obeya, o köra obeya xD Hade liten bizniz igång med och sälja bilar/designs och så, men aja, kanske skaffar det igen om jag får en bra anledning, men tills vidare, blä!

Hette försten DenM och var co owner i clanen Crimson Police som var ägd av en skön tös i usa, dock dog den när ja tog paus

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med APBR, fungerar finfint. Finns inga buggar som jag stöter på, man måste söka efter dem. Har en R150, en R80 och en R55 varav R150 och R55 är Gold och den tredje Silver.

Har använt min Whisper extremt mycket men nu gått över till Joker Carbine för att vapnet är badass.

Edit: Vadå tvingad att göra uppdrag? Menar du auto-ready funktionen? Gå in i game option och klicka bort det

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Sötast

Har själv varit borta i ~8 Månader från APB, kom tillbaka för 2 dagar sen....

De har lagt till en halvt som halvt fungerande team Deathmatch och utöver det så är det mer eller mindre inget nytt.

Samma buggar kvarstår som fanns i RTW Closed Beta.... Rent av pinsamt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förbokade spelet, men när det var dags att köpa så bangade jag ur. Tur det, för de konkade ju. Nu när man kan spela gratis via Steam provade jag för första gången. Jävligt trevligt spel. Lite laggigt, buggar sådär.. man stör sig på idioter.. mende finns ju i alla spel. Jävligt trevligt med action och fart. En fråga från mig som nybörjare, kan man inte köpa vapen permanent? Det står "for 10 days" och något om arma leases guns to players. Så man måste köpa vapnet på nytt efter tio dagar? Vad är det mer som försvinner med tiden?

En annan fråga, finns det armor? Tycker jag dör direkt.. medan de jag skjuter på är odödliga. Nu är jag ju fruktansvärt kass, men man kan ju hoppas.

Edit: Hittade kevlar-implantat. Nice.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag förbokade spelet, men när det var dags att köpa så bangade jag ur. Tur det, för de konkade ju. Nu när man kan spela gratis via Steam provade jag för första gången. Jävligt trevligt spel. Lite laggigt, buggar sådär.. man stör sig på idioter.. mende finns ju i alla spel. Jävligt trevligt med action och fart. En fråga från mig som nybörjare, kan man inte köpa vapen permanent? Det står "for 10 days" och något om arma leases guns to players. Så man måste köpa vapnet på nytt efter tio dagar? Vad är det mer som försvinner med tiden?

En annan fråga, finns det armor? Tycker jag dör direkt.. medan de jag skjuter på är odödliga. Nu är jag ju fruktansvärt kass, men man kan ju hoppas.

Edit: Hittade kevlar-implantat. Nice.

Kul att du tycker om det!
De enda vapnen som kan köpas permanent är de för riktiga pengar, dvs i armas market place

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av L0bbe:

Kul att du tycker om det!
De enda vapnen som kan köpas permanent är de för riktiga pengar, dvs i armas market place

Japp jag såg det efter hand.

Sitter på R88 eller något sådant nu.. jävligt kul spel, men man får väldig prestationsångest med rankingsystemet. Man vill alltid spela med folk som är silver/guld men hamnar alltid i grupp med folk som är trainee/gröna... och de som är silver/guld vill inte spela med mig, för jag suger.

Så stör jag mig fruktansvärt på automatic grouping ibland. Man lämnar en grupp.. sen trycker man 'find me a new group' så hamnar man i samma igen. Pedestrians som går rakt ut i vägen är också sjukt störiga. Övergångsställen är överskattade tydligen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Testade spelet igen efter ett ganska långt fifa & bf3-uppehåll.

Började på en ny karaktär och till min förvåning är den guld-threat redan från början.

Lite jobbigt när man har haft ett längre uppehåll o vill börja om från början...

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Hur är spelet nu? Inte spelat på några månader men sugen på att prova igen. Min karaktär som skapades när RTW konka är guld 9 eller 10

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Har själv varit borta i ~8 Månader från APB, kom tillbaka för 2 dagar sen....

De har lagt till en halvt som halvt fungerande team Deathmatch och utöver det så är det mer eller mindre inget nytt.

Samma buggar kvarstår som fanns i RTW Closed Beta.... Rent av pinsamt.

Håller med dig till fullo, nästan så man kan säga att spelet blir sämre och sämre..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar spelet mer och mer. Nu senaste stora patchen stoppade de in global threat.. De kollar medelthreat på servern och om man joinar där så slåss man mot folk som är mer eller mindre på samma nivå. Om man går in på svårare eller lättare server så får man mindre pengar och standing. Det är kanon för singleplayer, men när man har åtta polare som alla är gold/silver/bronze/green så får folk mindre pengar/standing om man ska spela tillsammans. DET suger. Tur är att det är roligare att spela tillsammans än att tjäna pengar/levla. De buggade threatsystemet en smula också. Vet inte om det är lagat, men vi har ju lite issues. En dag när jag spelade var jag silver. Sen kraschade spelet, så blev jag bronze. Sen vann jag ett mission och blev green. Jahapp. Min polare och jag som spelat ihop en bra bit ligger också skumt till.. Han har aldrig gått från green, jag ligger stabilt på silver. Och vi vinner mer än 80% av våra missions. Men, buggarna gör inte mig något. Det är ett fps, då blir jag upprörd för att jag är dålig... inte för att spelet är dåligt.

Valentines massacre var kul förresten.. två nya roles. 250 kills med startup-pistolen på 10 dagar? hah glöm det.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Tänkte börja spela igen men märkte att båda mina "Characters" var borta och istället stod där en gubbe i orginalkläder och R 9.
Någon som vet nått?

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar?

Permalänk
Medlem

Bästa spelet som finns atm.
Spelet i mer än 2 år nu, tröttnar inte.
Finns mycket whine mot spelet, men det mesta är utan grund.

Necro, men lära bara säga det.

Visa signatur

Stationär Corsair 700D :: Corsair H850 :: Asus Maximus V Formula :: Intel Core i7 3770K :: Corsair H80i :: 16GB Corsair Vengance DDR3 2133MHz :: Asus Radeon HD7970 MATRIX :: 2 x OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB
Server Intel 3770K :: 16GB RAM :: 2 x WD RaptorX 150G :: 4TB Lagringsdiskar
Laptop 1 Lenovo Y500 Laptop 2 MSI GX660 med 2 x Corsair Force 120GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonhund:

Bästa spelet som finns atm.
Spelet i mer än 2 år nu, tröttnar inte.
Finns mycket whine mot spelet, men det mesta är utan grund.

Necro, men lära bara säga det.

Har dom fixat några nya områden än eller är det samma 2 små pytte städer som är galet uttjatade?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Har dom fixat några nya områden än eller är det samma 2 små pytte städer som är galet uttjatade?

Det finns fortfarande 2 action disticts, att kalla dom pytte små är nog en smak sak däremot.
Fick ett smak prov på ett nytt district däremot i form av en fight club (Team deathmatch), dom använde en liten del av hela districtet.
Det är däremot menat att bli ett nytt action district av det också.

Visa signatur

Stationär Corsair 700D :: Corsair H850 :: Asus Maximus V Formula :: Intel Core i7 3770K :: Corsair H80i :: 16GB Corsair Vengance DDR3 2133MHz :: Asus Radeon HD7970 MATRIX :: 2 x OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB
Server Intel 3770K :: 16GB RAM :: 2 x WD RaptorX 150G :: 4TB Lagringsdiskar
Laptop 1 Lenovo Y500 Laptop 2 MSI GX660 med 2 x Corsair Force 120GB