APB - All Points Bulletin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tvärt om faktiskt...

Visst finns det fuskare i APB men inte mer än någon annan stans.

Problemet är att folk som inte kan spelet helt enkelt inte har någon chans, APB är en tactical shooter och det har folk inte insett och därför hör man konstant whine _överallt_ omg cheaters aaah omg!!!

Jag spelar själv på ganska hög nivå i APB och kan enkelt se vem som fuskar eller inte och jag stöter väl på i snitt 1-3 fuskare per månad, konstigt nog så stöter alla noobs på c:a 10.000 fuskare om dagen, inklusive mig. För tydligen är jag också en fuskare, precis som alla andra som inte står mitt på gatan och bara dör

He jag kan tänka mig detta, en sak som jag stör mig ganska mycket på dock är att, är det inte meningen att man ska bli matchad med RELATIVT jämlika, jag tycker jag har hamnat med folk som är FRUKTILUKTANSVÄRT mycket bättre än mig samt har galet mycket bättre vapen m.m. det kan jag tycka är lite trist men annars! Sjukt kul.

Det finns inga som spelar spelar relativt ofta som sitter och tjötar på nån TS/Mumble/Skype som man kan få va med på?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

He jag kan tänka mig detta, en sak som jag stör mig ganska mycket på dock är att, är det inte meningen att man ska bli matchad med RELATIVT jämlika, jag tycker jag har hamnat med folk som är FRUKTILUKTANSVÄRT mycket bättre än mig samt har galet mycket bättre vapen m.m. det kan jag tycka är lite trist men annars! Sjukt kul.

Det finns inga som spelar spelar relativt ofta som sitter och tjötar på nån TS/Mumble/Skype som man kan få va med på?

Dom har planer på att tweaka matchmakingen ytterliggare. En sak dom nämnt är att i framtiden så ska dom göra så att district har olika threat levels. Och om någon som är riktigt hög threat level går in i en låg threatlevel district så får dom feta penalties.
Ingen aning när deta kommer släppas dock. Får tänka på att spelet är tekniskt sett fortfarande i Open Beta.

ref: http://apbreloaded.gamersfirst.com/p/apb-development-road-maps.html
EDIT: Notera datumen i roadmappen är bara ungefärliga datum när dom tror dom har det redo.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Plocka upp OCA (MP5 klonen) och spraya bara. Instant win!

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Sötast
Skrivet av phreec:

Plocka upp OCA (MP5 klonen) och spraya bara. Instant win!

Ja gör det, så kommer jag med shotgun Instant win!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

Jag har inte upptäckt nånting ännu men man vet aldrig, det kanske kommer när man är lite högre upp.

Nix, inte så himla många fuskare som är guld heller dock kan de ju inte stoppa fuskarna att bara skapa nya konton då det är ett gratisspel till skillnad från vanliga då folk måste köpa en ny kopia för att kunna spela igen.

När det gäller matchmaking verkar de hålla på och tweaka lite hela tiden men jag längtar till när de implementerar det nya med threat districts så man får motstånd även när man spelar i grupper med guld/silver folk.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Nix, inte så himla många fuskare som är guld heller dock kan de ju inte stoppa fuskarna att bara skapa nya konton då det är ett gratisspel till skillnad från vanliga då folk måste köpa en ny kopia för att kunna spela igen.

När det gäller matchmaking verkar de hålla på och tweaka lite hela tiden men jag längtar till när de implementerar det nya med threat districts så man får motstånd även när man spelar i grupper med guld/silver folk.

Ah det är sant, men det är inte någon av er som kör halvseriöst som man kan lira med? Lite små trist att sitta själv ^^

heter Linkus kör EU1

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Avstängd

Har sprungit på fuskare en gång som jag vet säkert. Då ställde jag mig i ett garage och körde alt + tab så fick han sitta och vänta 5 min där jag skulle raida. Han fick knappast någon standing eller cash och tyckte det nog var rätt tråkigt att vänta.

Det är ett jäkla liv hela tiden om att alla fuskar och jag har fått höra det några gånger med. Har man ett flow och dödar säg 14 st och dör 2 gånger då blir det livat i whisper.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Svensk klan?

Hallåj på er,

Har kommit igång nu med APB Reloaded beta (jag missade att den hade släppts)

Finns det några svenska klaner som vill bjuda in mig? Lite tråkigt att springa omkring själv.

Är Enforcer och finns på Patriot(EU2)

Heter VegaStar. Har just nu 42 i rating.

Jag är en mogen(vuxen) och kul spelare.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Avstängd

Jag och några irl vänner kör på samma server som enforcers och vi har en klan (Patrullen Makrillen) med sammanlagt sju members. Dock är vi bara tre som kör varje kväll, dom andra är inne då o då. Lägg till Laooto så kan vi snacka lite

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Jag och några irl vänner kör på samma server som enforcers och vi har en klan (Patrullen Makrillen). Lägg till Laooto så kan vi snacka lite

Gött Ska bli.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Någon som vill joina OBEYA EU1, är medlem i en riktigt nice clan Epic Hunters. Kontakta mig om ni vill vara med. Spelet kommer vara ännu frymmare efter sista patchen som ska lanseras.

Visa signatur

Gaming Rig

Permalänk

Någon som har en bra clan på eu2 patriot som man kan joina ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XEURONIX:

Någon som vill joina OBEYA EU1, är medlem i en riktigt nice clan Epic Hunters. Kontakta mig om ni vill vara med. Spelet kommer vara ännu frymmare efter sista patchen som ska lanseras.

Vad händer i nästa patch?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XEURONIX:

Någon som vill joina OBEYA EU1, är medlem i en riktigt nice clan Epic Hunters. Kontakta mig om ni vill vara med. Spelet kommer vara ännu frymmare efter sista patchen som ska lanseras.

Ett namn underlättar.

Permalänk
Medlem

Hejsan, kör Enforcer nån gång i veckan(har tyvärr inte tid att sitta varje dag) men om någon har lust att köra lite så får ni gärna "adda" BattlePilgrim

Är 30 år och gillar inte när det blir mycket gap och skrik i lurarna, så om ni inte har tourettes så pratar jag gärna med er

Jag brukar köra skype, men brukar folk oftast använda spelets chatt eller något annat?

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Ett namn underlättar.

Skrivet av XEURONIX:

Någon som vill joina OBEYA EU1, är medlem i en riktigt nice clan Epic Hunters. Kontakta mig om ni vill vara med. Spelet kommer vara ännu frymmare efter sista patchen som ska lanseras.

Håller med ett namn kan underlätt lite
Samt om ni kör Enf eller Crim?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkus:

Håller med ett namn kan underlätt lite
Samt om ni kör Enf eller Crim?

Crim är dock ganska ny till spelet. Jag har spelat ca 14timmar
Nickar WatFox

Permalänk
Medlem

Glennhs
Patriot, EU2
Criminal

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e2511451b6a0_ScreenShot000...

spelat sidådär 25 timmar och har rank 71, silver 4.

Spelar mellan 17-23 lägg till!

Permalänk
Avstängd

Lekte lite igår med en van och gjorde även en spray idag. Bilen blev det ju inte mycket på eftersom jag inte har premium.

http://www.visit.se/~lakan/apb_mystery_machine.png

http://www.visit.se/~lakan/apb_c64_spray.png

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Lite roliga buggar änsålänge:

Permalänk
Sötast

Det är en SLI/CF bugg, dessa KAN gå att lösa genom att t.ex döpa om APB.exe till Crysis64.exe eller helt enkelt stänga av SLI när man spelar.

Eller.... så kan man starta om spelet ett par gånger tills det är bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det är en SLI/CF bugg, dessa KAN gå att lösa genom att t.ex döpa om APB.exe till Crysis64.exe eller helt enkelt stänga av SLI när man spelar.

Eller.... så kan man starta om spelet ett par gånger tills det är bra

Ofan, stort tack för tipset! Återkommer med resultat ikväll.

Väldigt intressanta uppdateringar idag, btw.

Permalänk
Avstängd

Något har hänt iaf. I natt körde jag efter patchen och det var knappast några silver i criminals längre. Det fanns multum med bronze dock. Bror har kört en del nu på morgonen och han säger att han kanske torskat 1 match av 10 nu. Det är BRA jämfört med förut. Var det så många fuskare innan?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lakanman:

Något har hänt iaf. I natt körde jag efter patchen och det var knappast några silver i criminals längre. Det fanns multum med bronze dock. Bror har kört en del nu på morgonen och han säger att han kanske torskat 1 match av 10 nu. Det är BRA jämfört med förut. Var det så många fuskare innan?

Ja, ni är sinnesjukt bra egentligen, tyvärr så var 9/10 spelare fuskare innan patchen.

Nu kan ni snart signera e-sportkontrakt för att ni är så über.

Nä, men helt ärligt så kan jag inte förstå denna cheatermentaliten som snurrar runt APB, det är verkligen minst varannan dålig spelare i APB som skriker cheater så fort de har campat mitt på en väg mot en sniper.

Edit: Haha finally, lite statistik!!

"Contrary to what people think, the cheating percentage is quite small (in percentage terms) and we are finding, banning or suspecting about 1.3% of the entire userbase (another way to look at this; 98.7% of players do NOT cheat)"

http://apbreloaded.gamersfirst.com/2011/07/open-beta-2-versio...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Något har hänt iaf. I natt körde jag efter patchen och det var knappast några silver i criminals längre. Det fanns multum med bronze dock. Bror har kört en del nu på morgonen och han säger att han kanske torskat 1 match av 10 nu. Det är BRA jämfört med förut. Var det så många fuskare innan?

Efter uppdateringen så flyttas blir man automatiskt flyttad / rekommenderad ett distrikt som matchar sin nivå. Dvs, är du brons så hamnar du i ett distrikt med samma skill (brons).

Skrivet av Allexz:

Nä, men helt ärligt så kan jag inte förstå denna cheatermentaliten som snurrar runt APB, det är verkligen minst varannan dålig spelare i APB som skriker cheater så fort de har campat mitt på en väg mot en sniper.

Edit: Haha finally, lite statistik!!

Har faktiskt märkt av att folk är väldigt snabba på att fuskanklaga i APB, väldigt mycket CS-mentalitet.

Skönt att se lite statistik på det, haha. Det låter väldigt lite i procent, även om jag tycker 1 av 100 är en för mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Ja, ni är sinnesjukt bra egentligen, tyvärr så var 9/10 spelare fuskare innan patchen.

Nu kan ni snart signera e-sportkontrakt för att ni är så über.

Moget och trevligt svar du bjuder på. Jag sitter inte och försöker skryta om du tror det. Jag är 30 år och det var många år sedan jag behövde hävda mig genom att skryta. Började med multiplayer lir runt 95/96 och jag har spelat mycket fps genom tiderna och ser mig själv som ganska bra. Brorsan och hans kompis har tävlat i CS på seriös nivå. Så aim och reflexer sitter där det ska. Det är klart det finns folk som är bättre, även mycket bättre. Men att det nästan alltid är en spelare i laget man möter som har så mycket snabbare reflexer än någon av oss tre det köper jag inte. Det är just APB jag märkt det i också. Jag har aldrig märkt fuskare i ett annat spel. Jo en gång hade en snubbe speedhack i en warsong i vanilla WoW.

Läste patch notes precis. Dom ska tydligen försöka fixa en dedicated server för Ryssland. Jag tror mycket kommer lösa sig då.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lakanman:

Moget och trevligt svar du bjuder på. Jag sitter inte och försöker skryta om du tror det. Jag är 30 år och det var många år sedan jag behövde hävda mig genom att skryta. Började med multiplayer lir runt 95/96 och jag har spelat mycket fps genom tiderna och ser mig själv som ganska bra. Brorsan och hans kompis har tävlat i CS på seriös nivå. Så aim och reflexer sitter där det ska. Det är klart det finns folk som är bättre, även mycket bättre. Men att det nästan alltid är en spelare i laget man möter som har så mycket snabbare reflexer än någon av oss tre det köper jag inte. Det är just APB jag märkt det i också. Jag har aldrig märkt fuskare i ett annat spel. Jo en gång hade en snubbe speedhack i en warsong i vanilla WoW.

Läste patch notes precis. Dom ska tydligen försöka fixa en dedicated server för Ryssland. Jag tror mycket kommer lösa sig då.

Vad har ålder med att hävda sig att göra? Om något skulle jag säga att det oftast är tvärtom, att det blir viktigare för vissa att hävda sig desto äldre de blir då det oftast är förväntat att man blir smartare/bättre med åldern, annars vore det degeneration.

Oavsett så var det inte menat som ett påhopp till en början, utan mer trötthet på mentaliteten av nybörjare i APB.
Reflexer i all ära, men i APB är det inte fullt så viktigt som i CS.

APB är en tactical shooter som fungerar på ett helt annat sätt än CS, oftast så finns det ett stort antal vägar till ett mål och kunskap om hur och var man bör vara och förbestämda taktiker + voip är totalt överlägsen mot reflexer.

I CS är jag säker på att du inte stormade ner i en tunnel där du visste att det kunde finnas fiender då du visste det var självmord, allt som oftast för att det endast fanns 2-3 vägar till målet man hade och det var därför enkelt att lägga upp taktiker, i APB så skiter folk antingen helt i taktik och vilket tillvägagångsätt de använder för att säkra sitt mål varav man får enkla kills.

Att döda "noobs" och folk helt utan taktik är vardagsmat, skulle nog vilja påstå att det är max 1/10-15 matcher där min klan möter något som helst motstånd, resten är bara steamroll. och i 50% av fallen så läser man inom kort i District chat om hur sämst vi är för att vi fuskar.

Även solo plockar jag enkelt 1-3 motståndare just för att man har övertag med kunskap.
Hoppas du uppskattar detta inlägget bättre.

Permalänk
Avstängd

Det är väl rätt patetiskt att sitta och skrävla att man är bra i ett spel i min ålder?

I början dog jag mycket pga att man inte kunde kartan och hur man skulle spela med olika typer av vapen. Men nu har man börjat lära sig vart varje stege sitter etc etc. Vi sitter med mumble och spelar ihop varje kväll och pratar vilka vägar vi vaktar etc. Mycket beror också på att det laggar fruktansvärt mycket ibland och det blir omöjligt att få ett flow i spelandet. Jag märker ju att på nätterna spelar vi mycket bättre. Antingen är det för att servers inte är så belastade eller så är det mindre "kids" som sitter med fusk på nätterna. Jag vet faktiskt inte. Har mött på lag som har spelare med 3-5 högre threats än oss som vi har vunnit imot. Sen efter en timme springer man på en R09 som klipper mig 3 gånger på raken.

Jag håller med om att det är fruktansvärt mycket tjat om fusk i APB. Jag har aldrig varit med om liknande i ett onlinespel. Vad kan det bero på? Ingen rök utan eld. Orkade inte se allt tjat om det så jag tog hidden på district chat. Jag blir så ledsen när jag äntligen hittat ett spel jag gillar. Jag har så svårt att hitta spel nu för tiden som jag tycker är roliga. Det är jobbigt som tusan att inte veta säkert om han som dödar mig flera gånger är bättre eller om det är fusk. Är han hetare så accepterar jag det. Jag sitter inte och skriker fuskare etc. Så dålig förlorare är jag inte.

Varför inte gå tillbaka till månadsavgift om ett tag när dom fått många spelare. Och sen bjuda på 10 dagars speltid för dom som vill pröva. Jag har tipsat ca 5 kompisar om APB och alla tycker det är enormt skoj och skulle lätt betala en månadsavgift. Folk blir generelt mer rädda om sina konton när dom lagt ner pengar på det.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Lexso
Obeya, EU1
Criminal

Lekte med min van härom dan.

Permalänk
Avstängd

Criminal och polis =D. Första jag tänkte på var det som hände i Norge.

Schysst van. Du har premium va?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.