Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk
Robot

Fractal Design Define R2

Bytte upp mig från Antec 300 till Define R2. Satt i 4-5 timmar och plocka isär, satte ihop, hittade problem etc. Tror jag tog ner och satte upp fläkten bak fem gånger innan jag blev klar (tog ner, nej den ska vara där, nej den ska ha gummi hängning, nej det ska den inte etc.).

Asus P5q SE2
Q6600 oklockad
2x 2 gb Corsair 6400
8800GTS 512mb
En 320gb wd, en 500gb wd och en 1tb wd green
Tagan Silver lightning 600w
2 x 120mm Fractal design fläkt
2 x 120mm Nexus fläkt
1 x 140mm Antec tri cool tills vidare

Blev väldigt nöjd med kabeldragningen. Vet att den inte är imponerande, men vad kan man göra utan modulärt, och med 24 pin mitt på kortet.

Besök albumet: Fractal Design Define R2 av Huddit

Permalänk
Medlem

kör med det chassit jag också.
vad har du för fläktar hur har du placerat dom (syns säkert på bilderna men pallar inte att vänta)
använder du fläktkontrollen som kom med?

Permalänk
Keeper of Traditions

Finns ju ingen bild på kabeldragning så hur ska vi kunna bedöma den..?

Funderar på om jag kanske skulle ta och köpa ett define R2, det verkar toppen för det priset, och snyggt är det också!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Alla bilder ligger uppe nu.

Permalänk
Medlem

Riktigt fina bilder med bra ljus! Men var bytet från Three Hundred värt det? Byggde en dator åt en kompis i ett 300 och jag tyckte det kändes som bra kvalite och det var lätt att jobba i.

Permalänk
Medlem

Nja värt och värt. Låter nog betydligt mindre, får samma temps. Var mest uttråkad, och ville ha något att göra. Mitt nätagg låter rätt mycket, skulle det vara tyst så skulle chassit nästan vara ljudlöst. 300 är ju väldigt plåtigt, och kunde skapa vibbrationer som lät då och då, och hårddiskarna låter även i det chassit.

Permalänk

Fräscht och bra galleri 8p

OT: ÄR det bara jag eller börjar det bli lite tradigt med alla dessa Fractal R2 gallerier? Känns som "en ny p182".

Absolut inget illa menat mot någon och speciellt inte mot TS.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Hur gör du för att få bilden så? http://www.sweclockers.com/upload/gallery/37153-full.jpg

Snyggt bygge! (:

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

du får en 8 av mig pga de bra bilderna! det var längesen någon hade så bra bilder. får man fråga vad det är för kamera och objektiv du har använt? vill gärna veta vad det är för fisköga med :=)

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrKanin
Hur gör du för att få bilden så? http://www.sweclockers.com/upload/gallery/37153-full.jpg

Snyggt bygge! (:

fish eye

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Du köper ett fisheye, haha. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31894

Edit. Använda min D50, 18-135, 10,5mm, en Sb 28 löst och en sb 28 bouncad från silver paraply. Lite olika i olika foton, men iallafall de flesta. Orkade inte sätta upp allt för seriöst med bakgrunder osv, så hade mest det liggandes brevid och höll i när jag fotade.

Jo jag är också rätt trött på alla trista gallerier med mobilbilder, eller med en bordslampa tänd i andra sidan rummet. Även svårt att hitta bra och många bilder på detta chassit innan, så jag hoppas att det här hjälper de som är köpsugna.

Permalänk
Medlem

Ah okej , nice (:

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Säkert bra låda, men mitt Solo känns fortfarande bättre - för mig - less is more

8p dock, bra och många bilder uppskattas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Du köper ett fisheye, haha. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31894

Edit. Använda min D50, 18-135, 10,5mm, en Sb 28 löst och en sb 28 bouncad från silver paraply. Lite olika i olika foton, men iallafall de flesta. Orkade inte sätta upp allt för seriöst med bakgrunder osv, så hade mest det liggandes brevid och höll i när jag fotade.

Jo jag är också rätt trött på alla trista gallerier med mobilbilder, eller med en bordslampa tänd i andra sidan rummet. Även svårt att hitta bra och många bilder på detta chassit innan, så jag hoppas att det här hjälper de som är köpsugna.

okej! det blev bra iaf

ja jag är med trött på alla mobil bilds gallerier. jag har själv ingen system kamera längre men det hade ju inte skadat. jobbar du med det eller e det bara ett intresse?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Fixade en bild nu på sladdarna innan kabeldragningen, i mitten typ. Såg att en var dubbel, som skulle varit nästa bild.

Disclose. Bara intresse, men jobbar väl inom foto kan man säga också. Sitter dock mest och scannar negativ nu, och min kollega redigerar dem. Dock bara 19 än, så får väl se hur intresset håller sig.

Permalänk

Är du nöjd med mammabrädan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Är du nöjd med mammabrädan?

Förutom den väldigt märkliga (idiotiska) placeringen av 24 pin kontakten, så är jag nöjd. Den gör sitt jobb. Inte klockat något, så jag märker inte mycket av den förutom att den har tillräckligt med portar av alla slag för att den ska passa mig. 4 pin kontakten är också lite dum, men jag lyckades precis att få den rätt, så är nöjd nu iallafall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Förutom den väldigt märkliga (idiotiska) placeringen av 24 pin kontakten, så är jag nöjd. Den gör sitt jobb. Inte klockat något, så jag märker inte mycket av den förutom att den har tillräckligt med portar av alla slag för att den ska passa mig. 4 pin kontakten är också lite dum, men jag lyckades precis att få den rätt, så är nöjd nu iallafall.

Hehe, har samma bräda själv. Fast i ett Solo med en fetare kylare också. Inte helt lätt att få fast, och den lilla 4-pins kontakten ska inte ens snacka om...

Permalänk
Medlem

Riktigt fina bilder!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Proffsmoddare

Bra galleri! Väldigt informativa bilder.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

tror du har dom snyggaste och bästa bilderna som jag har sätt här på sweclockers Tummen upp (Y)

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Citat:

1000RPM, inkluderas med chassit. Hörs inte på max.

Jag har själv ett sånt chassie, men jag måste köra mina i 800 för att de ska tystna...

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem

Har faktiskt gjort exakt samma som du - från 300 till Define R2.

Jag är iaf riktigt nöjd med uppgradering, mest pga ljudet. Min datorn låter mer eller mindre ingenting när jag drar ner fläktarna på låga varvtal med min Zalman fläktkontroller.

Hade tänkt lägga upp ett likadant galleri också faktiskt Kanske inte behövs nu då du gjort ett

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Bra galleri, ifall man bortser från att Sweclockers redan har recenserat chassit.

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem

finfint, undrar är det trångt mellan moderkortsplåten och baksidan? har hört att kröken på plåten gör att det är svårt att dra tjocka sladdar bakom. Eller är detta åtgärdat?
och varför drog du inte bara 4-pin genom hålet överst på moderkortsplåten istället?
jefligt korkad placering av 24-pin där :S

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greve_Peter
Fräscht och bra galleri 8p

OT: ÄR det bara jag eller börjar det bli lite tradigt med alla dessa Fractal R2 gallerier? Känns som "en ny p182".

Absolut inget illa menat mot någon och speciellt inte mot TS.

Ser inte problemet riktigt, folk köper chassit, folk visar chassit.
Så kommer det alltid bli med populära chassina folk köper.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

fläkt kontrollen som följer med, hur många fläktar kan man styra med den?

Permalänk
Medlem

kom på ett stort minus nu.
cpu hålet i chassit, vem fan kom på att den inte ska vara fyrkantigt?
Varför ska den gå in en bit i ena hörnet, just där vart ena skruven går ner.

2 olika moderkort, har jag fått ta i lite för att backplaten ska ner i hålet.
Inte hela världen, men gör det helt fyrkantigt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highspeedfreak
Jag har själv ett sånt chassie, men jag måste köra mina i 800 för att de ska tystna...

Va glad för det, jag kan inte ens somna med min dator igång (samma som ts med samma fläktar låter ju för jävligt tom på lägsta fläkthastigheten :S skit fläktar imo)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas12287

3st.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas12287

Den har en FAN in, men man får med en sladd som gör att man kan styra tre stycken fläktar. Dock går alla på samma hastighet då

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE