Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

EVGA släpper moderkort för dubbla processorer

Permalänk
Melding Plague

EVGA släpper moderkort för dubbla processorer

Ett nytt entusiastinriktat moderkort från välkända EVGA är utrustat med Intels serverklassade styrkrets 5520 och kan hantera dubbla Intel Xeon.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bra garanti

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillRambo
Bra garanti

Med en så saftig prislapp så får det vara det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Trist att det var så mycket SLI-slots. Hel fel fokus för mig.
Annars hade man kunnat bygga en prisvärd testmaskin med denna som grund.

Permalänk

galet grymt

vill ha faktorn är ganska stor. verkar dock som om den drar mer ström än vad som går att förstå

Permalänk
Medlem

Jaha.. o var ska jag plugga in mitt underbara fina gamla SB Audigy PCI kort?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

fan va grymt, dock känns det som om den kommer att behöva mycket med ström !!!, 2 nätaggregat är redan ett faktum !

Permalänk

Ahh, detta är så jävla coolt! Fatta vilka rekord man kommer kunna ta med detta moderkort?(!) !

Man kommer väl kunna stoppa in två stycken i7 920 i denna?

Permalänk
Medlem

folding@home känns helt rätt för detta moderkort

Permalänk
Medlem

Whut! Skulle vilja se mötet där dom bestämde sig för detta..

- Grabbar, nu är vi bäst på gaming-grejer.. Ska vi kanske slå oss in på servermarknaden lite mer?"
- neee, tråkigt jue
- Kanske om vi bygger något slags hybrid server/gaming/GPPU missfoster med asmånga portar och sen målar det riktigt snyggt??!
- I.. LOVE.. THAT IDEA!!!!1

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden
Ahh, detta är så jävla coolt! Fatta vilka rekord man kommer kunna ta med detta moderkort?(!) !

Man kommer väl kunna stoppa in två stycken i7 920 i denna?

Nej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LF_Spawn
Whut! Skulle vilja se mötet där dom bestämde sig för detta..

- Grabbar, nu är vi bäst på gaming-grejer.. Ska vi kanske slå oss in på servermarknaden lite mer?"
- neee, tråkigt jue
- Kanske om vi bygger något slags hybrid server/gaming/GPPU missfoster med asmånga portar och sen målar det riktigt snyggt??!
- I.. LOVE.. THAT IDEA!!!!1

i lol'd : D

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Men du kan sätta i 2 st 6 kärniga serverprocessorer på 3,33 Ghz och dom är väl minst lika starka som konsumentmarknadens motsvarigheter dock dyrare då dom kommer med fler funktioner.

Permalänk
Avstängd

Kan man maxa crysis med det?

Permalänk

tror inte detta moderkort passar i mitt obsidian

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
Kan man maxa crysis med det?

Nej men du kan beräkna Pi snabbare än gud.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Vad skulle hända om man skickar in 7st Radeon 5970 (tunna vattenkylda) i den där och drar igång typ Folding4Home?

Hur många sekunder tar det att hitta botemedlet för cancer?

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Men du kan sätta i 2 st 6 kärniga serverprocessorer på 3,33 Ghz och dom är väl minst lika starka som konsumentmarknadens motsvarigheter dock dyrare då dom kommer med fler funktioner.

Varför kan man inte köra en I7, 930, eller varför inte en 980X på detta moderkort. Har det med styrkretsen att göra? Det är ju samma sockel (1366).

Hur väl skulle det fungera med windows 7 och en rigg med detta moderkort i botten?

För mig känns det som om det är lite för mycket gamer över detta moderkort, därav mina frågor kring funktionaliteten med win7 och xeon/I7 930 etc.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Den lär inte vara något vidare att spela på. Men om man kör denna med mycket minne och ett par raidade SSD diskar får man nog ganska så sjuka hastigheter, databas hantering eller för den delen Bruteforce eller med SSD som har Rainbowtables ^_^

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

asså, är det några 6 pin pci-e strömkontakter på moderkortet?

Permalänk
Medlem

http://www.evga.com/articles/00537/

Kolla storleken...! hahahahahaha

Kul när man kommer på sig själv i efterhand

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Varför kan man inte köra en I7, 930, eller varför inte en 980X på detta moderkort. Har det med styrkretsen att göra? Det är ju samma sockel (1366).

Hur väl skulle det fungera med windows 7 och en rigg med detta moderkort i botten?

För mig känns det som om det är lite för mycket gamer över detta moderkort, därav mina frågor kring funktionaliteten med win7 och xeon/I7 930 etc.

Processorerna måste ha minst två QPI-länkar för att kunna kommunicera dels med varandra och dels med X58-chipsetet. Vanliga Core i7-processorer har bara en QPI-länk vad jag kan se.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Har har vi lite intressanta bilder på EVGA w555 med 980x och 4st 5870. tänk då med SR-2

Eller är W555 samma som SR-2 ?

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=247007

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Det här kortet är ju vansinne egentligen. Visst pluggar du in värsta propparna och grafikkorten som den klarar så står sig väl den datorn prestandamässigt 6 år framåt i tiden. Men frågan är om inte andra teknologier gör den överflödig då?

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Varför kan man inte köra en I7, 930, eller varför inte en 980X på detta moderkort. Har det med styrkretsen att göra? Det är ju samma sockel (1366).

Hur väl skulle det fungera med windows 7 och en rigg med detta moderkort i botten?

För mig känns det som om det är lite för mycket gamer över detta moderkort, därav mina frågor kring funktionaliteten med win7 och xeon/I7 930 etc.

Processorn måsta ha dubbla QPI-bussar för att funka med moderkortet.
Alltså funkar inte i7.

Här finns bra info om vad som funkar:
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=207370

Permalänk
Avstängd

OMFG! ''Over 1500W Peak Power'' aja har man råd till detta moderkort så har man råd till den feta elräkningen.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Japp men dom nya serverprocessorerna blir ju mumma för det här systemet dock var dom ju inte gratis särskillt inte dom 6 kärninga toppvarienterna. Men detta är å andra sidan inget för budjetanvändarna som sagt

Permalänk

Ja köp silversones bjesse på 1500 w så lär du klara dig

Permalänk
Medlem

vilket jävla monster

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

Eller så köper man en Mac Pro (när den blir uppdaterad nästa ggn!), brukar iofs inte ha så bra graffakort....

Visa signatur

Apple: iMac 27" OSX 10.7 (summer 2011), ext.HDD 1TB+2TB, iPad 2 16GB och iPhone 4S 16GB.