Permalänk
Medlem

hehe. visade borsan den för någon timme sedan. han tyckte det var slöseri med pengar... stackarn förstår inte sig på awesomeness

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Väldigt nice setup, även om det blir många skärmkanter.

Permalänk
Medlem

Haha skulle själv aldrig orka köra med massa skärmkanter i vägen, lika störigt som att ha döda pixlar på sin skärm ju
Men e-penisen blir nog förjävla lång ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Den klass du tycker ser roligast ut

har hört att guardian är starkare än många andra klasser. men det ska min kompis vara så vill veta en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

har hört att guardian är starkare än många andra klasser. men det ska min kompis vara så vill veta en annan.

smak sak. många säger att warriors är bra, fast dom är värdelösa i ranged. både pros och cons

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Haha skulle själv aldrig orka köra med massa skärmkanter i vägen, lika störigt som att ha döda pixlar på sin skärm ju
Men e-penisen blir nog förjävla lång ;D

pixlar sa du? http://www.youtube.com/watch?v=N6Vf8R_gOec där snackar vi eyefinity

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

är det bara jag som tycker att CPUn jobbar skit dåligt i gw2? Satt och kollade på hur min CPU jobbade igår på stress testet, märkte knappt att den gick över 60% oavsett vart... Kanske en av anledningarna för den dåliga fpsen?

Kollade inte hur mycket min CPU jobbade men hade heller inga problem med FPS ^^ .

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

smak sak. många säger att warriors är bra, fast dom är värdelösa i ranged. både pros och cons

Inte med rifle..

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Kollade inte hur mycket min CPU jobbade men hade heller inga problem med FPS ^^ .

det jag menade egentligen var att CPUn borde jobba mer i ett mmo spel? D:

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Hejsan. vilken klass hade ni rekommenderat för PvP? Har själv funderat på thief eller warrior men vet inte om dom är bra. ^^

För att vara lite petig så heter det Profession, ej klass. Egentligen funkar alla professions till PvP lika bra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

För att vara lite petig så heter det Profession, ej klass. Egentligen funkar alla professions till PvP lika bra.

vem bryr sig. du säger inte multiplicera som det egentligen heter istället för gånger, klasser är alltid klasser. :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

vem bryr sig. du säger inte multiplicera som det egentligen heter istället för gånger, klasser är alltid klasser. :<

Jo, man säger faktiskt multiplicera. Samma med division, addition, täljare, nämnare, övre samt nedre integrationsgränser, korsvis multiplikation, kommutativa lagen, konjugatregel, kvadratregeln, kvadratrot och kubikrot osv osv...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jo, man säger faktiskt multiplicera. Samma med division, addition, täljare, nämnare, övre samt nedre integrationsgränser, korsvis multiplikation, kommutativa lagen, konjugatregel, kvadratregeln, kvadratrot och kubikrot osv osv...

gör man ju knappast.

Permalänk
Medlem

Rogue eller Thief. AH (Auction House) eller TP (Trading Post). Sagt fel många gånger själv.
Klasser är däremot rätt generell beteckning och ok att säga enligt mig, även om de specifikt heter yrken/professions i GW2.

Bridger säger ju fel nästan hela tiden i en av Tales of Tyria podcasts
http://www.talesoftyria.com/tales-of-tyria/2012/7/31/tales-of...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

gör man ju knappast.

Jo, det gör man. Gör man det så har man haft slappa lärare eller dålig disciplin, punkt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jo, det gör man. Gör man det så har man haft slappa lärare eller dålig disciplin, punkt.

så du säger att, mestadels majoriteten av hela sverige (minst) har haft en dålig disciplin? säger du addera istället för plus? säger du fjärrkontroll och inte fjärren/dosan/knapptjosan (ja, jag har hört det), säger du vinröd istället för röd eller brun? tycker synd om dig som haft en så hård barndom isåfall. kan inte finnas mycket barndom kvar i dig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

så du säger att, mestadels majoriteten av hela sverige (minst) har haft en dålig disciplin? säger du addera istället för plus? säger du fjärrkontroll och inte fjärren/dosan/knapptjosan (ja, jag har hört det), säger du vinröd istället för röd eller brun? tycker synd om dig som haft en så hård barndom isåfall. kan inte finnas mycket barndom kvar i dig :/

Ja, jag säger addera istället för plus. Jag säger fjärrkontroll istället för fjärr/dosa och jag använder vinröd när det är vinröd jag försöker beskriva. Ska jag beskriva röd så använder jag röd och för brun använder jag brun. Brandgul använder jag dock inte.
Jag har haft en fantastisk barndom. Nu släpper vi detta.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Och sen så var vi tillbaka på topic! STRAX SLÄPPS SPELET

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Och sen så var vi tillbaka på topic! STRAX SLÄPPS SPELET

Ja jäklar, inte länge kvar nu!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

ser så fram emot att förklara en jävla massa lore for spelare som aldrig spelat gw1 xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Och sen så var vi tillbaka på topic! STRAX SLÄPPS SPELET

Tror du ja! hörde rykten om delay till 2013. hihi.
Nej då! Lite surt att man måste lägga sig i tid på Fredag bara

Permalänk
Medlem

''Update: 12.8CAP1 has a profile for GW2, and it's currently in testing''

http://www.overclock.net/t/1297192/guild-wars-2-crossfire-797... (längst ner)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som kan logga in på GW2? Ser servrar och gjort mina gubbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Är det bara jag som kan logga in på GW2? Ser servrar och gjort mina gubbar?

Tydligen bara stress testet som fortsatte lite längre

Permalänk
Medlem

Happ, var bara stresstest..

Permalänk
Medlem

Man ska kunna spela kl 9 på morgonen men tydligen ska man kunna skapa sin karaktär redan kl 6 på morgonen, för att reservera sitt namn. Jag kommer då sova några timmar, skapa min karaktär med mitt namn, sen somna om 3 timmar. Bara man inte vaknar och har stavat fel eller något annat tokigt

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Man ska kunna spela kl 9 på morgonen men tydligen ska man kunna skapa sin karaktär redan kl 6 på morgonen, för att reservera sitt namn. Jag kommer då sova några timmar, skapa min karaktär med mitt namn, sen somna om 3 timmar. Bara man inte vaknar och har stavat fel eller något annat tokigt

Vad har du fått det ifrån?

Det dom sa var "Officiellt öppnar vi kl.9, men vi kommer starta servarna redan kl.6. Så ni som verkligen vill vara först bör hålla koll redan då *wink, wink*"

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jo, det gör man. Gör man det så har man haft slappa lärare eller dålig disciplin, punkt.

Skrivet av Kalium:

Ja, jag säger addera istället för plus. Jag säger fjärrkontroll istället för fjärr/dosa och jag använder vinröd när det är vinröd jag försöker beskriva. Ska jag beskriva röd så använder jag röd och för brun använder jag brun. Brandgul använder jag dock inte.
Jag har haft en fantastisk barndom. Nu släpper vi detta.

Så med andra ord ska alla säga de ord som du tycker om, och om de inte gör det så har de antingen haft slappa lärare eller har dålig disciplin?
Och du tror på allvarligt att det här inte klassar dig som en troll? Vilka idiotiska kommentarer, inget du har skrivit har bidragit till tråden det minsta; Du beter dig snarare som en språkpolis vilket i princip tyder på att du trollar, eller att du helt enkelt har brist av socialt kompetens.
För guds skull, tänk till nästa gång innan du ger dig på att kritisera andra. Det leder endast till att du förstör tråden och man blir så j*vla less på sånt här, nu säger jag inte att jag är bättre men var tvungen att kommentera. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Man ska kunna spela kl 9 på morgonen men tydligen ska man kunna skapa sin karaktär redan kl 6 på morgonen, för att reservera sitt namn. Jag kommer då sova några timmar, skapa min karaktär med mitt namn, sen somna om 3 timmar. Bara man inte vaknar och har stavat fel eller något annat tokigt

Klockan 6 är väl deras "vi kanske startar upp servrarna upp till 3 timmar tidigare än 9" och inte alls faktum, eller?
Edit: Har en Radeon HD 7950 Black Edition och upplevde en hel del fps drops, ibland upp till 30-40 drop samt att cpu verkade jobba hårdare än gpun. Någon annan som upplevde liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoralSea:

Klockan 6 är väl deras "vi kanske startar upp servrarna upp till 3 timmar tidigare än 9" och inte alls faktum, eller?
Edit: Har en Radeon HD 7950 Black Edition och upplevde en hel del fps drops, ibland upp till 30-40 drop samt att cpu verkade jobba hårdare än gpun. Någon annan som upplevde liknande problem?

Du är helt rätt. normalt öppnas dom 09.00, men som sagt. det finns en möjlighet att det kan öppnas upp till 3 timmar tidigare.

drops får alla. tror det tar 1 vecka eller 2 innan drivrutiner börjar rulla ut för CF/DLI mm.
När jag körde stress testet i tisdags så jobbade mina GPUs 100%, men fan såg knappt at CPUn kom över 60%

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP