Permalänk

Kabeldragning/CAM

Hej

Jag har ett problem,
Köpt en ny lcd tv med CAM och har ett canal+ kort till den.
Jag har dragit ny atenn kabel från parabolen till tv'n, det är här jag tror at mitt problem ligger.
i parabolen sitter kabeln (20m) med en F-kontakt i andra änden är jag tvungen att göra om den till "vanlig atenn kontakt" som tv'n har intag för. men jag får det inte att funka, när jag söker efter kanaler så hittar jag inga.
Jag har provat o koppla in min vanliga digitalbox och satt på en f-kontakt istället då har jag full singnal styrka och allt funkar men inte när jag gör om det till vanlig aten kabel och sätter rakt i tv'n.

Är det något speciellt men hur jag skarvar på över till vanlig kontakt(folien/trådarna/stiftet)?
Kan jag ha missat någon inställning i TV'n (phillips)?

Om jag kopplar bort attenkabeln och bara har i en meter kabel i tv'n kopplad i dosan som jag skarvar i så hittar jag ca 18 kanaler kan se på 1an 2an kanske 4an med dålig bild, den hittar eurosport, discovery, kanal 7 osv men står att det är kodat (ska va canal+'s stora utbud).¨

Super tacksam för svar/ideer!

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk
Testpilot

Du har fått svaret på Minhembio redan, du kan inte koppla din parabol direkt in i TV:n utan måste ha en digitalbox/parabolmottagare. Kanalerna du hittar är Boxers kanaler och är helt skilda från Canal Digitals utbud.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Din tv har en DVB-T decoder. T står för terrestrial som betyder marksänt, alltså boxer.
Sattelitsändning är DVB-S, alltså sattelit.

DVB-T och DVB-S är helt olika saker så du behöver en sattelitbox till TVn.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug