Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Fläktkurvan drivrutins default är satt väldigt svagt/lågt ändrar man den så kan jag (som ändå kör SLI) ligga i en maxtemp under load på 85 grader mede en ganska bra klock på båda korten,
ny kylning behövs definitivt inte...

Det går så klart att klocka rätt mycket även med orginal kylning men då får man inte vara kräsen med ljudnivån. Vill man ha ut mer prestanda och samtidigt hålla nere ljudnivån är man tvungen att köpa ny kylning eller ha ett chassi med grym ventilation.

Permalänk
Skrivet av S1im:

Det går så klart att klocka rätt mycket även med orginal kylning men då får man inte vara kräsen med ljudnivån. Vill man ha ut mer prestanda och samtidigt hålla nere ljudnivån är man tvungen att köpa ny kylning eller ha ett chassi med grym ventilation.

Sant

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Nog fan kan de låta när den varvar upp, men den är tyst om man jämför med Geforce "hårtorken" 5800

Så jävla roligt klipp
YouTube - nVidia FlowFX (Geforce 5800)

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag ska bygga ny dator snart (se sign) och ha svart/vit/grå tema på det (ska också sleeva nätagget i svart vit) och jag vet inte om jag ska ta 5870 lr gtx 470. tar jag ett 5870 måste jag köpa en ny kylare för att det ska matcha för typ 600kr så det blir typ 900kr dyrare isf (om jag inte tar PCs+ fast jag vet inte jag tycker inte om just det kortet så mkt) xD Eller ska jag ta 5870 och vänta att köpa ny kylare eller gtx 470?

gtx470 har mycket bättre minumum fps vilket inte så många tänker på så vad tycker ni?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag