Permalänk

Problem att hitta en dator

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga upp denna tråden.

Men det är så att jag letar efter en ASUS dator.

En Asus Essentio Cg5275. Har hört att den är sjukt bra för att redigera videos med Vegas Pro och Adobe AE och spela spel. Men jag undrar har den släppts än eller är det bara väldigt svårt att hitta en Asus dator.
Jag gillar chassit sjukt mycket också

Så här ser den ut.

Visa signatur

"Here? Right here? What about, say... over there? No? Right here? All right then, you're the Grand Champion! Whatever you say!"

Permalänk
Medlem

Asus Essentio CG5275-AR003 Prices | ZDNet 700dollar =ca 2100 tror inte det är någon jätte bra dator men har ej läst info om den

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

Asus Essentio CG5275-AR003 Prices | ZDNet 700dollar =ca 2100 tror inte det är någon jätte bra dator men har ej läst info om den

nu är ju 700 dollar inte 2100 utan mer runt 4-5k men visserligen fortfarande ingen bra dator för redigering om du nu hittat rätt

Permalänk
Medlem

Den finns ju med på Asus hemsida i alla fall, men om du hört att den ska vara bra på att redigera film och spela spel så har du nog hört fel. Som grafikkort kan man bara välja mellan GT220 och HD5750, vilket gör den rätt så värdelös som speldator. Max Core i5 som processor gör att den inte är särskilt bra på att redigera videor heller, även om det säkert går hyffsat. Men det är ju inte på några sätt en prestandadator. Det är först vid den värsta Essentio-modellen, Essentio CG5290, som det börjar bli någon prestanda att prata om.

Permalänk

Okej. I alla fall så har jag en ganska dålig dator nu. Jag startar internet och så laggar hela datorn ihop, I bland. Snarare att jag har läst av folk som inte vet något att den är en bra spel och redigerings dator. Kan nog varit Cg5290 som jag har sett om för den ser ju likadan ut.

Visa signatur

"Here? Right here? What about, say... over there? No? Right here? All right then, you're the Grand Champion! Whatever you say!"

Permalänk
Medlem

hehe sorry tänkte helt fel..läste vad det var för dator nu med och den ser låvande ut.........skyller på att jag precis vaknade när jag skrev mitt första inlägg ..sorry man .....mvh itkoll

Visa signatur

Permalänk

Jag undrar när släpps Asus Essentio CG5290. Ifall någon vet. Vill jag veta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror du ska kolla på netonnet och siba elgiganten ..det ela dom som säljer dom datorerna ..men ett tipps bara plocka ihop liknande själv så kommer du billigare undan..=)

Visa signatur

Permalänk

En kompis sa att Asus kör Old-school variant av att sälja datorer. Han menar att de använder hyfsat bra grafikkort osv och/eller bra grafikkort osv. Men använder simpla chassin. Till ett lågt pris.

Men det verkar så att nu att Asus kommer släppa den taktiken när de släpper Asus Cg6190 och Cg6191.

Visa signatur