Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

A-Data släpper extern hårddisk med USB 3

Permalänk
Melding Plague

A-Data släpper extern hårddisk med USB 3

A-Data gör ett avtramp från internminnen och ger ut externa hårddiskar med det snabba gränssnittet USB 3.0.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kanske dum fråga men är det nån privatperson som använder säkerhetskopiering ?

Permalänk

Det är väl typ mirroring av din hårddisk som menas? Det är ju händigt o ha.
Men bara filer så säkerhetskopierar jag ganska ofta

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Kanske dum fråga men är det nån privatperson som använder säkerhetskopiering ?

säkerhetskopiering ja. Kryptering nej

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Kanske dum fråga men är det nån privatperson som använder säkerhetskopiering ?

Tycker det är dumt om man inte kör med säkerhetskopiering men kan väl inte säga att jag säkerhetskopierar allt men allt som är en förlust om det skulle försvinna för hårddiskar är en förbrukningsvara.

Säkerhetskopiering ja. kryptering ja

Permalänk

Tycker man borde kolla upp och skriva ut om det är extern strömförsörjning. För det var en av dom mest intressanta nyheterna när man läste om usb3 men visst verkar långt ifrån alla ha kunna skippa elsladden?

Permalänk
Skrivet av Antzo:

säkerhetskopiering ja. Kryptering nej

Skrivet av hermaniii:

Tycker det är dumt om man inte kör med säkerhetskopiering men kan väl inte säga att jag säkerhetskopierar allt men allt som är en förlust om det skulle försvinna för hårddiskar är en förbrukningsvara.

Säkerhetskopiering ja. kryptering ja

Hm, trodde det mest var nåt för servrar och företag själv har jag 3st diskar i min dator, 1 för system och 2st för allt som jag vill ha kvar(ingen raid) men då måste man ju göra allt manuellt

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Hm, trodde det mest var nåt för servrar och företag själv har jag 3st diskar i min dator, 1 för system och 2st för allt som jag vill ha kvar(ingen raid) men då måste man ju göra allt manuellt

Hur man ska göra sin säkerhetskopiering är väl ganska mycket beroende på hur viktig man tycker sin information är. Oftast är det saker man skapat själv t.ex. bilder, film , texter eller program man är räddast om.
Många program klara automatiskt synkronisera en mapp så man har samma innehåll på två diskar då är man ganska bra skyddad mot hårddisk krascher. Men det skyddar inte om man själv råkar ta bort fel saker eller virus. Så det är bra att ta ut sakerna på dvdskivor vid jämna mellanrum. Sen går det väl att fortsätta om man vill vara skyddad om huset brinner upp eller stöld så kan man lagra saker hos föräldrarna eller online.

Permalänk
Medlem

Xperia Xdrive tänker jag kalla den.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB