Bygga eget rackskåp! (Vart köper jag 19" rackskenor?)

Permalänk
Medlem

Bygga eget rackskåp! (Vart köper jag 19" rackskenor?)

Hejsan jag vet inte om jag postar i rätt forumavdelning men en moderator får gärna flytta tråden om den är felpostad!

Jag tänkte bygga mig ett eget rackskåp, har sett att någon/några gjord det i trä här på Sweclockers, jag har frågat men inte fått svar och därför skriver jag en egen tråd!

Jag behöver rackskenor, jag vet bara ett ställe jag kan köpa det på och det är på Elfa men jag har hört med dem och det tar tydligen ca 1mån att leverera varorna vilket för mig är otroligt lång tid!

Därför undrar jag om någon vet vart man kan köpa egna rackskenor och/eller om någon säljer sådana här på sweclockers!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

om du menar vanliga skenor avsedda för korgmutter så finns det 1 meters längder på närmaste clas i sjön

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

IKEA:s "Lack"-bord har "rätt" mått emellan benen för att montera 19" rack grejor. 49:-!

Googla "ikea lack server"
LackRack - Eth0Wiki

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Tittade runt på clasohlsson's hemsida men hittade inget :/

Permalänk
Antielefant

Alltså... rackskenor är bara aluminiumprofiler med färdigborrade hål. Antingen köper du dem oborrade för en struntsumma och borrar själv, eller så köper du dem färdigborrade på typ Dustin eller ELFA för 1500:- plus moms.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Om du frågar om racklist så finns det att köpa på Prophon Audio & Teknik

Permalänk
Medlem

Älskar företag som har tagit sig ur 90 talet och har webbutiker..aj då de hade ingen webshop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Alltså... rackskenor är bara aluminiumprofiler med färdigborrade hål. Antingen köper du dem oborrade för en struntsumma och borrar själv, eller så köper du dem färdigborrade på typ Dustin eller ELFA för 1500:- plus moms.

Jag har tittat på dustin tidigare men aldrig hittat något där, säker på att de säljs där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

IKEA:s "Lack"-bord har "rätt" mått emellan benen för att montera 19" rack grejor. 49:-!

Googla "ikea lack server"
LackRack - Eth0Wiki

Fy fan vad fint! Har funderat på att bygga ett litet rack länge, men inte orkat. Har ett Lack-bord som står och skräpar i ladan

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail