Som topic. Jag är ute efter en 24" (+/- några tummar) multi-touch monitor till köket. Vad finns det för produkter därute?
Jag har tittat på Lenovo's L2461x vilken verkar passa utmärkt till min användning, men med ett Svenskt pris på 10000,- känns den inte speciellt prisvärd (speciellt då jag kan köpa samma skärm i USA för under halva priset).
Mina kriterier är att den är wide-screen, runt 24" och stödjer multi-touch. Upplösningen är mindre viktig, men 1920x1080 passar fint. Eftersom den ska användas i köket vore en industriell monitor kanske inte helt dumt, men de jag har hittat (med multi-touch) har ofta liknande prislappar som Lenovo's skärm fast med mycket lägre spec.
Alternativ jag har funderat på är att skippa touch-skärmen och montera en tablet-PC vilken i tur är kopplad till en extern TV. Men även här verkar utbudet vara begränsat om man ska ha multi-touch samt lite mer kraft i datorn än vad en Intel Atom orkar ge.
Den kommer användas för styrning av KNX systemet, mediacenter samt generella "köks" sysslor så som inventarie/uppskrifts -databas etc.
All-in-one datorer kan också vara av intresse - kom med era tankar, åsikter och förslag.