Uppdatering rätt efter förra:
Spørsmål 2012-04-20 12:23
Alltså, elektronikavdelning sa till mig att pakken blitt borte i posten, då sa jag att jag skulle köpa dessa sakerna från komplett istället, och då sa han (som du kan se i historiken 033D5340C3) att jag skulle kontakta er för sletting av fakturan. Jag har redan beställt nya saker från ett företag som klarat av att levera tingene och datorn är redan byggd och uppe och går så som sagt, var vänlig slette fakturaen så jag inte får problem med detta då den skulle betalats den 16: (och jag inte ens fått varorna då)
Svar 2012-04-20 14:44
Hej
Vad jag kan se så har vi skrivit till dig:
"Hei,
Vennligst kontakt oss den 18.04 slik at vi kan skrive av fakturaen da din pakke mest sannsynlig er blitt bort i postgangen."
Men paketet är alltså inte borta, det har kommit fram
Om du inte vill ha den längre, följ nedan anvisningar:
Når du har mottatt en hentelapp ifra ditt lokale postkontor ber vi deg vennligst kontakte de og si att du nekter å hente ut denne og at den skal gå i retur til oss uten kostnad for deg. Med en gang vi har mottatt denne returen kommer fakturaen som er med i forsendelsen slettes. Dersom du har bestilt med kort refunderes beløpet automatisk når returen er registrert.
Skulle du hente ut pakken ber vi deg vennligst kontakte oss innen du sender noe tilbake da vi har spesielle rutiner for dette.
Har du noen spørsmål er du velkommen å kontakte oss igjen.
Spørsmål 2012-04-20 14:53
Jaha ok då kontaktar jag posten då. Men hela poängen här är att ni sa til mig i chatten "pakken är borta" jag sa då "då beställer jag från annat företag" då sa ni "kontakta oss för sletting av faktura.
Efter det så beställde jag nya saker från annat företag, hur skulle jag kunna veta att pakken inte var borta, det var ju ni som sa det till mig? Ska man vänta till flera dagar efter att fakturan gått ut oavsett om ni säger till mig rakt ut "pakken är borta" nej nej så fungerar det inte, jag var enig med eran elektronikavdelning att "pakken är beräknad som borta, jag beställer nya saker" sedan att pakken inte VAR borta är inte något jag kan ta hänsyn till detta måste ni ju bara förstå.
-------------
Jag undrar vad som sker igentligen. Beter jag mig väldigt konstigt här?
Personligen tycker jag att CDON hanterar detta utan bra service mot mig när dom skriver t.ex "pakken ÄR ju inte borta" efter att dom sa till mig i chatten att "den är borta".
Paketet kom 3 dagar efter att fakturan gått ut, hur länge anser cdon att man som kund ska vänta tills man agerar som att paketet är borta? Att ta dom på sina egna ord fungerar ju tydligen inte. Det som känns mest jobbigt är att jag fortfarande har en faktura som ligger och har gått över tiden med 4-5 dagar. Den kommer att ha gått över tiden med över 1 vecka innan CDON suddat den. detta trots att jag inte gjort något fel (hävdar jag)