Permalänk
Medlem

Ja men jag fick ju sms om att paketet faktiskt kom igår. Fakturan brukar ligga innuti paketet från cdon.

Så däri ligger en faktura som skulle betalats den 16:e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Ja men jag fick ju sms om att paketet faktiskt kom igår. Fakturan brukar ligga innuti paketet från cdon.

Så däri ligger en faktura som skulle betalats den 16:e

Fan, vad dåligt. Kontakta kundtjänst bara.

Permalänk
Medlem

inte för snabb leverans.....

Vet inte riktigt vad CDON sysslar med faktiskt.

Beställde 2 gtx680 i måndags, den fick status Varorna packas på tisdag morgon, och idag 4 dagar senare så har den fortfarande samma status "Varorna packas".

Har varit i kontakt med CDON livechatt 3 ggr och varje gång fått svar att dom håller på att packa varorna och att dom ska skickas inom en dag.

Igår (torsdag) var jag lite hårdare i live chatten och ville ha besked om varför det dröjer och hur det kan ta flera dagar att bara packa varorna.

Jag fick då svar i chatten att jag istället skulle kontakta dom via formulär, då skulle jag kunna få besked från lagret.

Jag fyller i formuläret och tro det eller ej men jag fick svar att varorna packas faktiskt !!!!! (no sh*t sherlock) det hade jag ju ingen aning om faktiskt.

Idag fredag så är det fortfarande status varorna packas.

Med tanke på att det skulle ta 1-3 dagars leveranstid så är jag lätt skeptisk efter 4 dagar och dom ännu konsigt nog inte lyckas packa mina varor.

Men mest irreterande är att man inte kan få några vettiga besked.

Visa signatur

2013| GTX 780 TI SC 3GB
2012| Fractal Design Define R3 | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | Corsair 1200W 80+Gold | GSkill 16GB 2133MHz | 2x GTX 680 2GB SLI | Intel Core i7 3770K | Asus Xonar DX | Plextor M3 Pro SSD 512GB | LaCie USB 3.0 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fleng:

Men mest irreterande är att man inte kan få några vettiga besked.

Det är ju enbart för att kundtjänst ser enbart exakt samma sak som du gör och vet således inte ett skit om vad dom på lagret gör och drar till med en rövare för att bli av med kunden.
För att skicka springpojken som är den enda länken mellan cdons dator system skulle ju ta alldeles för lång tid att svara kunden då.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Fan, vad dåligt. Kontakta kundtjänst bara.

Uppdatering!

Idag fick jag svar i den nya hänvändelse-historiken:

----
Svar 2012-04-20 10:12
Hej

Jag kan se att du tagit emot paketet;

Delivery attempt xxxxx 2012-04-19 14:15 Item arrived at post/delivery office
Addressee advised to pickup the item

Vänligen hämta paketet på postkontoret.
Kolli på paketet: xxxxxxx
----

Nej cdon har ingen aning om vad dom pysslar med.

Hela nya historiken:

----
Spørsmål 2012-04-19 14:25

Hej.
Enligt konversation med ärendenummer 033D5340C3 så vill ja att fakturan slettes från order nummer 32549983

Svar 2012-04-19 17:57
Hei Kristoffer,

Takk for at du kontaktet oss.

Vi har mottatt din henvendelse og sendt den videre til vår elektronikkavdeling som kommer tilbake til deg så snart som mulig.

Svar 2012-04-20 10:12
Hej

Jag kan se att du tagit emot paketet;

Delivery attempt xxxx 2012-04-19 14:15 Item arrived at post/delivery office
Addressee advised to pickup the item

Vänligen hämta paketet på postkontoret.
Kolli på paketet: CT253535250NO

Spørsmål 2012-04-20 11:50
Nu skojjar du? Kan du var snäll och se på förra hänvändelsehistoriken att jag blitt enig med elektronikavdelningen att ni ska sudda fakturan eftersom paketet tog alltför lång tid.

-----

Permalänk
Medlem

Uppdatering rätt efter förra:

Spørsmål 2012-04-20 12:23
Alltså, elektronikavdelning sa till mig att pakken blitt borte i posten, då sa jag att jag skulle köpa dessa sakerna från komplett istället, och då sa han (som du kan se i historiken 033D5340C3) att jag skulle kontakta er för sletting av fakturan. Jag har redan beställt nya saker från ett företag som klarat av att levera tingene och datorn är redan byggd och uppe och går så som sagt, var vänlig slette fakturaen så jag inte får problem med detta då den skulle betalats den 16: (och jag inte ens fått varorna då)

Svar 2012-04-20 14:44
Hej

Vad jag kan se så har vi skrivit till dig:

"Hei,

Vennligst kontakt oss den 18.04 slik at vi kan skrive av fakturaen da din pakke mest sannsynlig er blitt bort i postgangen."

Men paketet är alltså inte borta, det har kommit fram
Om du inte vill ha den längre, följ nedan anvisningar:

Når du har mottatt en hentelapp ifra ditt lokale postkontor ber vi deg vennligst kontakte de og si att du nekter å hente ut denne og at den skal gå i retur til oss uten kostnad for deg. Med en gang vi har mottatt denne returen kommer fakturaen som er med i forsendelsen slettes. Dersom du har bestilt med kort refunderes beløpet automatisk når returen er registrert.

Skulle du hente ut pakken ber vi deg vennligst kontakte oss innen du sender noe tilbake da vi har spesielle rutiner for dette.

Har du noen spørsmål er du velkommen å kontakte oss igjen.

Spørsmål 2012-04-20 14:53
Jaha ok då kontaktar jag posten då. Men hela poängen här är att ni sa til mig i chatten "pakken är borta" jag sa då "då beställer jag från annat företag" då sa ni "kontakta oss för sletting av faktura.

Efter det så beställde jag nya saker från annat företag, hur skulle jag kunna veta att pakken inte var borta, det var ju ni som sa det till mig? Ska man vänta till flera dagar efter att fakturan gått ut oavsett om ni säger till mig rakt ut "pakken är borta" nej nej så fungerar det inte, jag var enig med eran elektronikavdelning att "pakken är beräknad som borta, jag beställer nya saker" sedan att pakken inte VAR borta är inte något jag kan ta hänsyn till detta måste ni ju bara förstå.

-------------

Jag undrar vad som sker igentligen. Beter jag mig väldigt konstigt här?

Personligen tycker jag att CDON hanterar detta utan bra service mot mig när dom skriver t.ex "pakken ÄR ju inte borta" efter att dom sa till mig i chatten att "den är borta".

Paketet kom 3 dagar efter att fakturan gått ut, hur länge anser cdon att man som kund ska vänta tills man agerar som att paketet är borta? Att ta dom på sina egna ord fungerar ju tydligen inte. Det som känns mest jobbigt är att jag fortfarande har en faktura som ligger och har gått över tiden med 4-5 dagar. Den kommer att ha gått över tiden med över 1 vecka innan CDON suddat den. detta trots att jag inte gjort något fel (hävdar jag)

Permalänk
Medlem

Har kontaktat posten nu om tillbakasändning av paketet. Hon sa att hon såg att något hade blitt fel i Jönköping, och att dom hade väntat på paketet från cdon från den 2:a men inte fått något förrän den 18/19:e.

Alltså att eventuellt hade cdon sänt fel paket eller liknande och sedan sänt ett nytt.

Så jag bryr mig inte igentlgen, jag vill bara dela med mig av detta och jag tycker peronligen att det känns som ganska stor brist på empati hos cdon när det faktiskt var dom som gjort fel.

Permalänk
Medlem

Tack CDON för ett otroligt billigt StarCraft II Marauder Official Keyboard för 250 kr!

Funkar utmärkt och fick den dagen efter beställningen.

Fem solar!

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att folk ger lite positiv feedback också, även jag kommer återkomma med min, ska beställa ett Vengeance 1500 och en polare en hårddisk, förhoppningsvis går det lika smidigt som det alltid gjort för mig hos CDON, snabb frakt och bra paketerat!

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett http://cdon.se/hemelektronik/asus_hd7950_3gb_direct_cu_ii-178... Där står det att det är "Digi+ VRM med 12-fas Super Alloy Power teknik" men det sitter ju referens pcb med 7 faser! Är ju inte riktigt vad jag betalade för eller?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Sidan krachat?

Hej!
Får bara fel meddelanden när jag försöker nå eran hemsida: www.cdon.com ?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Fler sidor som inte funkar ikväll...nåt strul med nätet?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Märkt också att sidan är något seg, vissa bilder laddar inte ens in. Bra att ni fixat "spara kundvagn" dock :).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Kör ni fortfarande Månadserbjudanden på utvalda produkter på slutet av Månaden med 15% Varor på datordelar och kommer detta denna månad ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Annulerade en order igår där jag använde rabattkoden och efter det fungerar inte koden längre, man kan fråga sig hur erat system egentligen fungerar för jag tycker det strular verkligen alltid.

Får väll hoppas produkterna inte tar slut till imorgon när man kan prata med kundtjänst, suck cdon.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Annulerade en order igår där jag använde rabattkoden och efter det fungerar inte koden längre, man kan fråga sig hur erat system egentligen fungerar för jag tycker det strular verkligen alltid.

Får väll hoppas produkterna inte tar slut till imorgon när man kan prata med kundtjänst, suck cdon.....

"Strulet" ligger nog mer på dig.

Erbjudandet gäller t o m 2012-04-24 och kan endast användas vid ett köptillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Erbjudandet gäller t o m 2012-04-24 och kan endast användas vid ett köptillfälle.

Han har ju dock avbrutit den ordern, så den är "oanvänd" igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Varför kommentera om du inte ens kan läsa vad jag skrivit?

Jag kontaktade dom via livechatten och bad dom annulera ordern eftersom jag ville beställa en till sak på erbjudandet (Vilket jag också sa till Livechatten)
Dom annulerade ordern men fixade inte så koden blev oanvänd, då det fortfarande är flaggat som använd fast jag inte har någon order längre.

Dryga människor....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Varför kommentera om du inte ens kan läsa vad jag skrivit?

Jag kontaktade dom via livechatten och bad dom annulera ordern eftersom jag ville beställa en till sak på erbjudandet (Vilket jag också sa till Livechatten)
Dom annulerade ordern men fixade inte så koden blev oanvänd, då det fortfarande är flaggat som använd fast jag inte har någon order längre.

Dryga människor....

Jag citerade det du skrivit, att du kontaktat livechatten framgår inte.
Jag är inte synsk.
Skärp dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jag citerade det du skrivit, att du kontaktat livechatten framgår inte.
Jag är inte synsk.
Skärp dig.

Han under dig förstog klart och tydligt att jag annulerade ordern där jag använde koden.

Och det skrev jag tydligt "Annulerade en order igår där jag använde rabattkoden"

Annulera = ta bort order = koden ska fungera igen.
Att jag kontaktade livechatten är helt orelevant, det skrev jag för att förtydliga eftersom du tydligen inte förstog som människan under din post gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Han under dig förstog klart och tydligt att jag annulerade ordern där jag använde koden.

Och det skrev jag tydligt "Annulerade en order igår där jag använde rabattkoden"

Annulera = ta bort order = koden ska fungera igen.
Att jag kontaktade livechatten är helt orelevant, det skrev jag för att förtydliga eftersom du tydligen inte förstog som människan under din post gjorde.

Jag vet mycket väl vad annullera betyder.
Man kan även annullera en order via kontaktformulär, mejl, fax och då kanske man inte får svar på helgen.

Men orkar inte göra en höna av en fjäder,
utan du får väl åter kontakta dem på måndag.
Om du nu vill fortsätta göra affärer med dem eftersom dom alltid krånglar för dig.

Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Har upptäckt att ni har ju riktigt bra priser på datorkomponenter. Trevligt!

Har dock en liten undran: Gillar ni inte folk som beställer mycket? Jag kunde ikväll inte lägga en beställning på
knappt 28000kr, då ni har ett tak på 18000 kr för kort-betalningar och 24000 för faktura. Fick snällt plocka bort en bildskärm för 8000kr så jag kunde betala, och ni förlorade därmed en affär. Att ni har en begränsning på faktura förstår jag, men att ni har en ännu lägre begränsning på kortbetalning känns helt galet. Ni får ju pengarna innan jag har grejerna. Sen om jag har en kredit mot min bank eller ej skall ju inte påverka er, eller har jag fel?

Försök gärna förbättra det här inför framtiden, för ni har verkligen trevliga priser och jag handlar gärna igen. 5% SweclockersRabatt är ju också ett trevligt initiativ som jag hoppas ni kan göra permanent, samt kanske marknadsföra lite hårdare här på webbplatsen.

EDIT: Anledningen att jag tycker det är ett "problem" ni bör åtgärda är att eventuella rabattkoder inte kan utnyttjas om man måste dela upp ordern i flera delar. Dessutom så tillkommer ju dubbla fraktavgifter samt att det gör eventuella ärenden lite dryga med dubbla ordernummer, dubbla fakturor etc.

Mvh
Niklas

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Jag kunde ikväll inte lägga en beställning på
knappt 28000kr, då ni har ett tak på 18000 kr för kort-betalningar och 24000 för faktura.
Mvh
Niklas

Båda begränsningarna är inte hos CDON utan hos externa tjänster. Faktura-gränsen är t.ex hos Klarna (och är vad jag vet individuell).
Har för mig att detsamma gäller kortbetalning.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

När det gäller gamingtillbehör-kampanjen så verkar inte "Logitech® G500 Gaming Mouse" och "QPAD MK-50 PRO GAMING MECHANICAL KEYBOARD USB!" ingå i kampanjen trots att det klart och tydligt står att det gäller ALLA gamingtillbehör. Jag menar det står till och med gaming i namnet på dessa produkter.

Jag har sett att det diskuterades tidigare i tråden och att man kunde få rabatten avdragen i efterhand har det fungerat för någon? Hade tänkt köpa dessa men vill inte vara med om att det blir en utdragen historia att få den här rabatten i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Båda begränsningarna är inte hos CDON utan hos externa tjänster. Faktura-gränsen är t.ex hos Klarna (och är vad jag vet individuell).
Har för mig att detsamma gäller kortbetalning.

Men är dessa gränser hugget i sten eller går de att ändra?
Vet dock att gränsen för swedbank e-kort är 50.000:- av erfarenhet.

Tak på 18.000:- ? Det känns väldigt snävt. Om det inte går att ändra så kanske man ska byta leverantör som tillhandahåller tjänsten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Men är dessa gränser hugget i sten eller går de att ändra?
Vet dock att gränsen för swedbank e-kort är 50.000:- av erfarenhet.

Tak på 18.000:- ? Det känns väldigt snävt. Om det inte går att ändra så kanske man ska byta leverantör som tillhandahåller tjänsten?

Klarnas kreditgräns brukar som standard vara 10.000 men går att höja om man kontaktar dem.
Varför korttjänsten har en gräns vet jag ej. Är det kreditkort eller bankkort?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Klarnas kreditgräns brukar som standard vara 10.000 men går att höja om man kontaktar dem.
Varför korttjänsten har en gräns vet jag ej. Är det kreditkort eller bankkort?

Vad cdon använder för tjänster har jag ingen koll på.

Om du tänkte på e-kort? -> http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-... (Tjänst för "kunden")

Permalänk
Medlem

Om någon har en 50kr rabattkupong över tar jag väldig gärna! PMa mig!

Permalänk
Medlem

Tjo

Skrivet av hygea:

Om någon har en 50kr rabattkupong över tar jag väldig gärna! PMa mig!

Jag tar också gärna 50kr