Permalänk
Skrivet av Youjimbo:

NOOOOOO

Fasen också. Skulle lägga beställning på ett par QH-1339 och nu har koden gått ut. 25% rabatt gällde till för 29 minuter sedan =(

vad var det för rabatt, hoppas att det inte var 25% som brukar vara i slutet av månaden

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Avstängd

...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DragonRapide:

vad var det för rabatt, hoppas att det inte var 25% som brukar vara i slutet av månaden

Nej, dom hade nån kampanjkod på gamingtilbehör. Alltså inget med swecrabatten att göra.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag har alltid handlat på CDON och de har alltid varit bra. Nu senast så var de schyssta och drog av 400kr på en 2700K som jag hade beställt eftersom de sänkte priset 2 dagar efter det att jag hade besällt den. Det tyckte jag var schysst. Däremot har jag aldrig fixat med nåt garanti ärende hos dem och det är ju ofta då man märker om en butik är bra eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

..och då hände vad?

Står typ en sida om det någon sida tillbaka i tråden.
Det "hände" väl igentligen inget men jag fick dåliga vibbar.

Den korta versionen är att jag beställde från komplett och cdon samma dag.
x Varerna från komplett kom efter 2 dagar medans varorna från cdon stod att de skickats medans kollinumret och posten säger att de inte fått varorna.
x Efter cirka en vecka med försök att få svar i deras händelsehistorik och via chatt så får jag tilslut svaret att varerna troligtvis är borta i posten.
x Jag frågar då i chatten om detta och undrar om de kan skicka nya saker med express, får endast svar att de inte har express, inga tillbud eller tips om vad jag ska göra. Jag säger då att ok men då beställer jag dessa saker från Komplett istället. Ok tack och hej säger vi. Fakturan ska de makulera. Det är bra för att nu har vi kommit en dag efter sista förfallodag på fakturan.
x Jag beställer varorna från komplett, de kommer och jag bygger datorn.
x under denna tid får jag fortfarande inget svar om min faktura eller varor eller någonting.
x Dagen efter datorn är klar och snurrar så kommer ett medelande om att paketet kommit. Jag tar då kontakt med cdon och säger att vi ju kommit överrens om att fakturan skulle makuleras. Jag får då som svar att "vi trodde att varorna kommit bort, och det vi sa gällde OM varorna kommit bort...men som du ser så HAR de inte kommit bort, så nu kan du hämta paketet"
x jag svarar med att halooo ni måste ju redan förstå att för det första ska jag ha sakerna i ca 2 veckor innan jag måste betala fakturan, nu är det så att jag ligger efter flera dagar efter sista betalningsfrist, dessutom kom vi överens om att jag skulle köpa dessa saker från ett annat ställe vilket jag gjort.
x cdon svarar: paketet kan du hämta ut, vill du inte ha det så gör såhär [standard förklaring hur man gör om man inte vill ha ett paket]

Som sagt, ingenting hände, men hela problemet för mig som kund är att dom verkar inte bry sig om mig som person.
1. Jag fick inget försök till ersättning för att det tagit sån tid, det var ingen som försökte hjälpa mig med mina saker.
2. Jag som kund har inte gjort något fel. Posten berättar för mig att troligtvis har cdon klantat sig och skickat fel paket till dom, därför var dom tvugna att skicka om paketet och därför tog det tid. Detta spelar tydligen ingen roll enligt cdon, utan jag ska ändå få tjata i flera dagar utan att få svar om vad som sker, och när jag äntligen får svar så är det JAG som ska göra nya saker (ta min personliga tid för att fixa allting)
3. Efter allting är klart så får jag svaret att eftersom JAG som kund inte VILL HA paketet så MÅSTE JAG göra si och så. Detta trots att fakturan redan gått över tiden innan grejjerna ens kommit.
4. Händelsehistoriken talar sitt tydliga språk, efter svaret att "vi återkommer så fort vi kan" så får jag inget svar på 5 dagar!!! Svaret jag får är från elektronikavdelningen EFTER ATT JAG tagit kontakt i chatten åter en gång.
5. Efter att jag gjirt EXAKT SOM DOM SA, så böghåller dom ut på svaret och att öht göra någonting tills paketet kommit fram till mig och då säger dom typ HA paketet har nu kommit.

Nää, detta var inget bra.

Permalänk
Medlem

Låter inte bra det där.
Jag har också haft problem med varor jag beställt från CDon. Helt annan upplevelse.

Mobiltelefonen hängde sig. Bytte färger, tappa nätverk och blev helt obrukbar.
Fick en försändelselapp från CDon. Var bara att gå med telefonen och lappen till posten och fick den ivägskickad gratis. Skickade också med kopia på kvitto (ville de ha). Någon dag senare kom en lagad mobiltelefon i posten med beskrivning på jobbet som gjorts.

Tyckte det funkade bra. Posten är närmare än alla butiken för min del så mindre jobb än om jag ska till fysisk butik för att lämna in en trasig vara.

Så det är inte alltid dåliga på kundservice.

Angående rabbatten. Var 25% på alla gamintillbehör. Läste på en massa om lurar 25/4 när jag sett erbjudandet (via en länk på Swec, lite dåligt av CDon att ha kvar länk till erbjudandet efter att det gått ut!). Sen när jag skulle beställa igår kväll så insåg jag att hela annonsen redan gått ut =( Var alltså inte bara 29 minuter utan ett helt dygn fel...

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Det verkar vara stor skillnad på vem man pratar med på Cdon. Jag pratade t ex först med en anställd och fick mitt kollinummer. Men så lyckades jag tapps bort det och fick kontakta dem igen.
Fick då via live-chatten prata med en kvinna som nästintill idiotförklarade mig. Hon sa att det FINNS INGET KOLLINUMMER. "Det spelar ingen roll om du fått ett tidigare. För det finns inget för din order."

Jag förklarade vänligt men bestämt att hon borde nog dubbelkolla det där. För det finns visst ett kollinummer. Jag fick det ju en timma tidigare. Hon verkade bli sur och sa igen att det finns inget kollinummer men om jag ville kunde jag få prata med den killen jag pratade med tidigare. Jag tackade ja och hon kopplade mig vidare.
Det tog honom 10 sekunder att få fram mitt kollinummer. Han fick sedan förklara att den jag pratade med tidigare nog inte visste hur man gjorde för att se kollinummret.

Med andra ord ska man ha lite tur när man kontaktar supporten. Med lite tur får man kontakt med någon som kan hjälpa en.

Det verkar som man får ta för vana att även snacka med någon annan på supporten för att dubbelkolla att informationen man får stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag har alltid handlat på CDON och de har alltid varit bra. Nu senast så var de schyssta och drog av 400kr på en 2700K som jag hade beställt eftersom de sänkte priset 2 dagar efter det att jag hade besällt den. Det tyckte jag var schysst. Däremot har jag aldrig fixat med nåt garanti ärende hos dem och det är ju ofta då man märker om en butik är bra eller inte.

Jag har reklamerat både ett moderkort och nätaggregat hos CDON, ljudchippet på moderkortet var trasigt och nätaggregat hade coilwhine, de skickade fraktsedlar. Jag beställde nya delar, när jag fick de nya delarna skickade jag tillbaka de gamla och fick pengarna tillbaka, inga konstigheter

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig haft några problem med cdon dock att 2 grafikkort har varit sönder så jag orkade inte få ett 3 nytt så jag bad om pengarna tillbaks det fick jag

+ ram minnerna jag fick var doa annars har allt funkat bra support tråkigt att det bara finns mail '

Skaffa tel'e

Permalänk
Medlem

För övigt för den intresserade verkar det som om deras 25%-deal är aktiv igen. Även om det inte står så på sidan... Så den som missade tåget, skynda innan det går igen!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tjena
Har beställt en skärm Lg ips 23" från er på måndad morgon och harinte fått den än
På mina sidor så står det att varorna fortarande packas

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

För övigt för den intresserade verkar det som om deras 25%-deal är aktiv igen. Även om det inte står så på sidan... Så den som missade tåget, skynda innan det går igen!

vilken kod?

Permalänk
Skrivet av M89:

Tjena
Har beställt en skärm Lg ips 23" från er på måndad morgon och harinte fått den än
På mina sidor så står det att varorna fortarande packas

Om du vill ha ett snabbt svar så testa deras live-chat.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av VeteraneN:

äsch bara skicka tillbaks och ta det nya, 14 dagar ångerrätt tror jag det kan vara, vid oöppnad förpackning, det är mnga ställen som gör på detta viset det sparar dem onödig tid

Och det kostar kunderna pengar...

Kunderna blir tvungna att betala frakten tillbaks bara för att dem inte lyckats skapa ett riktigt e-handelsssystem.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Och det kostar kunderna pengar...

Kunderna blir tvungna att betala frakten tillbaks bara för att dem inte lyckats skapa ett riktigt e-handelsssystem.

Det kanske stämmer. Men så länge folk handlar av dem så har de tyvärr ingen orsak att lägga pengar på att förbättra det heller.

Permalänk

Tänkte bara tipsa er om att 25% på gaming tillbehör fortfarande är aktiv om ni vill köpa något.
Passa på!

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Har CDON kört igång sin sedvanliga slutet av månaden kampanj?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Har CDON kört igång sin sedvanliga slutet av månaden kampanj?

Nej, den är inte igång. Du kan kolla det här http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Min kompis beställde en ny dator via er och undrar när i7 2700k kommer i lager igen.
http://cdon.se/hemelektronik/intel_core_i7_2700k_3%2c5ghz_soc...

Han köpte också även under rean där den med Sweclockers rabattkod kostade 2080kr.
Detta pris kvarstår väll på ordern?

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Det verkar vara stor skillnad på vem man pratar med på Cdon. Jag pratade t ex först med en anställd och fick mitt kollinummer. Men så lyckades jag tapps bort det och fick kontakta dem igen.
Fick då via live-chatten prata med en kvinna som nästintill idiotförklarade mig. Hon sa att det FINNS INGET KOLLINUMMER. "Det spelar ingen roll om du fått ett tidigare. För det finns inget för din order."

Jag förklarade vänligt men bestämt att hon borde nog dubbelkolla det där. För det finns visst ett kollinummer. Jag fick det ju en timma tidigare. Hon verkade bli sur och sa igen att det finns inget kollinummer men om jag ville kunde jag få prata med den killen jag pratade med tidigare. Jag tackade ja och hon kopplade mig vidare.
Det tog honom 10 sekunder att få fram mitt kollinummer. Han fick sedan förklara att den jag pratade med tidigare nog inte visste hur man gjorde för att se kollinummret.

Med andra ord ska man ha lite tur när man kontaktar supporten. Med lite tur får man kontakt med någon som kan hjälpa en.

Det verkar som man får ta för vana att även snacka med någon annan på supporten för att dubbelkolla att informationen man får stämmer.

Detta fenomen existerar dock på de flesta ställen, inget unikt för cdon. Men jag håller med om att det är tråkigt att det ska vara på de viset.

Permalänk
Medlem

Yes! Paketet är på väg.
Är 3930K C1 så åker den tillbaka

3930k C1 = SR0H9 spec code

3930k C2 = SR0KY spec code

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Hej CDON!

Min kompis beställde en ny dator via er och undrar när i7 2700k kommer i lager igen.
http://cdon.se/hemelektronik/intel_core_i7_2700k_3%2c5ghz_soc...

Han köpte också även under rean där den med Sweclockers rabattkod kostade 2080kr.
Detta pris kvarstår väll på ordern?

Om han har beställt den för det och fått en orderbekräftelse kommer han att få den eller en likvärdig produkt om de ej går att få in längre.

Permalänk

Ni är värdelösa, CDON!

Beställde ett nytt tangentbord som fanns i lager och ni har haft TRE dagar på er att skicka ut varan, men den har ÄNNU inte skickats ut (har fått det bekräftat av kundtjänst).

Oförsvarbart verkligen! Är extremt missnöjd! Sista gången jag handlar hos er!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Kul att se alla gnällspikar som klagar på att dom inte fått sina beställningar dagen efter typ..

Själv fick jag vänta 1 hel månad att få min defekta hårddisk utbytt.. smaka på den gnällspikar!

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av sthlmskille82:

Ni är värdelösa, CDON!

Beställde ett nytt tangentbord som fanns i lager och ni har haft TRE dagar på er att skicka ut varan, men den har ÄNNU inte skickats ut (har fått det bekräftat av kundtjänst).

Oförsvarbart verkligen! Är extremt missnöjd! Sista gången jag handlar hos er!

Har du beställt under 25%-rean?
läs deras disclaimer angående leveranstider av kampanjprodukter.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersT:

Kul att se alla gnällspikar som klagar på att dom inte fått sina beställningar dagen efter typ..

Själv fick jag vänta 1 hel månad att få min defekta hårddisk utbytt.. smaka på den gnällspikar!

Hahaha den var bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersT:

Och jag fick vänta på min trasiga router för utbyte en hel månad. Dock inte cdon utan NETONNET! HAHA

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Hmm anlitar CDON någon annan än posten för att skicka paket?
Beställde från CDON före jag beställde från inet och grejerna från inet ligger redan på utlämningsstället och väntar på mig och på CDON paketet står det Malmö sorterad fortfarande.

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som har beställningar där nu? Beställde nytt Mobo & CPU i Onsdags, och det står fortfarande "varorna packas". Brukar aldrig ta med än några timmar innan varorna skickats. Båda fanns i lager också. :/

Mvh

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Är det fler än jag som har beställningar där nu? Beställde nytt Mobo & CPU i Onsdags, och det står fortfarande "varorna packas". Brukar aldrig ta med än några timmar innan varorna skickats. Båda fanns i lager också. :/

Mvh

Står packas på min order också,

beställde i onsdags och fick kollinr nu i eftermiddag via deras chat.
förhoppningsvis har dom skickat ditt paket idag med.