Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nivity:

Kontaktade livechatten angående detta då det är en hel del som saknas på ert erbjudande.
Ex alla Q-pad tangentbord.
Qpad MK-50 som jag tog upp framförallt.
Fick bara svar att det inte låg bland Speltillbehör och gällde inte erbjudandet.
Frågade efter det i en ny chattomgång om Zowie EC2 Evo och den gällde inte heller för den låg inte bland speltillbehör heller utan bara PC - tillbehör.
Tycker det är tråkigt att kundtjänsten inte har samma svar som du har, hur ska man få med iaf Qpad tangentborden på erbjudandet?
Edit: Skickar ett mail nu och nämner din post och namn, då brukar det hända saker av någon anledning. Hoppas dom kommer upp, lr iaf tangentborden.

Det är justerat nu och borde dyka upp väldigt snart, kundtjänst håller ett öga på om produkter som fallit bort så åtgärdar de det omgående.

MVH Edin

Skrivet av era909:

Hela hemsidan är ju en enda orgie i förvirring när det gäller "gamingprodukter."
Om jag går in och tittar på Kategorin Gaming (Start » Hemelektronik » Gaming) finns ett antal underkategorier (Möss, Tangentbord etc). Klickar man in i någon av dessa kategorier hamnar man i ex (Start » Hemelektronik » Gaming » Ljud) där det finns ett antal produkter i fokus samt en lista längst ner med övriga produkter (jag förutsätter att dessa även tillhör den kategorin).
Klickar jag in på exempelvis SteelSeries Siberia V2, vilket är en av "fokusprodukterna," så är trädstrukturen till själva produkten (Start » Hemelektronik » SteelSeries Siberia V2 Fullsize - White), dvs den ligger inte under något som har med gaming att göra.
Sennheiser PC 360 G4ME (från produktlistan längst ner) ligger istället under (Start » Mobiltelefoni » Sennheiser PC 360 G4ME Gaming Headset), vad det gamingheadsetet har med mobiltelefoni att göra har jag ingen aning men så är det iaf placerat på hemsidan.
Så hur ska man veta vilka produkter som räknas som gamingprodukter? Är det alla som är listade i någon av underkategorierna under Gaming, eller är det endast fokusprodukterna i respektive underkategori, eller ska jag sitta och klicka runt på måfå och leta tills jag hittar en produkt som faktiskt ligger placerad under Gaming i trädstrukturen?

Tja

Just strukturen på hemsidan kommer att förändras väldigt snart och då hoppas vi att vi slipper den typen utav fel genvägar.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Det är justerat nu och borde dyka upp väldigt snart, kundtjänst håller ett öga på om produkter som fallit bort så åtgärdar de det omgående.

MVH Edin

Tack för att du redde ut det. Just nu verkar dock koden faktiskt inte fungera överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Hmm

är det så att koden gick ut nu när ni precis skulle fixa qpad tangentbordena så blir man gö ledsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

är det så att koden gick ut nu när ni precis skulle fixa qpad tangentbordena så blir man gö ledsen

Nej den ska gälla fram till den 24/4 enligt kampanjinformationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hela shoppen är nog rätt långt ifrån gaming produkterna.
Och om du scrollar upp så ser du att Edin skrev att det SKA gälla alla gamingprodukter.

Så ja det är konstigt och är ett fel enligt Edin.

Då ber jag om ursäkt för min spydiga kommentar=)

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Bjuder på en liten kod till den som behöver och vill ha
50:- rabatt: kpbLGWG22

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Bjuder på en liten kod till den som behöver och vill ha
50:- rabatt: kpbLGWG22

Man tackar! Det blev en 300 Blu-Ray för 29:- med frakt

Permalänk
Medlem

oh

jag vill också ha 50kr rabatt pm mig om någon vill ge mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaMe:

Man tackar! Det blev en 300 Blu-Ray för 29:- med frakt

Varsågod! Bra val, känns bra att rabattkoden gick till något bra nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför fungerar inte 25% rabatten längre? Och vad hjälper den 50 kronors rabatten när man ändå inte kan kombinera koder?

Edit: Jag ville egentligen ha en Zowie EC2 svart, men lurigt som det är så kan jag inte köpa den för att den inte finns i lager, vilket man kan göra i andra butiker. Kommer säkert komma i lager när rean är över.

Men iaf. Försökte köpa:
SS Xao
SS QcK
SS 4HD

Men koden drar inte av något ö.h.t.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

jag vill ha 50kr och köpa en barnfilm till min dotter kanske allt är inte gaming

Permalänk
Jubileumsmästare

Hej!
Min kompis ska köpa an en mus och han fastnade för följande http://cdon.se/hemelektronik/razer_lachesis_refresh_multicolo...
Men jag själv äger bara razer produkter och vet hur de flesta möss och så ser ut. Så de ja tänkte när ja såg den var att de är fel bild till den musen! För den bilden är på en Razer Mamba, ingen Lachesis.
Så ja tänkte bara om ni kunde sätta dit rätt bild så att ingen blir lurad.
Mvh

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk

Hej,

Hur ofta och och när kommer nästa sweclock 15%? hoppas vid ivy brige lanseringen för det blir ny rigg!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Får inte häller koden att fungera längre, drar inte av ngt alls i kassan testat med flera olika produkter oxå

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Dom skrev till mig ang qpad tangentbord att beställ först och sen skickar ni ett mail så får ni 25% rabatt i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

Dom skrev till mig ang qpad tangentbord att beställ först och sen skickar ni ett mail så får ni 25% rabatt i efterhand.

Hmm ok men jag tänkte beställa en del grejer till med rabatten så jag vågar nog inte göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

Fick även jag det svaret när jag frågade nu angående Qpad tangentbordet och samt Zowie EC2 Evo

"Hej Jimmie,

Tack för att du kontaktade oss.

Du får lägga en beställning på produkterna och sedan återkomma med ordernummer, så kommer vi att dra av 25% manuellt."

Beställer mot faktura då, beställa mot visa är ju inte så smidigt direkt på detta

Edit: Kan också bekräfta att koden inte fungerar på något, inte produkter som finns bland gaming heller.
Koden accepteras men inget dras av på någon produkt.

En annan sak som inte fungerar är om jag lägger ex ett tangentbord i kundkorgen så står det inte att jag får den där 50kr rabattkoden, men lägger jag till ex en musik cd så står det att bonustrappa 50kr rabattkod.

Ex lägger till en musik cd bland bonustrappan så står det
"Nyttjade erbjudanden, Köp en Absolute Music för 89 kr
Nytt steg i Bonustrappan Handla för 600 kr och få rabattkod värd 50 kr via mail"

Men tar jag bort cdn så försvinner nytt steg i bonustrappan 50kr rabattkod, fast värdet är över 600kr.

Måste man köpa en jädra cd för att få den där rabattkoden lr? ;O

Permalänk
Medlem

Tar väldigt gärna en 50kr rabattkod om någon har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hygea:

Tar väldigt gärna en 50kr rabattkod om någon har!

Kan kolla när jag äe hemma. Tror jag hade en sån. Kommer inte beställa något på ett bra tag

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

När ska koden fixas så att man kan beställa? Annars beställer jag på något annat ställe om detta dröjer.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Kan kolla när jag äe hemma. Tror jag hade en sån. Kommer inte beställa något på ett bra tag

Awesome!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hygea:

jamen titta vad jag hitta :).. Kolla PM

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

När ska koden fixas så att man kan beställa? Annars beställer jag på något annat ställe om detta dröjer.

Jag gjorde min beställning medans jag chattade med live-chat. De justerade priset i efterhand på en gång.

Permalänk
Medlem

ville ju beställa en http://cdon.se/hemelektronik/logitech%C2%AE_g700_gaming_mouse...
ska ju vara just en GAMING mus, men rabatten gäller ju inte, så hur ska ni ha det cdon? är det rabatt på gamingprylar eller inte?=

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

ville ju beställa en http://cdon.se/hemelektronik/logitech%C2%AE_g700_gaming_mouse...
ska ju vara just en GAMING mus, men rabatten gäller ju inte, så hur ska ni ha det cdon? är det rabatt på gamingprylar eller inte?=

Koden fungerar inte på något just nu, buggat.

Permalänk
Medlem

Men att d ska ta sån tid å fixa det, vill ju fan beställa!

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Efter att ha suttit i chatt-kön i över 40 minuter (!) och det är EN före i kön till slut så helt plötsligt står det att det inte finns några handläggare lediga och chatten avslutas. Vad i helvete!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har köpt från Cdon ganska länge men senaste köpet gjorde mig ganska irriterad.

Beställde några dagar före påsk. 2:a Mars.
Köpte en halv dator i delar från komplett och resten från cdon (för att det blev billigare)

Efter påsksemestern kom paketet från komplett samma dag (Tisdag)
Denna dag kom även ett erbjudande som jag uttnyttjade från cdon, att köpa en cd till priset av 11:-, denna skiva kom separat med en frakt på 49:- eller liknande. (bra deal för mig not)

Paketet från Cdon stod att det var skickat men på postens sida stod det att de inte fått paketet. Såhär stod allting till dagen efter och efter att kontaktat posten som säger att de inte fått paketet ännu så går jag in i chatten och berättar allting. Efter en stund får jag spårningsnummer av personen och när jag förklarar att det inte hjälper får jag svaret att kontakta kundservie. Så jag kontaktar kundservice och berättar allt jag vet. Cdon har som en slags historik där du får ett nummer och det du säger och det dom svarar - lagras i denna historik - bra.

Efter en och en halv timma får jag svaret att hänvändelsen är skickad till elektronikavdelning och att dom ska svara så fort dom kan. Jag läser i info att detta betyder 24h.
Idag är det den 11:e Mars (men det har varit påsksemester, dock kom kompletts paket den 10:e)

Dagen efter (den 12:e) skriver jag vidare att nu har det gått en ny dag och ingen förändring.

Den 13:e skriver jag att nu har det gått ytterligare ett dygn och ingen förändring eller ens svar (som utlovades) och att jag "köpt" allting på 14 dagar faktura och att det vore ju kul att få sakerna innan fakturan måste betalas.

Den 14:e skriver jag bara och frågar om det är ett dålig skämt? (börjar bli lite irriterad med en halv dator hemma)

Den 16:e går jag återigen in i chatten och efter lite prat blir jag kopplad till elektronik avdelningen. Dom säger att paketet kommit bort i posten. Jag säger att posten har inte ens fått det. Så säger jag att min faktura går ut idag och att vad sker........då skriver dom i händelsehistoriken att jag ska kontakta dom den 18:e för att sudda fakturan. Jag frågar då vad som sker med mina saker, jag vill ju fortfarande ha dom. Näe det vet dom inte. Då undrar jag om dom inte bara kan skicka nya med express, men får bara kort svar att "vi har inte express" och inget mer. Inget försök till att kompensera eller så. Inte förrän jag säger -gahh då har jag bara väntat på ingenting förgäves så säger dom -beklagar. Då frågar jag dom om jag ska beställa detta från komplett istället och får inget svar (dom tycker alltså att det är en bra ide, iallafall inte någon dålig ide) så då säger jag tack och hej.

Beställer sakerna från komplett och dom dyker upp den 18:e (efter 2 dagar)

Får idag ett meddelande på sms att ett paket kommit från cdon.
Då kommer jag på att jag måste avboka fakturan eller vad det nu var (varför jag ska behöva göra det är mysko för mig men ok) så jag skapar ett nytt ärende och avbokar detta och hänvisar till ordernummer och händelsehistorik. Nu står där att tack för att du kontaktade oss och att vi hänvisar dig till vår elektronikavdelning och återkommer så fort vi kan.

Får bara hoppas att jag inte får en inkasso eller nått nu.

Permalänk

Vad säger ni, är det värt att slå till på Western Digital Caviar Blue WD7500AALX 750GB 7200rpm 32MB 3.5" SATA-3 för 500kr? Sitter bara på en SSD och väntat på att priserna på HDD ska sjunka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Får bara hoppas att jag inte får en inkasso eller nått nu.

Ingen risk. Fakturan skapas när paketet är klart att skickas vad jag vet. Så du behöver inte vara orolig för det.