Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Samma här beställde i onsdags och fick kollinr nu i eftermiddag via deras chat.
förhoppningsvis har dom skickat ditt paket idag med.

Okej. Ja man kan ju hoppas. Har frågat dom flera gånger, men dom säger bara att allt är under kontroll och att dom packas :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

vilken kod?

Denna:
http://cdon.se/hemelektronik/gaming/

Koden är alltså xY983c2L

Jag testade imorse strax efter midnatt och då fungerade den inte. Idag runt lunch var den åter aktiv. Kanske nån miss. Hoppas de inte ångrar sig. Vill verkligen ha mina QPad QH-1339. Var ju fint pris. Dessutom är de numera slut på lager. Kanske jag som beställde de sista...

edit:
Ser att andra pratat med CDONs livechat som bekräftat att det är OK att beställa

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Yes! Paketet är på väg.
Är 3930K C1 så åker den tillbaka

3930k C1 = SR0H9 spec code

3930k C2 = SR0KY spec code

Och skillnaderna är?

Fick min 3930K idag, det var SR0H9. Berätta gärna om det är nåt fel med den revisionen.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Beställde bla. en 2700K i måndagskväll och under tisdagen och större delen av onsdagen så stod det "packas". Sedan fick jag ett mail vid 22-tiden på onsdagen om att paketet skickats och så hämtade jag ut det idag torsdag. Inga problem alls egentligen men det var riktigt frustrerande att ordern stod som "packas" så länge. Antar att man är bortskämd med inet som nästintill packar och skickar innan man lagt ordern.

Permalänk
Skrivet av Ophe:

Beställde bla. en 2700K i måndagskväll och under tisdagen och större delen av onsdagen så stod det "packas". Sedan fick jag ett mail vid 22-tiden på onsdagen om att paketet skickats och så hämtade jag ut det idag torsdag. Inga problem alls egentligen men det var riktigt frustrerande att ordern stod som "packas" så länge. Antar att man är bortskämd med inet som nästintill packar och skickar innan man lagt ordern.

må så vara, men min erfarenhet är att Inet rusar ut paketen och många gånger har innehållet inte varit skyddat nog.
både min CPU karton blev bucklad rejält samt chassit jag beställde skickade de utan kartong kontra cdon som faktiskt packade in mitt nya chassi så kartongen innanför var skyddad också (tummen upp)

men ja Inet är snabba på skicka
plus godiset är alltid trevligt att tugga på medans man skruvar

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Vart håller 15% rean hus denna månaden...? Hade vart kul o göra nåt impulsköp:P Blir det någon överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Och skillnaderna är?

Fick min 3930K idag, det var SR0H9. Berätta gärna om det är nåt fel med den revisionen.

The C2 stepping removes the VT-d bug in C1 CPUs, which affected the CPU's hardware accelerated virtualization support.

http://www.tomshardware.com/news/intel-cpu-sandy-bridge-e-c2-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin87:

Vart håller 15% rean hus denna månaden...? Hade vart kul o göra nåt impulsköp:P Blir det någon överhuvudtaget?

Jag tror inte dom vågar!

Folk kommer bli som galna i denna tråden om dom inte har grejorna tills på måndag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

/.../ cdon som faktiskt packade in mitt nya chassi så kartongen innanför var skyddad också (tummen upp) /.../

Tyvärr är det nog inte en regel: Fick mitt chassi från CDON igår och kartongen såg ut såhär.

EDIT: Naturligtvis är transportskadorna Postens ansvar/fel, inte CDON:s. Menade bara att inte alla chassin packas in i extra kartonger, men mitt kanske bedömdes så stort och väl inpackat i sin orginalkartong, vem vet.

Tycker dock att övriga datorkomponenter som låg i sin bruna kartong hade kunnat få lite mer fyllning. Ett flertal av de där uppblåsta luftkuddarna hade spruckit. Dessutom tycker jag att man bör sätta en symbol för ömtåligt gods på en kartong full med datorkomponenter. :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nikwid:

Tyvärr är det nog inte en regel: Fick mitt chassi från CDON igår och kartongen såg ut såhär.

Min kartong var också ganska mörbultad. Med tanke på hur lång tid dom spenderar på att "paketera varor" så borde dom vara experter på att packa in, men så är inte fallet. Haha!

Själva skadorna står väl dock posten för.

Permalänk
Medlem

Misstänker att paketet kommer idag:

2012-04-27 03:39 Göteborg, Sverige Försändelsen transporteras
2012-04-26 19:43 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2012-04-26 09:52 CDON.COM, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Min kartong var också ganska mörbultad. Med tanke på hur lång tid dom spenderar på att "paketera varor" så borde dom vara experter på att packa in, men så är inte fallet. Haha!

Själva skadorna står väl dock posten för.

Detta är ju inte CDONs fel, man ska ju inte skylla Postens ibland våldsamma pakethantering på CDON. Nä jag måste nog berömma CDON för deras bra paketering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

EDIT: Naturligtvis är transportskadorna Postens ansvar/fel, inte CDON:s. Menade bara att inte alla chassin packas in i extra kartonger, men mitt kanske bedömdes så stort och väl inpackat i sin orginalkartong, vem vet.

Chassin brukar aldrig packas in i mer kartonger än den det kommer i från fabrik. Den kartongen är oftast tillräcklig för att klara frakten, om man in har otur och paketet blir "misshandlat" av någon anledning.

Skrivet av nikwid:

Tycker dock att övriga datorkomponenter som låg i sin bruna kartong hade kunnat få lite mer fyllning. Ett flertal av de där uppblåsta luftkuddarna hade spruckit. Dessutom tycker jag att man bör sätta en symbol för ömtåligt gods på en kartong full med datorkomponenter. :/

Posten bryr sig inte om något markeras med "ömtåligt gods", det kommer hanteras likadant ändå.

Permalänk
Medlem

15%-rabatt uppe.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalajfa:

15%-rabatt uppe.

Var?

Tänkte köpa G27 ratten med 25% rabatten och funkar inte idag, jag provade igår och då funkade det..

Edit: Hittade

Permalänk
Medlem

Tänkte precis köpa kingston hyperx för 940:- och msi 580 för 2500:- och vips så gick priserna upp.

Jätteroligt att ni har rabatt, väntat tills den här 15% rabatten skulle komma och blev jätteglad när jag såg bra priser exakt på det jag ville beställa (SSD, 580 och U2412M). Men sedan att ni höjer priserna i samband med rea/rabatter (precis som alla andra gör jag vet) så blir man ju inge sugen på att beställa något.

Permalänk
Medlem

WD Caviar Green 2TB som ingår bland produkterna med 15% rabatt gick just från 888 kr till 979 kr. Jag som satt och funderade på att lägga en beställning. Det gör jag inte längre.

Skrivet av MikeyDN:

Tänkte precis köpa kingston hyperx för 940:- och msi 580 för 2500:- och vips så gick priserna upp.

Jätteroligt att ni har rabatt, väntat tills den här 15% rabatten skulle komma och blev jätteglad när jag såg bra priser exakt på det jag ville beställa (SSD, 580 och U2412M). Men sedan att ni höjer priserna i samband med rea/rabatter (precis som alla andra gör jag vet) så blir man ju inge sugen på att beställa något.

En röd tråd av prishöjningar...

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Synd att CDON höjde priset på Bulldozer med 150kr nyss. Då är det ju ingen vits med 15% rabatten om ni höjer priserna i sammanband. Tänkte lägga order på flera delar men blir inte så nu.

Permalänk
Medlem

Alltså.. Vad händer?

Edin, förklara er.

Edit: Även Powercolor HD7950 åkte upp med ca 150 spänn. Har samtliga produkter pirshöjts så brutalt inom några minuter?

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Alltså.. Vad händer?

Edin, förklara er.

Edit: Även Powercolor HD7950 åkte upp med ca 150 spänn. Har samtliga produkter pirshöjts så brutalt inom några minuter?

Detta är väl inget nytt? Såhär har de hållit på hela tiden

Permalänk
Inaktiv

Sometimes companies strives towards greater marketshare rather than pure profit.

Ni som inte fattat att företag inte alltid kan ha de lägsta priserna borde tänka lite mer.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att berätta var man hittar CDON's rabatt kod?

Edit: Lyckades hitta själv, just nu 15% rabatt för Sweclockers medlemmar på produkter på denna sida. http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Medlem

Angående rabatten: Kollade hur min order från i söndags skulle påverkats med denna 15% rabatt då jag fick lätt panik att jag gjort en riktigt dum order, men nu kan man ju "andas ut" eller vad man ska säga.

De flesta produkter skulle blivit ett antal hundra kronor dyrare. Det enda som var billigare var chassit NZXT Switch 810 (-63,50kr) samt WD Caviar Green 2TB (-10,85kr). T.ex. Core i7 3930K blir 40,75kr dyrare, MSI Big Bang XPower II Limited inkl. HD7970 blir 85,75kr dyrare. Väldigt fult att de gör på detta sätt.

CDON har för övrigt fått bekräftat att de skickar ett nytt chassi för det som var transportskadat. Jag får skicka in den skadade med en returlapp. På min begäran så korrigerar de den befintliga fakturan så att jag inte behöver betala för varor jag ej fått ännu, och skickar med en ny faktura på chassit. De sköt också på förfallodatumet 2 veckor så att de hinner verifiera skadan och korrigera fakturan. Det är ju bra, men känns som att de hade sluppit kontakta Klarna över huvud taget om de bara hade haft vettiga 30 dagar netto istället för absurda 14 dagar.

Anyway, det verkar som att det är helt OK att göra affärer med CDON, men långt ifrån lika smidigt som t.ex. Dustin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Är det fler än jag som har beställningar där nu? Beställde nytt Mobo & CPU i Onsdags, och det står fortfarande "varorna packas". Brukar aldrig ta med än några timmar innan varorna skickats. Båda fanns i lager också. :/

Mvh

Jag beställde nya delar i helgen/måndags. Posten i Malmö hadepaketet på tisdag em/kväll. Paketet var sorterat i Stockholm 05 följande morgon och jag hade ett sms vid lunch på onsdagen. MYCKET BRA!

Däremot så låg min Razer Naga ganska länge hos posten, det tog närmare 5-7 arbetsdagar innan jag fick den, men det är ju som sagt postens "fel".

Märkte att 2700k:n har var slut i lager i onsdags och gått tillbaka till normalpris. Känner mig nöjd att jag han beställa innan!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk
Medlem

När får ni in Asus Maximus Gene z77, ni har fortfarande kvar z68????

Vore tråkigt att behöva beställa nästan en helt komplett dator från ett annat ställe bara för att ni inte har ett moderkort alls på hemsidan som funnit ett tag på marknande

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Fick sms om att min 2700k och 580 kommit till stan, 3 dagar från beställning så jag kan tänka mig att beställa mer därifrån
( förutsatt att jag inte hämtar ut 2 mosade paket )

Permalänk

15% rabatt uppe...men de har höjt priserna innan....så trots att det är rabatt blir produkterna dyrare!:(

Edin...? Tror du att vi här på Sweclockers är lättlurade och har ingen koll?

Nästan som om ni haft följande upplägg...: Vi får inte sålt till de priserna vi har i lagerrensning....vi höjer priserna sedan ger vi Sweclockers medlemmarna 15%...då tjänar vi mer:) De nördarna har ingen koll....

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

15% rabatt uppe...men de har höjt priserna innan....så trots att det är rabatt blir produkterna dyrare!:(

Nästan som om ni haft följande upplägg...: Vi får inte sålt till de priserna vi har i lagerrensning....vi höjer priserna sedan ger vi Sweclockers medlemmarna 15%...då tjänar vi mer:) De nördarna har ingen koll....

Ja, synd att de använder en sådan strategi, priserna är inte direkt konkurrenskraftiga och utbudet är väl si o så, såg fram emot en 7970 men hittar bara en referens från MSI och priset är inget vidare även med rabatten x). Man får väl checka nästa månad istället och hoppas :), inget köp för mig denna månaden.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Jonas79:

Kör ni fortfarande Månadserbjudanden på utvalda produkter på slutet av Månaden med 15% Varor på datordelar och kommer detta denna månad ??

Hej

Yes

MVH Edin

Skrivet av Nivity:

Annulerade en order igår där jag använde rabattkoden och efter det fungerar inte koden längre, man kan fråga sig hur erat system egentligen fungerar för jag tycker det strular verkligen alltid.
Får väll hoppas produkterna inte tar slut till imorgon när man kan prata med kundtjänst, suck cdon.....

Tja

Tyvärr så fungerar systemet så, det är dock inga problem det kan vi lösa i efterhand om du skickar mig ditt ordernr.

MVH Edin

Skrivet av nikwid:

Hej CDON,
Har upptäckt att ni har ju riktigt bra priser på datorkomponenter. Trevligt!
Har dock en liten undran: Gillar ni inte folk som beställer mycket? Jag kunde ikväll inte lägga en beställning på
knappt 28000kr, då ni har ett tak på 18000 kr för kort-betalningar och 24000 för faktura. Fick snällt plocka bort en bildskärm för 8000kr så jag kunde betala, och ni förlorade därmed en affär. Att ni har en begränsning på faktura förstår jag, men att ni har en ännu lägre begränsning på kortbetalning känns helt galet. Ni får ju pengarna innan jag har grejerna. Sen om jag har en kredit mot min bank eller ej skall ju inte påverka er, eller har jag fel?
Försök gärna förbättra det här inför framtiden, för ni har verkligen trevliga priser och jag handlar gärna igen. 5% SweclockersRabatt är ju också ett trevligt initiativ som jag hoppas ni kan göra permanent, samt kanske marknadsföra lite hårdare här på webbplatsen.
EDIT: Anledningen att jag tycker det är ett "problem" ni bör åtgärda är att eventuella rabattkoder inte kan utnyttjas om man måste dela upp ordern i flera delar. Dessutom så tillkommer ju dubbla fraktavgifter samt att det gör eventuella ärenden lite dryga med dubbla ordernummer, dubbla fakturor etc.
Mvh
Niklas

Hej

Begränsningen ligger tyvärr inte hos oss utan hos våra partners, men jag vet att gränsen höjs helt tiden.

MVH Edin

Skrivet av Xlave:

Blev också attraherad av CDONs låga priser men börjar smått ångra mig. Beställde grejer runt lunchtid torsdagen den 19/4 och dagen efter stod det att varorna packas. I skrivande stund håller de fortfarande på och "packar" vilket gör mig grymt irriterad. Beställde grejer från webhallen någon timma senare som jag redan har hämtat ut. 3 hela arbetsdagar (vilket alla produkter jag köpt lovades att levereras inom) har gått imorgon vid lunch och har de inte skickats till dess kommer jag att skicka några väl valda ord till dem.
Vill extremt gärna veta hur det kan ta så lång tid att packa ner varor som finns i lager!?

Tja

PM:a mig ditt ordernr.

MVH Edin

Skrivet av Fire_Ice:

Beställde i fredags på förmiddagen, och det står fortfarande (vid skrivandet av detta) att varorna packas.
Beställde något annat från DustinHome i fredags på eftermiddagen vid ungefär 3, kom fram under förmiddagen idag.

Tja

MVH Edin

Skrivet av ErDraug:

Hejsan!
Finns denna i lager: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...
Hittar ingen status på eran sida. Mycket dåligt för övrigt
//Daniel

Tja

Den finns på lager ja.

MVH Edin

Skrivet av henrikv:

Jag föll för en Core i7 2700K för 2080 kr (inkl sweclockers-rabatten). Nu har CDON "packat" fyra komponenter i 24 timmar. Hur ser packlagret ut, tusentals halvpackade paket, väntande på sista varan innan det skickas? Det har jag svårt att tro på.
Som jämförelse beställde jag en laserskrivare från Inet för några veckors sedan: beställningen lades halv sex på kvällen och skrivaren var framme på utlämningsstället vid lunch dagen efter. Det var imponerande!

Tja

MVH Edin

Skrivet av Newklear:

Själv beställde jag i Söndags, och det står även för mig att varorna packas... Antingen har dem problem med att så många beställde samma produkt, eller så är dem bara väldigt långsamma.
Det står en beskrivning på statusen:
Detta har dem ju inte hållt direkt.

Tja

MVH Edin

Skrivet av Norax:

Beställde också grafikkort i söndags men enligt posten så står det att det är bara elektronisk förhandsinformation som har mottagits Har varit så i ett dygn nu tyvärr. Ville så gärna att den skulle komma idag! CDON brukar skicka småordrar efter en dag, så blev lite småledsen där.

Tja

MVH Edin

Skrivet av altair4:

Beställde även jag i söndags och för mig står det bara att varorna packas fortfarande...

Tja

MVH Edin

Skrivet av M89:

Tjena
Har beställt en skärm Lg ips 23" från er på måndad morgon och harinte fått den än
På mina sidor så står det att varorna fortarande packas

Tja

MVH Edin

Skrivet av Newklear:

Och det kostar kunderna pengar...
Kunderna blir tvungna att betala frakten tillbaks bara för att dem inte lyckats skapa ett riktigt e-handelsssystem.

Tja

Be kundtjänst skicka en fraktsedel när det är den typen av fel.

MVH Edin

Skrivet av sthlmskille82:

Ni är värdelösa, CDON!
Beställde ett nytt tangentbord som fanns i lager och ni har haft TRE dagar på er att skicka ut varan, men den har ÄNNU inte skickats ut (har fått det bekräftat av kundtjänst).
Oförsvarbart verkligen! Är extremt missnöjd! Sista gången jag handlar hos er!

Tja

MVH Edin

Skrivet av PFall:

Är det fler än jag som har beställningar där nu? Beställde nytt Mobo & CPU i Onsdags, och det står fortfarande "varorna packas". Brukar aldrig ta med än några timmar innan varorna skickats. Båda fanns i lager också. :/
Mvh

Tja

MVH Edin

Skrivet av MikeyDN:

Skrivet av leafbranch:

Synd att CDON höjde priset på Bulldozer med 150kr nyss. Då är det ju ingen vits med 15% rabatten om ni höjer priserna i sammanband. Tänkte lägga order på flera delar men blir inte så nu.

Skrivet av Fnosk:

Alltså.. Vad händer?
Edin, förklara er.

Skrivet av Fidel Castro:

Skrivet av zelxi:

Ja, synd att de använder en sådan strategi, priserna är inte direkt konkurrenskraftiga och utbudet är väl si o så, såg fram emot en 7970 men hittar bara en referens från MSI och priset är inget vidare även med rabatten x). Man får väl checka nästa månad istället och hoppas :), inget köp för mig denna månaden.

Hej

Då en kampanj är slut så åker priserna upp till sina ord. priser det är inget konstigt med det,
dock uppstår ett problem naturligtvis när vi har den här typen av "stängda" kampanjer med Swec. därför så har
vi varit väldigt noga med att de produkterna som hittar ut till Swec. erbjudandet blir billigare med med 15%
koden än den var under lagerrensningen, så hittar ni produkter som är dyrare med koden nu mot
vad den kostade under lagerrensningen får hojta till. Precis som någon skrev här uppe, så är naturligtvis aldrig tanken
att försöka lura någon, utan pris historiken kan vi alla följa så att försöka göra något sådant är idiotiskt,
att det blir fel ibland är mänskligt däremot men i det här fallet har vi varit väldigt noga med att det ska bli rätt.

MVH Edin

Skrivet av Forbidden:

När får ni in Asus Maximus Gene z77, ni har fortfarande kvar z68????
Vore tråkigt att behöva beställa nästan en helt komplett dator från ett annat ställe bara för att ni inte har ett moderkort alls på hemsidan som funnit ett tag på marknande

Tja

Dyker upp om några dagar.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe ja, jag kan tom citera det jag skrev i onsdags i nyheten om prissänkning för bulldozer:

Skrivet av Lehto:

Man blir ju fan sugen att uppgradera till en FX-8120, 1280:- på cdon är fan schysst pris.

Och nu med 15% rabatt kostar den 1274:- så det blev 6:- billigare med ytterligare 10% rabatt ^^

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB