Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Förmodligen för att april är slut?

Men 5% ska väl finnas konstant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Men 5% ska väl finnas konstant?

SWEC1205 - är det nu,

SWEC = Sweclockers
12= året (2012)
05 = Månaden. vilket byttes igår, så nu blev det 05 istället för 04.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

SWEC1205 ger ogiltig rabattkod...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

SWEC1205 - är det nu,

SWEC = Sweclockers
12= året (2012)
05 = Månaden. vilket byttes igår, så nu blev det 05 istället för 04.

Jag vet, provade det samtidigt! Som någon sa funkar ej.

Permalänk
Medlem

Nån som vet mer om rabattkoderna? Fanns det tex en SWEC1203 för mars?

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Gissningsvis uppdaterar dem rabattkoderna manuellt. Då dom antagligen inte jobbar idag (1:e maj) så kommer det säkert fixas under morgondagen.

Permalänk
Skrivet av tufflax:

Ser så ut, om man söker på typ swec1203 så får man träffar. Frågan är juh när rabatten kommer upp varje månad.

Jag måste hinna köpa saker tills den 15e!

Permalänk
Medlem

Imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartinSvensson:

Ser så ut, om man söker på typ swec1203 så får man träffar. Frågan är juh när rabatten kommer upp varje månad.

Jag måste hinna köpa saker tills den 15e!

Skrivet av tufflax:

Skrivet av zhoulom:

SWEC1205 ger ogiltig rabattkod...

Skrivet av RobCar:

Som någon nämnde så är det SWE1205 nu då det är Maj men eftersom det är röd dag idag så jobbar dem inte och kommer inte behandla beställningar idag heller, med stor sannolikhet så kommer koden funka imorgon då dem kommer tillbaka till arbetet och då kan fixa detta.

SWE1203 fanns som sagt i Mars och SWE1202 för Februari etc etc och det är alltid 5% rabatt med den koden ja...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Håller med.... Man kan inte behöva vänta så jäkla länge... Speciellt vid DOA. Då ska man ju skicka in den trasiga grejjen och få en ny ASAP. Väntar fortfarande efter några dagar på min HTC One x jag skickat in till dem

Fick ett transportskadat chassi i torsdags. Meddelande dem på torsdag kväll, fick svar under fredag lunch att de skickade ett nytt och jag skulle få en fraktsedel för att skicka in det gamla. På måndag hade jag fraktsedeln i postlådan samt ett mail om att det nya chassit var skickat, vilket jag kommer hämta ut idag. Kunde inte ha gått snabbare än så, iom helgerna.

Dock lite synd att de inte kunde skicka med en kopia på fakturan för returen. Ville inte gärna skicka in originalet så jag fick snällt åka till jobbet och skaffa en kopia.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

Har handlat på CDON masor av gånger och är mycket nöjd. Men idag så såg jag en rubrik på ett system som fick mig att sätta kaffet i vrångstrupen.
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_ph300_intel_i5-2320_8gb_500gb_w7hp-17803262
Intel HD2000 grafik och orden "Snabb speldator" hör inte ihop. De spel som fungerar snabbt på HD2000 är gamla dos-spel som inte fungerar på W7 !

Den rubriken hör till butiker typ: "Billiga Berras Datorbutik". CDON borde stå över sådant!!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med av min erfarenhet av CDON, Beställde En Seagate Hårddisk samt Guildwars 2digital copy den 26/4. Att ladda ner Guild Wars 2 Gick väldigt smidigt. Men nu började problemet min hårddisk vart tog den vägen enligt "kolli-id" ligger den kvar i malmö.

Pratade med chatten dom sa bara "oj det va konstigt detta får du ta med våran riktiga kundtjänst" Jaha varför har man då en livechatt?

Efter ha mailat CDON och enbart fått kalla handen att det är inte deras problem om den inte kommit fram, jag måste vänta 16 dagar för att reklamera genom posten. Och det gick inte makulera ordern så nu blev det sista gången CDON hårddiskar genom brev och dåligt bemötande vid problem gjorde sitt.

Gick i fällan igen priset istället för kvaliten... back to komplett.se

Permalänk

köpte en 2700K på deras rea , den gick upp i 95grader (98grader med stock kylare)
kylaren i fråga är denna från inet (valdes pga ljudnivå)
https://www.inet.se/produkt/5322074/cooler-master-vortex-211q

kontaktar CDON för RMA , varav de säger att de ska ha godkännande av sin leverantör (?) innan de ens skickar en retur sedel till mig, what the hell?

provade cpun i min väns moderkort den visar samma höga siffra där (han fick 75grader kontra min 95grader i BF3 exempelvis)

det är en riktig prisfälla detta med cdon, har man orken och tiden att spara 100kr i bästa fall
(i detta fallet mera dock pga rea)
har nästan ångest över att jag rekommenderade cdon till en vän när han skulle köpa en SSD...

kort och gott, varför ska jag som kund behöva lida av vad ni har för avtal med eran leverantör?

webhallen exempelvis har sagt skicka in varan på garanti ärende, tagit 2-3dagar från de tagit mot varan då de kommit fram till ett beslut och skickat ny.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Jag har då inget att klaga på med mina ordrar från cdon, köpte ett par böcker på söndagen, skickades på måndag, stannade tyvärr upp i örebro en dag pga ledig personal igår, fick sms avi för ett par timmar sen.

Har tidigare beställt diverse saker där och det mesta kommer redan dagen efter det beställs/skickas, står dock att varorna fortfarande packas hos cdon..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av Luxor ABC80:

Har handlat på CDON masor av gånger och är mycket nöjd. Men idag så såg jag en rubrik på ett system som fick mig att sätta kaffet i vrångstrupen.
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_ph300_intel_i5-2320_8gb_500gb_w7hp-17803262
Intel HD2000 grafik och orden "Snabb speldator" hör inte ihop. De spel som fungerar snabbt på HD2000 är gamla dos-spel som inte fungerar på W7 !

Den rubriken hör till butiker typ: "Billiga Berras Datorbutik". CDON borde stå över sådant!!

nu står det "bra surfdator..." istället

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

Vet någon när de får in i5 3570k?
typ den enda butiken som inte har en.. sjukt störigt när man ska beställa ny dator från dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Vet någon när de får in i5 3570k?

Undrar samma sak!

Permalänk
Medlem

Finns det nån chans att man kan få boka diablo 3 i kampanjen köp nu betala vid midsommar? Ser bara faktura 14 dagar och konto.

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Håller med.... Man kan inte behöva vänta så jäkla länge... Speciellt vid DOA. Då ska man ju skicka in den trasiga grejjen och få en ny ASAP. Väntar fortfarande efter några dagar på min HTC One x jag skickat in till dem

Verkar inte som om CDON har som rutin att skicka en ny produkt utan betraktar det som en vanlig reklamation och skickar eländet till en serviceverkstad. Talade med HTC och dom sa direkt att jag skulle DOA hos leverantören men det verkar ju inte fungera så bra hos CDON. Efter att ha läst tråden börjar jag förstå varför min DOA (HTC One x) tar så lång tid hos CDON. Dom hade min ONE x i måndags sen har jag inte hört nått annat än att det "normalt" tar ungefär en vecka. Min uppfattning om DOA är att dom bör skicka en ny vara med vändande post, så har det fungerat för mig hos andra leverantörer.

Permalänk
Medlem

GTX 690 funkar inte med SWEC-rabatten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Har köpt från Cdon ganska länge men senaste köpet gjorde mig ganska irriterad.

Beställde några dagar före påsk. 2:a Mars.

..text..

Så säger jag att min faktura går ut idag och att vad sker........då skriver dom i händelsehistoriken att jag ska kontakta dom den 18:e för att sudda fakturan.

..text..

Får bara hoppas att jag inte får en inkasso eller nått nu.

Jaha så då kom första varningen att jag inte betalat fakturan idag....med förseningsavgift.

(detta är alltså en faktura på ett paket cdon inte klarade att senda mig, som faktiskt KOM efter alltför lång tid och som dom lovade att sudda fakturan på och som jag ÄNNU en gång måste ta min fritid för att reda ut)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Jaha så då kom första varningen att jag inte betalat fakturan idag....med förseningsavgift.

(detta är alltså en faktura på ett paket cdon inte klarade att senda mig, som faktiskt KOM efter alltför lång tid och som dom lovade att sudda fakturan på och som jag ÄNNU en gång måste ta min fritid för att reda ut)

Kontakta bolaget som har skickat ut fakturan, t.ex. klarna och be de frysa fakturan direkt då utredning pågår.

Permalänk
Medlem

Ska det imorrn, men som sagt det är en helt jävla massa kontaktande från min sida tycker jag.....speciellt med tanke på att jag inte gjort något annat fel än att välja just cdon.com denna gången.

Skulle väl ringt direkt och inte litat på att dom fixade detta heller....lite dumt från min sida att jag inte fattade det då hela historien visar vilka otroliga amatörer dom är.

Permalänk
Medlem

Skickade in min HTC One X för DOA 25/4, (GPS-problemet), och fick besked IGÅR, 2/5, att den är skickad till deras serviceverkstad! Får inga raka besked från deras kundtjänst utan bara svar som är autogenererade. (Frågade efter mina inloggningsuppgifter till Deltaservice, då fick jag till svar att den är inskickad till Deltaservice och inget mer!) Pratade med HTC om problemet och tjejen försökte hjälpa mig så gott det gick men eftersom telefonen redan var skickad till Deltaservice så kunde hon inget göra.

Är VÄLDIGT glad att jag inte beställde mina nya delar till datorn av CDON, De tusenlapparna får Inet istället...

Permalänk

När tros kampanjen vara slut på Thor-datorerna?

Permalänk
Skrivet av Zandr:

Tänkte dela med av min erfarenhet av CDON, Beställde En Seagate Hårddisk samt Guildwars 2digital copy den 26/4. Att ladda ner Guild Wars 2 Gick väldigt smidigt. Men nu började problemet min hårddisk vart tog den vägen enligt "kolli-id" ligger den kvar i malmö.

Pratade med chatten dom sa bara "oj det va konstigt detta får du ta med våran riktiga kundtjänst" Jaha varför har man då en livechatt?

Efter ha mailat CDON och enbart fått kalla handen att det är inte deras problem om den inte kommit fram, jag måste vänta 16 dagar för att reklamera genom posten. Och det gick inte makulera ordern så nu blev det sista gången CDON hårddiskar genom brev och dåligt bemötande vid problem gjorde sitt.

Gick i fällan igen priset istället för kvaliten... back to komplett.se

Samma sekund som CDON tar ansvar för Postens hantering så måste de höja priserna med 50% eller ansöka om konkurs!

Du skulle ha ringt Postens kundtjänst ! Har själv haft liknande ärende genom åren med både Posten och Shenker. Och har man fått ett kollie ID så skall man alltid kontakta transportörens kundtjänst. Och börja de prata om 10-16 dagars väntetid för reklamation så skiter man i det och ringer näst dag igen. Tro mig det fungerar ! De brukar fixa fram paketet inom ett par dagar ! Var trevlig men lite envis, det brukar göra underverk.

Skrivet av DragonRapide:

nu står det "bra surfdator..." istället

OK. CDON lyssnar och läser !

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

När får ni in GTX 680 kan du ge mig något mer specifikt än "kommande" som det står på hemsidan.

Mvh George

Visa signatur

Mobo: ASUS P8Z68-V CPU: INTEL i5 2500k@3.3Ghz kyld av en Corsair H60 GPU: Asus GTX 680 DC2O MINNE: CORSAIR XMS3 8gb@1600Mhz CHASSI: ANTEC DF-35 PSU: CORSAIR TX V2 650W HDD: SAMSUNG F3 1TB SSD: OZC Agility 3 SATA 3 60GB

Permalänk
Medlem

Nu är jag bra jävla trött på CDON:s kundtjänst. Verkade skitbra i början, men sedan visar det sig att CDON försöker hjälpa till med något som man uppenbarligen inte kan. Då är det bättre att säga direkt att det inte går.

Grundproblemet är ett trasigt grafikkort som jag har köpt, men som min bror använder ner i Växjö. Jag bad alltså om att min bror skulle få skicka in kortet. Efter att ha misslyckats skicka ut rätt papper, tre gånger om, så fick jag göra det. Från Linköping. Säg att det inte går från första början istället! Det här fördröjde det hela med bara en månad eller så.

Nu för ett par dagar sedan så skickades det äntligen. Hyggligt nog så skickar de ut ett nytt kort direkt, jättebra. Då är det bara kruxet med var det ska skickas. Det kan verka uppenbart för gemene man, att jag vill ha kortet skickat TILL MIN BROR. Inte bara till hans adress, utan till honom, i hans namn. När jag frågar om detta får jag alternativen att antingen måste de ha ett konto i min brors namn, eller ändra mina adressuppgifter. Jag väljer det senare för att han hade inget konto, och om vi hade fixat det hade det dröjt en dag till. Alldeles för sent slår mig tanken, att eftersom allt CDON hittills har försökt göra för att hjälpa mig har gått åt helvete, så kan de säkert misslyckas med det här också.

Citat:

Bara så det inte uppstår några konstigheter... Det är fortarande möjligt att skicka paketet i min brors namn (Fritz *******), så att han kan lösa ut det hoppas jag?

Citat:

Hej,

Det går inte då det är ditt konto som den skickades till.

Adressen är ändrad men det är fortfarande ditt namn som är registrerat på kontot. Av den anledning fråga jag även tidigare om ni hade ett annat konto.

MVH

CDON AB

Citat:

Jättebra... Helt allvarligt nu, hur tänker ni? Ingenstans har jag bett om att paketet ska skickas till:

*Mitt namn*
*Min brors adress*

Inte en enda gång. Det är ju snällt att jag får veta att mina adressuppgifter måste ändras tillbaka, ett smärre bekymmer. Att däremot utelämna att jag måste åka från Linköping till Växjö bara för att lösa ut paketet är en detalj som ni inte nämner. Om jag hade fått veta det INNAN, hade vi givetvis fixat ett nytt konto.

Hur ska jag göra nu tycker ni?

Ja, vad ska jag göra nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightdriver:

Skickade in min HTC One X för DOA 25/4, (GPS-problemet), och fick besked IGÅR, 2/5, att den är skickad till deras serviceverkstad! Får inga raka besked från deras kundtjänst utan bara svar som är autogenererade. (Frågade efter mina inloggningsuppgifter till Deltaservice, då fick jag till svar att den är inskickad till Deltaservice och inget mer!) Pratade med HTC om problemet och tjejen försökte hjälpa mig så gott det gick men eftersom telefonen redan var skickad till Deltaservice så kunde hon inget göra.

Är VÄLDIGT glad att jag inte beställde mina nya delar till datorn av CDON, De tusenlapparna får Inet istället...

samma problem här. DOA hos CDON verkar inte vara som DOA hos andra. Orkar inte vänta hur länge som helst på en telefon man köpt och har abbonemang på... Jag vill ha ersättning!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar om nin order 32873339 har skickats iväg från er? Det skulle ta 1-3 dagar men nu har det gått 5dagar. Hur ligger det till med odern?