Permalänk
Medlem

Hejsan Josefin!

Jag är nämligen sugen på att köpa den här skärmen från er men vet inte om jag ska avvakta lite och se om det kanske kommer någon kampanj. http://cdon.se/hemelektronik/asus_pa248q_ips_24%2c1%22-21187574 Så min fråga lyder om du hört något om någon kommande kampanj inom 2 månaders tid?

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

Hej Josefin,

Jag vill först börja med att fråga varför jag inte fick någon Never Settle spel bundle när jag köpte mitt 7950 för inte så jätte länge sedan. Jag har mailat AMD utan lycka. Sedan så vill jag gärna att du eller någon annan som vet vad Coil Whine är kollar upp mitt ärende (932C667DD1) då personen som svarade på mitt ärende inte förstod vad jag menade och ville ha en mer detaljerad felbeskrivning än =

Mitt grafikkort som jag köpte av er är defekt. Det har Coilwhine , Riktigt jobbigt högfrekvent ljud vid belastning. Spelar ingen roll om det är mycket belastning eller lite belastning ,lika högt ljud ändå. Jag skulle gärna vilja ha ett fungerande ej defekt grafikkort.

Dold text

Du får gärna kontakta mig via PM om du har några funderingar.

Annars jätte nöjd kund men nu orkar jag inte med detta förbaskande pipande

MVH Jimmy

Permalänk
Skrivet av roobi:

Hej Josefin,

Jag vill först börja med att fråga varför jag inte fick någon Never Settle spel bundle när jag köpte mitt 7950 för inte så jätte länge sedan. Jag har mailat AMD utan lycka. Sedan så vill jag gärna att du eller någon annan som vet vad Coil Whine är kollar upp mitt ärende (932C667DD1) då personen som svarade på mitt ärende inte förstod vad jag menade och ville ha en mer detaljerad felbeskrivning än =

Mitt grafikkort som jag köpte av er är defekt. Det har Coilwhine , Riktigt jobbigt högfrekvent ljud vid belastning. Spelar ingen roll om det är mycket belastning eller lite belastning ,lika högt ljud ändå. Jag skulle gärna vilja ha ett fungerande ej defekt grafikkort.

Dold text

MVH Jimmy

Samma sak hände när jag köpte mitt 7950 från cdon. Du får skriva dina uppgifter till dem via kundservice, och säga att du vill ha din kod från never settle kampanjen. Jag antar att de inte skickar med koden ifall kunden skulle få för sig att skicka tillbaka grafikkortet. Men det är alltså bara att skriva till kundservice via deras hemsida, skicka med orderinformation och så löser de det. För mig så tog det inte så lång tid, och fick kod både via mail och post.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bakgrund:

Wohoo!

Kommer det finnas kvar i slutet på denna månad när ni kör igång med 15% rabatten?

Hej hej

Det beror på hur många kort det säljs innan dess, kampanjen körs så länge vi har spelkuponger i lager.

MVH Josefin

Skrivet av Woundead:

Nice!

En fråga:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_hd7950_3gb_pci-e_wf-177...

Syns inte under erbjudandet, har ni missat att lägga in det eller är det exkluderat från erbjudandet?
(I så fall; varför?)

Mvh
Woundead

Hej hej

Det kortet ska vara med, har gått igenom och lagt till några missade nu. Tack!

MVH Josefin

Skrivet av tobbe134:

Hejsan Josefin!

Jag är nämligen sugen på att köpa den här skärmen från er men vet inte om jag ska avvakta lite och se om det kanske kommer någon kampanj. http://cdon.se/hemelektronik/asus_pa248q_ips_24%2c1%22-21187574 Så min fråga lyder om du hört något om någon kommande kampanj inom 2 månaders tid?

Hej hej

Jag har svarat på din fråga angående IPS-kampanjer redan.

Citat:

Det ligger i planerna, men exakt när och vilka modeller den kommer att innehålla är ännu oklart.

MVH Josefin

Skrivet av roobi:

Hej Josefin,

Dold text

MVH Jimmy

Hej hej

Jag skickar den saknade koden till dig i PM.
Angående din konversation med supporten så skulle jag gissa på att det främst var serienumret han var ute efter, men har bett en som definitivt vet vad coil whine är plocka upp ditt ärende nu.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag skickar den saknade koden till dig i PM.
Angående din konversation med supporten så skulle jag gissa på att det främst var serienumret han var ute efter, men har bett en som definitivt vet vad coil whine är plocka upp ditt ärende nu.

MVH Josefin

Tackar och ännu en gång tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Woundead:

Nice!

En fråga:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_hd7950_3gb_pci-e_wf-177...

Syns inte under erbjudandet, har ni missat att lägga in det eller är det exkluderat från erbjudandet?
(I så fall; varför?)

Hej hej

Det kortet ska vara med, har gått igenom och lagt till några missade nu. Tack!

MVH Josefin

Tackar, ska uppgradera min dator, och var också intresserad av det kortet, så beställning är gjord nu.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Hej!

Beställde i början av Januari en ny skärm och fick fel skärm hem. sa det direkt till er via webbformuläret och då svarade ni att jag ska returnera den med den fraktsedel ni skickade mig och när ni sedan har fått tillbaka skärmen skulle ni sätta tillbaka varenda krona som det kostat mig.

Ni fick tillbaka skärmen den 14 Januari, och jag har påpekat att jag inte sett röken av mina pengar.
Pratat med mitt konsumentombud i kommunen om mitt bekymmer med er som företag, och jag fick till svar att pengarna SKALL skickas tillbaka direkt, inte efter att ni mottagit varan. Frågade då vad jag kunde göra och fick till svar att jag kan hänga ut er på massa sidor etc för att väcka eran uppmärksamhet eller gå till kronofogden.

Skrev då senare att jag går via kronofogden snart om jag inte får pengarna inom en vecka, vilket också har gått nu.

Så nu har jag börjat med att skriva här och om ni inte kan lösa detta blir det jobbigt både för mig och er.

Har jag fel i något avseende så är jag självklart beredd att lära mig något nytt kring detta.

Som det är nu har jag väldigt svårt att rekommendera er som butik till någon som jag känner.

Ärende referensnummer: E714AB7F3D

Visa signatur

| Dator: CePu: Cåre iFEM 3570knut | GePU: ErVeGeA EnVidiao 680 2Geggabyte | Ram: 16Geggabyte körshahir vengenze 1600MuppIHurtzen | Mammakort: ASdödROCK EGGztreme fywrah Zewtah 77| Chatsii: Fractur i Design R4 svårt svärtad | Nät agg: Rhodium Platinum extravaganza 750W Fractur i Design | Huddisk: 1TestadByte 7200RakningarPärMenhut, SystemetsDrygaDisk (SSD) SamTung 840 256Geggabyte PROutt |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Razia88:

Hej!

Beställde i början av Januari en ny skärm och fick fel skärm hem. sa det direkt till er via webbformuläret och då svarade ni att jag ska returnera den med den fraktsedel ni skickade mig och när ni sedan har fått tillbaka skärmen skulle ni sätta tillbaka varenda krona som det kostat mig.

Ni fick tillbaka skärmen den 14 Januari, och jag har påpekat att jag inte sett röken av mina pengar.
Pratat med mitt konsumentombud i kommunen om mitt bekymmer med er som företag, och jag fick till svar att pengarna SKALL skickas tillbaka direkt, inte efter att ni mottagit varan. Frågade då vad jag kunde göra och fick till svar att jag kan hänga ut er på massa sidor etc för att väcka eran uppmärksamhet eller gå till kronofogden.

Skrev då senare att jag går via kronofogden snart om jag inte får pengarna inom en vecka, vilket också har gått nu.

Så nu har jag börjat med att skriva här och om ni inte kan lösa detta blir det jobbigt både för mig och er.

Har jag fel i något avseende så är jag självklart beredd att lära mig något nytt kring detta.

Som det är nu har jag väldigt svårt att rekommendera er som butik till någon som jag känner.

Ärende referensnummer: E714AB7F3D

Hej hej

Pengarna återbetalades till dig 15 februari, dvs i fredags, och det tar vanligtvis 3-5 bankdagar innan man ser pengarna på sitt konto.
Varför det har dragit ut så väldigt på tiden i ditt fall kan jag tyvärr inte svara på än, utan bara be så hemskt mycket om ursäkt för.

Jag skulle dock vilja ha kontakt med din konsumentombudsman som svarar så tokigt på kunders frågor.
Att vi t ex skulle betala tillbaka pengarna innan du skickat tillbaka varan låter galet, omsätt det till samma situation i en fysisk butik så förstår du vad jag menar.

Hur som helst är pengarna på väg till dig och jag vill återigen be om ursäkt för den långa hanteringstiden.
Jag har bett kundtjänst/support här om en förklaring till varför det tagit så lång tid samt kvitto på återbetalningen, men svar dröjer nog tyvärr tills imorgon.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Razia88:

Hej!

Frågade då vad jag kunde göra och fick till svar att jag kan hänga ut er på massa sidor etc för att väcka eran uppmärksamhet eller gå till kronofogden.

Det är nog ingen konsumentvägledare du talat med.

Säkert du inte blandar ihop med Flashback eller nåt?

Permalänk
Medlem

På denna Samsung laptop så står det olika gällande vilket grafikkort som ingår; på ett ställe anges HD 7670M och på ett annat ställe HD 7730M. Vilket är det rätta?
http://cdon.se/hemelektronik/samsung_np350v5c-s01_i5%2f4gb%2f...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Näbbdjuret:

På denna Samsung laptop så står det olika gällande vilket grafikkort som ingår; på ett ställe anges HD 7670M och på ett annat ställe HD 7730M. Vilket är det rätta?
http://cdon.se/hemelektronik/samsung_np350v5c-s01_i5%2f4gb%2f...

Hej hej

Enligt ansvarig ska det vara 7670, han fixar till sidan. Tack!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

Beställde en Corsair M65 hos er för ett tag sedan (4/2) och undrar när ni får in den och den börjar skeppas? Hörde med er innan beställning och ni gissade på början av Feb.. Webhallen, Komplett mfl. har haft dem i ca 2v nu så jag undrar om jag ska avboka min order hos er och ta den ifrån någon annan butik istället. Lagerstatus talar bara om; Kommande
Tog detta i forumet för det är säkerligen någon mer som dels kanske har beställt eller har tänkt göra det..

Länk till produkten;

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_mus_corsair_vengeance_m6...

Permalänk
Medlem

Mer exakt, när börjar 15%-rean på utvlada produkter i slutet av månaden?

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Inaktiv

Hur får man som enklast en 50 kronors rabattkod? Jag tänkte lägga order på en sak som kostar 400 kr men utan den där rabatten på 50 kr så blir jag osäker. Jag jag är snål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathus:

Mer exakt, när börjar 15%-rean på utvlada produkter i slutet av månaden?

Mellan den 26-28 varje månad.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Hur får man som enklast en 50 kronors rabattkod? Jag tänkte lägga order på en sak som kostar 400 kr men utan den där rabatten på 50 kr så blir jag osäker. Jag jag är snål.

Absolut enklast - handla för 600+ kr på cdon. http://cdon.se/start/50_kr_rabattkod/

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ZonCo:

Hej,

Beställde en Corsair M65 hos er för ett tag sedan (4/2) och undrar när ni får in den och den börjar skeppas? Hörde med er innan beställning och ni gissade på början av Feb.. Webhallen, Komplett mfl. har haft dem i ca 2v nu så jag undrar om jag ska avboka min order hos er och ta den ifrån någon annan butik istället. Lagerstatus talar bara om; Kommande
Tog detta i forumet för det är säkerligen någon mer som dels kanske har beställt eller har tänkt göra det..

Länk till produkten;

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_mus_corsair_vengeance_m6...

Hej hej

Det var visst en leverans som kommit på avvägar, men har kommit tillrätta nu och ska dyka upp i lager under dagen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Corsair reklamationstid?

Hej !

Imorgon blir det en vecka sedan ni skickade reklamation på mina Corsair-minnen till leverantören. Brukar det ta så lång tid?

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/search?category=1763&q=nzxt+sleeved+led

Varför bara rea på en ledslinga? Blev lite ledsen i ögat nu

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hej

Jag beställde precis lite datorkomponenter (ram, cpu, gpu och moderkort), och moderkortet skickades separat, hur kommer det sig?
Den ska vara i lager (asrock extreme4-m), men är det något ni brukar göra?

Någon som vet får gärna svara, var mest nyfiken bara

EDIT: sakerna packas nu, så det blev väll bara en delad försändelse

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det var visst en leverans som kommit på avvägar, men har kommit tillrätta nu och ska dyka upp i lager under dagen.

MVH Josefin

Ok!

Jep, skickad nu! Perfekt. Tackar för svaret.

Permalänk
Medlem

Jag önskar mig be quiet nätagg i månadens 15% rabbat. Gärna dem lite svagare nätaggen fast med 80+ gold , även cpu kylare till socket 1155 från lite olika tillverkare Om det nu går bra och önska sig saker

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Stugsittaren:

Hej !

Imorgon blir det en vecka sedan ni skickade reklamation på mina Corsair-minnen till leverantören. Brukar det ta så lång tid?

Hej hej

Kan tyvärr inte uttala om just ditt minne, men om du skickar ditt kundnummer i PM så kan jag checka varför det dröjer.

MVH Josefin

Skrivet av KaakaaN:

http://cdon.se/search?category=1763&q=nzxt+sleeved+led

Varför bara rea på en ledslinga? Blev lite ledsen i ögat nu

Hej hej

Troligen för att vi har för många i lager vs de andra färgerna. Det är ingen ledslingekampanj eller så tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av bourne94:

Hej

Jag beställde precis lite datorkomponenter (ram, cpu, gpu och moderkort), och moderkortet skickades separat, hur kommer det sig?
Den ska vara i lager (asrock extreme4-m), men är det något ni brukar göra?

Någon som vet får gärna svara, var mest nyfiken bara

EDIT: sakerna packas nu, så det blev väll bara en delad försändelse

Hej hej

Det beror på att varorna du beställt kommer från två olika lager. Har för mig att det står när man bekräftar ordern med faktiskt.
http://cdon.se/kundservice/leverans/leveranstid/

MVH Josefin

Skrivet av nzt:

Jag önskar mig be quiet nätagg i månadens 15% rabbat. Gärna dem lite svagare nätaggen fast med 80+ gold , även cpu kylare till socket 1155 från lite olika tillverkare Om det nu går bra och önska sig saker

Hej hej

Be quiet kan bli svårt, kylare brukar vi ha med. Noterat i alla fall, men lovar inget.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag skulle behöva lite tips. Läser man "Årets datorbutik"-tråden och liknande trådar så klagas det ofta på vår hemsida, att den är krånglig och dåligt uppbyggd. Mycket av det är såklart upp till våra programmerare, men jag skulle gärna ta emot tips på hur man kan förbättra under just komponentbiten. Funderar mest på menyer och liknande under komponenter alltså, bör det splittas upp mer, filtreras annorlunda? Vill man se tillverkare för tillverkare istället för alla på samma? Fast då blir det väl svårare att jämföra kan jag tycka.

Hur som helst så stirrar man sig lätt blind om man pysslar med det varenda dag, så jag tag gladeligen emot alla tips ni kan komma på.

MVH Josefin

Att hitta SSD-avdelningen är inte helt lätt, kan förenklas med att få en angiven del i menyn till vänster t ex.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Tjena, inser att jag outar mig som schlager-älskare (vilket inte harmoniserar särskilt väl med min övriga image), men jag tänkte be dig Josefine (eller någon lämplig kollega) ta en titt på prissättningen på dubbel-CDn för Melodifestivalen 2013. Hade tänkt förboka den, och det står att den kostar 179 SEK, men när jag lagt den i varukorgen så står det 189 SEK.

Priset gör mig detsamma, men det vore ju snyggt om det vara samma bpå bägge ställena...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Näbbdjuret:

Att hitta SSD-avdelningen är inte helt lätt, kan förenklas med att få en angiven del i menyn till vänster t ex.

Hej hej

Bra påpekande, men då vi har så extremt många olika produkter så går det inte att ha en för bara SSD. Däremot borde kanske Hårddiskar döpas om till Lagring för att underlätta att hitta det? Vad tror du om det?

MVH Josefin

Skrivet av Llhweiir:

Tjena, inser att jag outar mig som schlager-älskare (vilket inte harmoniserar särskilt väl med min övriga image), men jag tänkte be dig Josefine (eller någon lämplig kollega) ta en titt på prissättningen på dubbel-CDn för Melodifestivalen 2013. Hade tänkt förboka den, och det står att den kostar 179 SEK, men när jag lagt den i varukorgen så står det 189 SEK.

Priset gör mig detsamma, men det vore ju snyggt om det vara samma bpå bägge ställena...

Hej hej

Ser ut som om det är någon cache som spökat, antingen hos oss eller hos dig. Ska visa 189:- på båda nu iaf. Tack!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ropa till när ni sätter igång 15% rabatten, har ett helt datorsystem som skall inhandlas!

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Hejsan Hejsan

Har oxå en liten fråga om "15% rabatten" ,

Tillkommer den i slutet av månaden? och är det på utvalda datorkomponenter eller äre lite va man tar? ;P

Mvh

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Wedes:

Ropa till när ni sätter igång 15% rabatten, har ett helt datorsystem som skall inhandlas!

Skrivet av EmilGustavsson:

Hejsan Hejsan

Har oxå en liten fråga om "15% rabatten" ,

Tillkommer den i slutet av månaden? och är det på utvalda datorkomponenter eller äre lite va man tar? ;P

Mvh

Hej hej

Det gäller utvalda produkter, främst komponenter men ibland har vi med lite annat också.
Ska du bygga en hel dator, Wedes, så tänk på att det troligen är långt ifrån allt du vill ha som kommer med om ens något - utvalda produkter som sagt och absolut inte hela sortimentet.

När den kommer igång uppdateras sidan till att visa 15%-koden istället för 5%. Länk finns i min signatur.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det gäller utvalda produkter, främst komponenter men ibland har vi med lite annat också.
Ska du bygga en hel dator, Wedes, så tänk på att det troligen är långt ifrån allt du vill ha som kommer med om ens något - utvalda produkter som sagt och absolut inte hela sortimentet.

När den kommer igång uppdateras sidan till att visa 15%-koden istället för 5%. Länk finns i min signatur.

MVH Josefin

Jodå det förstår jag men hoppas på så många av dem som möjligt så klart

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4