Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Drasteroid:

Jag vet med mig till 100% att jag la in den, men kan jag inte på något sätt ändra nu i efterhand och lägga till den? Snälla hjälp mig med detta.
Sen svarade du inte heller på varför det nu efter snart 3 dagar har statusen "Packas". Ja menar, det står inget om att den inte finns i lager, och det är bara en produkt. Vänligen återkom snarast hur jag ska gå tillväga.

Mvh. Joakim

Hej hej

Då måste du ha skrivit in fel kod tyvärr, därav hänvisade jag till korrekt på länken i min signatur. Skriver man in en korrekt kod så ser jag det klart och tydligt när jag kollar ordern i vårt system. Hur som helst, kontakta vår kundtjänst så är det möjligt att de kan hjälpa dig att lösa det i efterhand.

Vi anger 1-3 arbetsdagars leveranstid. Ordern kom in till oss 23:50 i lördags, igår var det söndag - dvs första vardagen är idag.
Så här funkar det i stora drag: Du lägger ordern, vårt system kollar att allting finns inne enligt lagerstatusar och om så är fallet skickas ordern per automatik vidare till berört/berörda lager (om det är mer än en produkt kan det skickas från olika lager, dock bara en i detta fallet) samtidigt som den får status "Varorna packas". Där matas alla plocksedlar ut och läggs i kö för plock och packning - detta görs i stora batchar, det kan alltså vara tusentals ordrar som skrivs ut samtidigt och läggs på kö. Beroende på hur mycket de har att göra på lagret, vad som ska plockas och packas, på bemanning, placering osv tar det olika lång tid. Ibland kan det ta 1 timme innan ordern är packad och väntar på att Postbilen ska plocka upp den för leverans till kund, ibland tar det 2 dagar. Tyvärr kan jag inte se var exakt i förloppet din order är just nu.

Jag passar återigen på att påpeka att jag _inte_ är ett substitut för vår kundtjänst. För vidare frågor angående din specifika order ber jag dig kontakta vår kundtjänst.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Då måste du ha skrivit in fel kod tyvärr, därav hänvisade jag till korrekt på länken i min signatur. Skriver man in en korrekt kod så ser jag det klart och tydligt när jag kollar ordern i vårt system. Hur som helst, kontakta vår kundtjänst så är det möjligt att de kan hjälpa dig att lösa det i efterhand.

Vi anger 1-3 arbetsdagars leveranstid. Ordern kom in till oss 23:50 i lördags, igår var det söndag - dvs första vardagen är idag.
Så här funkar det i stora drag: Du lägger ordern, vårt system kollar att allting finns inne enligt lagerstatusar och om så är fallet skickas ordern per automatik vidare till berört/berörda lager (om det är mer än en produkt kan det skickas från olika lager, dock bara en i detta fallet) samtidigt som den får status "Varorna packas". Där matas alla plocksedlar ut och läggs i kö för plock och packning - detta görs i stora batchar, det kan alltså vara tusentals ordrar som skrivs ut samtidigt och läggs på kö. Beroende på hur mycket de har att göra på lagret, vad som ska plockas och packas, på bemanning, placering osv tar det olika lång tid. Ibland kan det ta 1 timme innan ordern är packad och väntar på att Postbilen ska plocka upp den för leverans till kund, ibland tar det 2 dagar. Tyvärr kan jag inte se var exakt i förloppet din order är just nu.

Jag passar återigen på att påpeka att jag _inte_ är ett substitut för vår kundtjänst. För vidare frågor angående din specifika order ber jag dig kontakta vår kundtjänst.

MVH Josefin

Nu spelar det ingen roll i efterhand då jag inget kan bevisa, men fel kod angav jag då inte. Det stod dessutom med röd text " - 220 KR " så självfallet har rabatten och koden fungerat. Oavsett vad som gått fel, så vill jag bara få det löst och har kontaktat kundtjänst via "Mina ärenden" som kan ta upp till 24 timmar. Och funkar detta nu smidigt kommer ni garanterat ha en ny stor kund hos Er.
Tack för snabbt svar

// Joakim

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Hejsan! Frågade dör en tid sen hur man skulle kolla servicestatus, och fick ett svar. Med andra ord ett tfn nummer att ringa. Men var ska jag hitta nummret?? Tack på förhand

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, det verkar vara problem med er hemsida, när jag försöker beställa får jag upp en ruta där det står:

500 - Internal server error.

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijken:

Hej, det verkar vara problem med er hemsida, när jag försöker beställa får jag upp en ruta där det står:

500 - Internal server error.

Jag får även error ibland när någon länkar en produkt, uppdaterar man sidan några gånger så kommer man in.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hej Josefin.

Hejsan!

Beställde 6/2 -13 följande prylar
*Fujitsu LIFEBOOK AH531 Intel i3-2350M 4GB 320GB 15.6 W7HP med alla produkter som ingick. Skrivare, väska, Office och F-secure Antivirus.

Fick hem datorn idag och provade den. Den funkar kanon, förutom en sak. Vänster klickning, den utför ett annat kommando samtidigt som den utför klickandet. Har kollat i mjukvaran till pekdonet. Den utför alltså vänsterknapp kommandot samt nedåtrullningsknappkommando. Kan med andra ord inte klicka på något utan att den scrollar ner på internet. Kan inte markera saker om jag använder knappen etc etc. Den känns även lite skum i känslan. Vad gör vi åt detta, returnerar datorn och får en ny?

tack på förhand,

MVH

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med priset på grafikkortet jag köpte i december egentligen ??

Gav 2456kr med 25% rabatt och det borde ju bli ett ordinarie pris på 3275kr dvs priset har ökat 755kr hos er på cirka två månader och ni är nu nästan tusen kronor dyrare än den billigaste enligt prisjakt. Innan var ni dom billigaste på det grafikkortet om jag inte kommer ihåg fel.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

670 priserna har stått still länge, men så är det hos många handlare inte bara cdon, det verkar t o m ha gått upp en del sista tiden. Jag har haft koll för att köpa ett andra 670 windforce, men nu har jag börjat fundera på att invänta Titan istället.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av TontteJooi:

Hejsan! Frågade dör en tid sen hur man skulle kolla servicestatus, och fick ett svar. Med andra ord ett tfn nummer att ringa. Men var ska jag hitta nummret?? Tack på förhand

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Det står i dina papper du fick med datorn, hittar du inte det så PMa mig ditt ordernummer så plockar jag fram.

MVH Josefin

Skrivet av Beijken:

Hej, det verkar vara problem med er hemsida, när jag försöker beställa får jag upp en ruta där det står:

500 - Internal server error.

Hej hej

Det verkar ha ordnat sig nu eller? Har inte hört att vi ska ha några problem med sidan för tillfället, men testar jag själv att beställa så går det igenom utan problem. Har du fortsatt problem så hör av dig igen.

MVH Josefin

Skrivet av Khazod:

Hej Josefin.

Hejsan!

Beställde 6/2 -13 följande prylar
*Fujitsu LIFEBOOK AH531 Intel i3-2350M 4GB 320GB 15.6 W7HP med alla produkter som ingick. Skrivare, väska, Office och F-secure Antivirus.

Fick hem datorn idag och provade den. Den funkar kanon, förutom en sak. Vänster klickning, den utför ett annat kommando samtidigt som den utför klickandet. Har kollat i mjukvaran till pekdonet. Den utför alltså vänsterknapp kommandot samt nedåtrullningsknappkommando. Kan med andra ord inte klicka på något utan att den scrollar ner på internet. Kan inte markera saker om jag använder knappen etc etc. Den känns även lite skum i känslan. Vad gör vi åt detta, returnerar datorn och får en ny?

tack på förhand,

MVH

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.

MVH Josefin

Skrivet av '[TBOC:

Razor;13219616']Vad har hänt med priset på grafikkortet jag köpte i december egentligen ??

Gav 2456kr med 25% rabatt och det borde ju bli ett ordinarie pris på 3275kr dvs priset har ökat 755kr hos er på cirka två månader och ni är nu nästan tusen kronor dyrare än den billigaste enligt prisjakt. Innan var ni dom billigaste på det grafikkortet om jag inte kommer ihåg fel.

Hej hej

Japp, på tok för dyrt, fixar. Ser även till att alla komponentpriser gås igenom så de ligger så rätt det går vs konkurrenter.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Japp det fungerade nu

Hej hej

Det verkar ha ordnat sig nu eller? Har inte hört att vi ska ha några problem med sidan för tillfället, men testar jag själv att beställa så går det igenom utan problem. Har du fortsatt problem så hör av dig igen.

MVH Josefin

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Medlem

Kan ju nu infoga i tråden att Josefin verkar ha magiska krafter, hon satte eld i baken på kundtjänsten på CDON och min vän fick ett väldigt utförligt, snabbt och bra svar.
Tack ännu en gång för hjälpen, nu behöver jag inte skämmas ögonen ur mig mer

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hejsan Josefin!

Jag har en fråga angående denna produkten http://cdon.se/hemelektronik/asus_pa248q_ips_24%2c1%22-21187574 Ska priset verkligen vara 3999 kr när majoriteten av era konkurrenter har 500 kr lägre pris utan 14% rea?

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Shamzin:

Kan ju nu infoga i tråden att Josefin verkar ha magiska krafter, hon satte eld i baken på kundtjänsten på CDON och min vän fick ett väldigt utförligt, snabbt och bra svar.
Tack ännu en gång för hjälpen, nu behöver jag inte skämmas ögonen ur mig mer

Hej hej

Vad trevligt att det gick bra till slut.

MVH Josefin

Skrivet av tobbe134:

Hejsan Josefin!

Jag har en fråga angående denna produkten http://cdon.se/hemelektronik/asus_pa248q_ips_24%2c1%22-21187574 Ska priset verkligen vara 3999 kr när majoriteten av era konkurrenter har 500 kr lägre pris utan 14% rea?

Hej hej

Ska vara fixat nu, skärmansvarig hälsar och tackar!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Vad trevligt att det gick bra till slut.

MVH Josefin

Hej hej

Ska vara fixat nu, skärmansvarig hälsar och tackar!

MVH Josefin

Det var så lite! Vet du om ni kommer ha någon typ av kampanj när det kommer till Ips skärmar inom kommande framtid?

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag undrar om ni i slutet av varje månad kör 15% för SweClockers medlemmar? Eller är det endast vissa månader?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Hej CDON!

Jag undrar om ni i slutet av varje månad kör 15% för SweClockers medlemmar? Eller är det endast vissa månader?

Det är varje månad.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av tobbe134:

Det var så lite! Vet du om ni kommer ha någon typ av kampanj när det kommer till Ips skärmar inom kommande framtid?

Hej hej

Det ligger i planerna, men exakt när och vilka modeller den kommer att innehålla är ännu oklart.

MVH Josefin

Skrivet av GizZm0:

Hej CDON!

Jag undrar om ni i slutet av varje månad kör 15% för SweClockers medlemmar? Eller är det endast vissa månader?

Hej hej

I slutet av varje månad är det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej igen! Jag fick INGA papper med datorn vad jag vet. De enda siffrorna jag förövrigt hittar är: servicehändelse nummer, köpdatum, kvittonummer och leveransdatum. Dessa stod på serviceblanketten. Är det något av dessa som är ordernummer?

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av TontteJooi:

Hej igen! Jag fick INGA papper med datorn vad jag vet. De enda siffrorna jag förövrigt hittar är: servicehändelse nummer, köpdatum, kvittonummer och leveransdatum. Dessa stod på serviceblanketten. Är det något av dessa som är ordernummer?

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Hmm, det står Karleby i din profil här - du är en finsk kund? Då har du inte telefonsupport på Thor tyvärr - det är endast i Sverige. Förutsatte att du var svensk eftersom du skriver på SweClockers och frågar. My bad.
Skicka ditt servicenummer i ett PM (jag vill av säkerhetsskäl inte se personliga uppgifter i tråden) så försöker jag kolla vad som händer med ditt ärende.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON/Josefin!

Innan mitt ärende; har läst lite i tråden - du gör ett strålande bra jobb, klappa dig själv på ryggen!

Fråga: Är http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_... hårdvarumässigt samma som http://www.prad.de/new/monitore/test/2011/test-fujitsu-p23t-6... ? Funderar på att köra tre i portrait.

MVH Björn

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Godean:

Hej CDON/Josefin!

Innan mitt ärende; har läst lite i tråden - du gör ett strålande bra jobb, klappa dig själv på ryggen!

Fråga: Är http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_... hårdvarumässigt samma som http://www.prad.de/new/monitore/test/2011/test-fujitsu-p23t-6... ? Funderar på att köra tre i portrait.

MVH Björn

Hej hej

Tack

Japp, det är samma skärm.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Hur går det med eran Never settle deal, kommer den denna vecka?

Går det att få koden i efterhand om jag skulle köpa kortet innan kanpanjen kommer upp på eran sida?

MVH Xaoi

Permalänk
Medlem

Hej. Kommer förmodligen köpa ny PC i slutet av månaden.

Brukar det vara många produkter som innefattas i 15%-dealen?

5% gäller på samtliga datorkomponenter va? Var fyller man i den koden? jag testade att plocka ihop en PC nu och gick till kassan, men jag hittar ingenstans man kan fylla i koden, längst ner står det "slutför köp", så jag antar att man ska fylla i koden innan man klickar där?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Morran:

Hej!

Hur går det med eran Never settle deal, kommer den denna vecka?

Går det att få koden i efterhand om jag skulle köpa kortet innan kanpanjen kommer upp på eran sida?

MVH Xaoi

Hej hej

Den kommer förhoppningsvis upp under morgondagen, absolut senast måndag. Nej, du får tyvärr inte koden i efterhand.

MVH Josefin

Skrivet av ayne:

Hej. Kommer förmodligen köpa ny PC i slutet av månaden.

Brukar det vara många produkter som innefattas i 15%-dealen?

5% gäller på samtliga datorkomponenter va? Var fyller man i den koden? jag testade att plocka ihop en PC nu och gick till kassan, men jag hittar ingenstans man kan fylla i koden, längst ner står det "slutför köp", så jag antar att man ska fylla i koden innan man klickar där?

Hej hej

Det är lite olika beroende på hur t ex våra lagernivåer ser ut, men brukar vara ett par, tre hundra produkter nåt. Ja, 5% gäller alla datorkomponenter.
När du är inloggad och går till kassan så har du, under produktlistningen men ovanför dina adressuppgifter, ett fält för "Ange eventuell rabatt- eller värdekod:".

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det är lite olika beroende på hur t ex våra lagernivåer ser ut, men brukar vara ett par, tre hundra produkter nåt. Ja, 5% gäller alla datorkomponenter.
När du är inloggad och går till kassan så har du, under produktlistningen men ovanför dina adressuppgifter, ett fält för "Ange eventuell rabatt- eller värdekod:".

MVH Josefin

OK. Tack för svaret. Då är det bara att invänta och hoppas att det är 15% på några av de dyrare produkterna jag tänkt köpa så det lönar sig mer än 5%-koden

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

I slutet av varje månad är det.

MVH Josefin

Hej tack! Gäller det 15% rabatt på alla datorkomponenter eller endast ett visst sortiment?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Hej tack! Gäller det 15% rabatt på alla datorkomponenter eller endast ett visst sortiment?

5% gäller alla komponenter och 15% i slutet av månaden gäller utvalda delar.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Cdon.com

Hej hej

För de som undrat över Never Settle Reloaded så är den äntligen igång nu!

http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle_reloaded/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

För de som undrat över Never Settle Reloaded så är den äntligen igång nu!

http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle_reloaded/

MVH Josefin

Wohoo!

Kommer det finnas kvar i slutet på denna månad när ni kör igång med 15% rabatten?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

För de som undrat över Never Settle Reloaded så är den äntligen igång nu!

http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle_reloaded/

MVH Josefin

Nice!

En fråga:
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_hd7950_3gb_pci-e_wf-177...

Syns inte under erbjudandet, har ni missat att lägga in det eller är det exkluderat från erbjudandet?
(I så fall; varför?)

Mvh
Woundead