Koppla PS3 till datorskärmen

Permalänk
Medlem

Koppla PS3 till datorskärmen

Hej!

Jag ska flytta till Bryssel i ett år, och vill ha med mig mitt Playstation 3. Tv:n är för stor för att ta med sig, så jag tänkte att det räcker med datorskärmen som är på 22". Då datorskärmen (ASUS VW222U), inte har HDMI uttag, utan bara DVI och VGA, måste jag köpa en HDMI-DVI adapter. Men hur gör jag för att få med ljudet? Datorskärmen har inbyggda högtalare, så det finns ett 3,5 mm uttag som man kan koppla med. Det jag ser framför mig, är en adapter som tar HDMI från PS3:an och sen delar sig till DVI och 3,5 mm jack. Finns det någon som vet vart man får tag på en sådan? Eller en annan passande lösning?

Tack så mycket!

Dequix

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk

Då skärmen har stöd för HDCP så kan du koppla ett PS3 till det, med en HDMI->DVI sladd.
Det finns en chans att skärmen har stöd för att ta emot ljud via dvi (det skickas digitalt) annars kan du köra en komposit (röd+vit sladd som kopplas för ljud till SDTV) till 3,5mm eftersom PS3 låter dig välja vart ljudet ska ut.