Bästa läsplattan för att läsa matteböcker?

Permalänk

Bästa läsplattan för att läsa matteböcker?

Hej. Som rubriken lyder så söker jag en läsplatta som är bra för att läsa matteböcker. Jag har aldrig ägt en läsplatta förut och jag har aldrig sett en live heller. Därför behöver jag hjälp med att hitta en som passar mitt behov. När det gäller att läsa på dator och i bok så föredrar jag att läsa i bok men jag tänkte att jag skulle kunna använda läsplattan för att snabbt se om viss bok passar mig innan jag köper den istället för att fara och låna den på biblioteket. Den läsplatta jag söker bör kunna läsa nedladdade dokument.

Jag har kollat runt lite och de som verkar hetast just nu är ipad, Bebook och Iriver Story. Allra hetast måste jag säga är ipaden eftersom den erbjuder så mycket mer än de renodlade läsplattorna men jag har läst att den ska ge sämre läsupplevelse.

Permalänk
Medlem

Ingen!

En mattebok är ovärderlig, som exempelvis Calculus.
Dessutom så ser den riktigt bra ut i bokhyllan, när du har vänner över och de ser den. Så vet dem precis vilken tuff utbildning du har läst.

I en Mattebok, kan du ha in färgglada markeringar, bokmärken, kludda, rita hatfigurer etc.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Ingen satans läsplatta för någon form av skollitteratur. Never! Du behöver kunna växla mellan blad 202 och 435 på 0,5 sekunder ca 12 ggr och skriva en notis till uppgift 1677 att svaret framgår av nästa kapitel. Boken skall dessutom klara regn, kånkas runt på i ryggsäck från A-huset till kvällsgympan och sen ska du kunan slänga den i väggen i frustration för att fortsätta 10 min senare. Alltså, allt m3rnel sa.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag har också länge velat ha en bra läsplatta för samma syfte.
Dessvärre verkar, som sagt, inte utvecklingen ha kommit så långt än. Att snabbt bläddra och så lär ta lite onödigt lång tid.
Att samla alla mängder av matematiska pdf filer i en läsplatta är dock väldigt lockande. Att ha med sig de tonvis med böcker som detta skulle motsvara går ju inte.
Själv väntar jag in nästa generation läsplattor för att då slå till.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Okej, det var ju synd Man får hoppas på att läsplattorna blir bättre i framtiden.

Permalänk
Medlem

Ipad ser ut att vara riktigt bra för detta syfte. Har läst att den ska slå de nu tillgängliga läsplattorna med hästlängder vad gäller läsning av pdf filer.
Ska nog skaffa mig en så snart de kommer ut i Sverige, vilket inte borde dröja alltför länge.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.