Uppdatering av DirectX

Permalänk

Uppdatering av DirectX

Hej!

Jag undrar om någon här vet vilken uppdatering av DirectX man ska välja för Windows 7. T.ex. den nedladdning som ligger högst upp på denna sida Microsoft Download Center: Product Family Search Results verkar ju bara uppdatara upp till version 9.0c medan Windows 7 som bekant innefattar ända upp till DX11:
[QUOTEThe Microsoft DirectX® End-User Runtime provides updates to 9.0c and previous versions of DirectX — the core Windows® technology that drives high-speed multimedia and games on the PC.
On This Page
][/QUOTE]

Sedan finns den här svenska sidan, där det inte står något om att det bara är upp till DX9.0c som uppdateras:
Hämtningsinformation: DirectX End-User Runtime

Den ser dock i övrigt ut att vara identisk med den förstnämnda. Så varför finns det ingen uppdatering som sträcker sig hela vägen till DX11?

Permalänk
Medlem

DX11 och DX10 är versionsspecifika, dvs
DX11= Win7, DX10=Vista, DX9=XP.

Varför MS inte knackar en DX11 för andra OS än 7:an är troligtvis enbart för att boosta sales på 7:an (precis som dom gjorde med Shadowrun)

Permalänk
Skrivet av anatoxin:

DX11 och DX10 är versionsspecifika, dvs
DX11= Win7, DX10=Vista, DX9=XP.

Varför MS inte knackar en DX11 för andra OS än 7:an är troligtvis enbart för att boosta sales på 7:an (precis som dom gjorde med Shadowrun)

Javisst, men borde det faktum att de är versionspecifika innebära att de inte går att uppdatera? Eller uppdateras DX10 och DX11 på annat sätt? De fanns ju inte på nedladdningssidan jag hänvisade till.

Permalänk
Skrivet av anatoxin:

Men DX11 funkar väl på Vista också, eller har jag fel?

OT: Ligger inte DirectX uppdateringarna med i Windows Update?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Men DX11 funkar väl på Vista också, eller har jag fel?

OT: Ligger inte DirectX uppdateringarna med i Windows Update?

Stämmer bra bägge

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, DX11 kom med SP2 till Vista

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Stämmer bra bägge

Uppenbarligen uppdateras INTE DirectX med Windows Update eftersom jag fick ett meddelande när jag installerade ett stresstestprogram att jag inte hade senaste versionen av DX9. Och givetvis har jag kört WU.

Permalänk
Hedersmedlem

DX9 är inget som uppdateras i Vista/W7, den får du hämta själv, som du ju märkte

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

DX9 är inget som uppdateras i Vista/W7, den får du hämta själv, som du ju märkte

Ja det märkte jag med all tydlighet