Metro 2033 anti aliasing?

Permalänk

Metro 2033 anti aliasing?

Tjena!

Går det inte att disabla anti aliasing i Metro 2033?

/M

Permalänk
Keeper of the Bamse

Metro 2033 har implementerat analytisk antialiasing som en post-process, lite som Stalkers X-raymotor. Du kan nog tvinga av det i kontrollpanelen för ditt grafikkort eller stänga av Post-processing i spelet.

edit: Googlade lite (rätt enkelt, du borde testa) och fann att om du slår på AAA och kör på vad som helst utom "very high" så slipper du AA.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Jo jag kan också Google och såg också att om man kör utan very high så slipper man anti aliasing. Men vem vill köra på något annat än very high?

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av perihelion:

Jo jag kan också Google och såg också att om man kör utan very high så slipper man anti aliasing. Men vem vill köra på något annat än very high?

/M

Någon som inte har tillräckligt bra dator för att driva Metro 2033 på very high kanske? Som jag t.ex. kan inte köra very high..........

Visa signatur
Permalänk

Visst, men jag vill köra på högsta och det borde ju flyta på betydligt bättre om man bara kunde stänga av anti aliasing. För mig är det helt obegripligt varför man inte kan disabla bara det direkt inifrån spelet. Men men...

Permalänk

Får man fråga vad för rigg du sitter på, metro är sinnessjukt krävande.

Permalänk

Jag har en rätt ok burk. Core i7 970 (sex kärnor/12 trådar). 12Gb minne och Geforce Geforce 480. Intel SSD.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av perihelion:

Jag har en rätt ok burk. Core i7 970 (sex kärnor/12 trådar). 12Gb minne och Geforce Geforce 480. Intel SSD.

/M

Metro 2033 är grymt krävande på grafikkort(krävande eller dåligt optimerat bara välja ).......möjligtvis SLI med gtx 480 så kan du köra allt på högsta å ligga runt 40-50fps, dock en gissning........om du byter CPU till en i3 540 t.ex. så lär du inte se nån skillnad då det är VÄLDIGT "snällt" mot cpu. Hade samma FPS med min i7 930 som jag hade med min Dual-core E6500(hade samma grafikkort) så som sagt inte direkt krävande på CPU så det är grafiken som "flaskar" för oss alla som inte har minst GTX 480 SLI.......minst

Visa signatur
Permalänk

Har en polare som sitter på i stort sett samma prylar som jag. Spelet flyter inte på alls lika bra på hans. Det enda som skiljer är att han sitter med en 930 och 6 gig minne istället för 12. Vid release av spelet gjorde det ingen skillnad om man körde SLI. Kan ju ändrat sig nu dock i och med att det kommit nyare drivisar etc.

Hur som helst, allt jag ville veta var om det över huvud taget går att stänga av anti-aliasing. För min del kvittar det med anti-aliasing. Hade gärna kört utan för att få lite bättre fps men det verkar ju inte som det går. Jag lyckas inte i alla fall. Märkligt val av utvecklarna med tanke på att spelet är så krävande.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av perihelion:

Har en polare som sitter på i stort sett samma prylar som jag. Spelet flyter inte på alls lika bra på hans. Det enda som skiljer är att han sitter med en 930 och 6 gig minne istället för 12. Vid release av spelet gjorde det ingen skillnad om man körde SLI. Kan ju ändrat sig nu dock i och med att det kommit nyare drivisar etc.

Hur som helst, allt jag ville veta var om det över huvud taget går att stänga av anti-aliasing. För min del kvittar det med anti-aliasing. Hade gärna kört utan för att få lite bättre fps men det verkar ju inte som det går. Jag lyckas inte i alla fall. Märkligt val av utvecklarna med tanke på att spelet är så krävande.

/M

Man måste ha minst 8GB ram för att spelet ska flyta i högre upplösningar.

Spelet hackade som fan när jag hade 4GB ram