nVidia ION/Atom eller H55/i3 i HTPC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Så man kan säga att det är lite svårt med Blu-Ray på HTPC Vidare hade jag nog satsat på nya AMD Fusion-plattformen istället för i3 i dagsläget.

Samma här. Har inte Intel/Nvidia fortfarande problem med att synka 23.976 fps med ordinarie drivrutiner?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Samma här. Har inte Intel/Nvidia fortfarande problem med att synka 23.976 fps med ordinarie drivrutiner?

De har dom. Fusion verkar ju för övrigt vara skräddarsydd för htpc bruk.

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Intel och Nvidia är inte samma företag
Intel = problem
Nvidia = fint som snus

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Intel och Nvidia är inte samma företag
Intel = problem
Nvidia = fint som snus

Finns en hel tråd på XBMC och Nvidias forum där folk har problem med att få 24p att fungera korrekt utan ljudfördröjning och dyl. Har själv ägt en Ion 330 och då var det inga problem, vet inte riktigt vad som hänt sen dess.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=153212&st=80

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Avstängd

Hade jag vart du hade jag inte brytt mig så mycket om audioformaten. Det är väldigt lite skillnad mellan exempelvis DTS och DTS HD och för att höra den lilla skillnad som finns så måste du ha ett ljudsystem i ganska hög prisklass.

Edit: Jag menade alltså det DTS ljud du får från exempelvis en BR. Jämför man mellan DTS från DVD och DTS HD från BR så blir skillnaden desto större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Hade jag vart du hade jag inte brytt mig så mycket om audioformaten. Det är väldigt lite skillnad mellan exempelvis DTS och DTS HD och för att höra den lilla skillnad som finns så måste du ha ett ljudsystem i ganska hög prisklass.

Edit: Jag menade alltså det DTS ljud du får från exempelvis en BR. Jämför man mellan DTS från DVD och DTS HD från BR så blir skillnaden desto större.

Visst är det säkerligen som du säger, man kanske inte hör skillnad men att det står DTS-HD på förstärkaren känns ju lite bra om man ska ha systemet ett bra tag framöver.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chazzi:

De har dom. Fusion verkar ju för övrigt vara skräddarsydd för htpc bruk.

Har de inte löst detta problem med Socket 1155?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufsen:

Har de inte löst detta problem med Socket 1155?

Nixpix. Fortfarande 24p buggen.

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD