Driver sweeper problem (låter mig inte komma in i Windows7)

Permalänk
Avstängd

Driver sweeper problem (låter mig inte komma in i Windows7)

Allting började med det förbannade Call of Duty Black Ops som orsakar grymt med problem för vissa, jag är en av de otursdrabbade. Spelet roffar åt sig all CPU kraft och skapar en enorm flaskhals som resulterar i ett helvetes hackande när man rör sig, skjuter, hoppar, mm.

/slap, jävla skit devs!

Iaf, för någon minut sedan ville jag uppdatera mina drivrutiner (dum som jag var så trodde jag att det skulle hjälpa), läste runt och såg att folk rekommenderar Driver Sweeper för att bli av med kvarliggande Nvidia filer. Nemas problemas, laddade ner v2.1.0 from guru3d, installerade det, avinstallerade Nvidia drivisarna from kontrollpanelen, startade om i felsäkertläge, körde Driver Sweeper, tickade för alla Nvidia boxar, scannade efter kvarliggande filer och valde clean. Kanon tänkte jag, startade om och till min förvånelse så kan inte längre komma in i Windows, en snabb bluescreen visas precis efter Windows loggan kommer fram och försvinner lika snabbt, sen vips så startas dator om. Har provat att reparera genom Windows7 inbyggda reparations verktyg, men det vill sig inte. Startade om flera gånger i hopp om att det kanske var ett tillfälligt fel, men nej. Nu efter minst 30 minuter fyllda av förbannelser så kopplade jag in min gamla hårddisk som har Windows7 32bit installerat för att söka hjälp här.

Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt dilemma, har provat google men hittar inget som beskriver mitt problem.

PS. Vill verkligen inte göra en System Recovery för vem vet hur pass instabilt ett system kan bli efter det. Samt att det tog mig duktigt med tid att installera Windows7 64bit samt allt mellan himmel och jord. Jag inskaffade en OCZ 120gb SSD, mer minne samt ett nytt grafikkort enbart för det sketna spelet, sen så tar ett bra tag att ladda ner spelen igen från Steam, Blizzard, osv.

Tack på förhand

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Vila i frid

Du kör med ett NVIDIA-baserat moderkort med SLI och du har sagt åt DriverSweeper att radera ALLA Nvidia-drivare, inklusive moderkortets egna systemdrivare - dår får man blåskärm. Det är en SystemRestore som gäller eller en restore med din systembackup.

Permalänk
Medlem

Låter riktigt trist, men är det så farligt med en system restore? Blir det instabilt efter det?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Vila i frid

SystemRestore är vanskligt på en XP-kärra (infamous DLL-hell) medans Vista och W7 klarar av det bättre. Dock lär du installera om alla program som du lagt in efter din senaste SystemRestore-punkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Du kör med ett NVIDIA-baserat moderkort med SLI och du har sagt åt DriverSweeper att radera ALLA Nvidia-drivare, inklusive moderkortets egna systemdrivare - dår får man blåskärm. Det är en SystemRestore som gäller eller en restore med din systembackup.

Blev tyvärr en om formatering,

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Hedersmedlem

Men viktig kunskap erhållen, för att använda ett direktöversatt engelskt uttryck.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro