Permalänk
Medlem

Problem med InCD

Tjenis!

Jag har anvät Aheads InCD ganska länge, ca ett halvår. Sen gick skrället och strulade sig så jag måste installera om allting (blää). Nu vägrar dock InCd att fungera! Varje gång jag försöker formatera en cd får jag "errormessage [och så en hög med nollor]". Va i...? Annars fungerar brännaren (samsung) helt bra.

Det komiska e att också Easy Cd Creator 5 inte heller fungerar (och följdaktligen inte heller Direct CD). Programmet påstår att den inte kan "identifiera min brännare". Det kunde den nog innan jag installerade om XP.. Kan detta ha ett sambad med InCD's problem?

Jag har försökt med olika skivor, alltid samma sak! Jag har som sagt win xp och alla senaste uppdateringar är installerade (om det nu gör nån skillnad)..

Snälla hjälp mig. Jag slutade använda diskettstation för ett ganska bra tag sen, men nu verkar det som om jag måste tillbaka till stenåldern

Tack på förhand

\Olmen

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk

med den nyaste version av incd så kan man inte använd cd som är använda med den gammal versionen av incd..kolla på aheads hemsida...

Man kan bara använd en cd med en typ av Packet Writing program åt gången...incd är ett och direct cd är ett annat typ av Packet Writing teknik..

Dom programen kan bugga för ¨varandra om dom är installerade allehopp...

Så prova att använd orginal versionen för incd för att komma åt info på cd...Här har du ett antal Packet Writing program att välja på...

http://www.cdr-info.com/Sections/Software/All.asp?Category=Pa...

Om du vill formatera cd till normallt tillstånd så ta och formatera dom i ett vanligt brännar prog som exempel nero....

Det är även hänt mig att en cd-rw har gått sönder när jag håll på med incd utan något speciellt hände....