Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Back in the box
Registrerad
Sep 2005

Pier Solar är här!

Äntligen! Efter år av väntan fick jag till slut hem mitt Pier Solar.

Vi snackar om ett tvättäkta splitternytt rollspel till Megan!

Extremt begränsad (800 ex, jag fick nr 65) samlarupplaga där vi som förhandsbetalade fick lite extra lullull samt namnet med i spelets credits:)

Spelets hemsida: http://www.piersolar.com/

Framsida:

Baksida:

Soundtrack som även ger förbättrat ljud/musik om den sitter i MegaCD:n medans man spelar!

Manual i färg:

Det viktigaste av allt, spelet:

Hela klabbet med böcker och reklam för kommande spel:

Nu skall det testas!

"Neeeein! Inte stjäla dyrbart krigsmaterial från Guderian." -Weeblie lever sig in i MaLos HOI3 spelande...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jun 2006

Har du spelat ut det?
Var spelet bra?
Vad kostade spelet?

Asus Z97-A / i5 4690K @ 4,5 GHz / Crucial 2x4GB 1600MHz / Gigabyte GeForce GTX 780 OC Rev2 / EVGA SuperNOVA 750 G2 / Crucial MX100 256GB / Noctua NH-U12S / Corsair Carbide 330R / Win 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Sep 2003

Ett år!? Skulle aldrig beställa ifrån den butiken igen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Så du fick va med i credsen för att du köpte det? Right.

Citera så att jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Back in the box
Registrerad
Sep 2005

Svar på lite frågor:

Jag har inte hunnit spela det särskilt mycket då SCART-kabeln till min multi-mega glappar, väntar på en ny.

Men av det jag spelat så är musiken helt underbar och grafiken likaså. Spelet känns som en blandning av Phantasy Star och dom gamla Final Fantasy liren.

Jag betalade 50 dollar för samlarutgåvan "Posterity Edition" 2008.

Ish: Suck... Gå in på deras hemsida och kolla forumet, där kan du se att vi som var villiga att förhandsbeställa samlarutgåvan alla fick våra namn med i spelets credits.

Edit: Hmm jag såg att alla forumposter från tiden innan spelet släpptes har arkiverats... Men snäll som jag är så har jag letat upp den gamla Q&A:n

Se den andra frågan... http://www.piersolar.com/board/archives/viewtopicca4f.html?f=...

"Neeeein! Inte stjäla dyrbart krigsmaterial från Guderian." -Weeblie lever sig in i MaLos HOI3 spelande...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2002

Tycker det verkar riktigt schysst av det jag sett. Kul att dom släpper ett nytt spel till Mega Drive, fin utgåva du fick tag på.

CPU: AMD Ryzen R7 1700X@3.9 GHz Grafikkort: Sapphire R9 390 Nitro 8GB Rev.2 @1150 MHz
Moderkort: Gigabyte GA-AX370 Gaming K5 Minne: G.Skill Flare X (4x8GB) @2930MHz
Chassi: Fractal Design Define S Nätdel: EVGA SuperNOVA G2 750W Bildskärm: Acer 27" XF270HUA FreeSync IPS