Statistisk undersökning i skolan, svara lite frågor (A)

Permalänk
Medlem

Statistisk undersökning i skolan, svara lite frågor (A)

Hej det är så att jag håller på med Ma B och vi har uppgift att göra statistisk undersökning, måste ha lite svar och i hopp att några här ska svara skulle vara tacksam tar 30 sek om ens de.

https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dFhvYzN5SWZy...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd

Jag vägrar. Ska man lära sig att göra undersökningar är det viktigt att man lär sig de mest elementära grunderna. Urvalet. Urvalet. Urvalet. Om läraren föreslagit en nätundersökning, skäll ut denne!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

hon har inte föreslagit något alls, men hon accepterade detta iallafall att vi fick göra på detta sätt så

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

DOne

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Finns det någon särskild anledning till att du har ett så snävt ålderspann ?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Finns det någon särskild anledning till att du har ett så snävt ålderspann ?

Gymnasie och det är grupparbete, polarn skrev detta och nog tänkte han inte på att man kunde sätta ut det hit och andra ställen förlåt ifall det inte fortsatte över 25, vet inte varför det inte är så, nog för att vi hade bara tänkt skicka detta runt inom gymnasiet men inte kommit så långt än :/

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Jaha, så alternativet "jag använder inte antivirusprogram" eller "Jag använder Microsoft Security Essentials"? Just Microsoft Security Essentials lär väl vara ett av de vanligaste antivirusprogrammen...

Oseriös undersökning. Planera INNAN du lägger upp något, så slipper du dumheter som detta.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Haha, prechronologisk heuristisk neurotronisk analys. Vad för tomte skrev det?

EDIT: läste fel. neutronisk, inte neurologisk..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Random-person, det är "bara" en matte uppgift vi ska ha det till, läraren vet nog fan inte ens vad något av dessa program är?
oseriöst och oseriöst, alla använder inte antivirus och alla har inte Microsoft Security Essentials (tror jag)? :S men vi är tvungna att göra detta....

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hmm, jag är 34 år. Åldersmätaren gick bara upp till 25..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm, jag är 34 år. Åldersmätaren gick bara upp till 25..

Asch, jag är 27 och fyllde i 25, det är nog inte så noga.

Ni får presentera åldern 25 som 25+

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

ah joh kan ju be min kompis ändra, ifall inte alla svaren nollställs

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Jag är lite imponerad att du faktiskt gör en undersökning, dom flesta skriver bara i några slumpmässiga svar rasten innan.

Kudos!

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Jag vägrar. Ska man lära sig att göra undersökningar är det viktigt att man lär sig de mest elementära grunderna. Urvalet. Urvalet. Urvalet. Om läraren föreslagit en nätundersökning, skäll ut denne!

Det beror väl lite på vad målpopulationen är. Om man exempelvis vill undersöka vanor hos besökare i ÖÄ är det en relativt okej metod och dessutom väldigt billigt resursmässigt. Fast det är ju inte direkt ett OSU vi snackar om

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Jag vägrar. Ska man lära sig att göra undersökningar är det viktigt att man lär sig de mest elementära grunderna. Urvalet. Urvalet. Urvalet. Om läraren föreslagit en nätundersökning, skäll ut denne!

Det är helt sant men eftersom OT inte skrivit huruvida det rör sig om ett representativt urval av befolkningen överlag eller om han kommer presentera den som "svarande i tråden xxx på sidan/sidorna xxx" så är ifrågasättandet av urval ej applicerbart.

något jag även vill påpeka för OT skriv om urvalet för extra stilpoäng oavsett hur du genomför undersökningar om inte annat för att sånt ska sitta i ryggmärgen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)