XFX GTX 260 Black Edition (216SP) + Starcraft 2 = svart skärm 2 sek

Permalänk

XFX GTX 260 Black Edition (216SP) + Starcraft 2 = svart skärm 2 sek

Har ett trist problem med SC2.
När jag lirade nu ikväll så under ett game så blir skärmen svart i typ 2 sekunder, sen kommer SC tillbaka.
Detta händer flera gånger per match.
Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Har ett trist problem med SC2.
När jag lirade nu ikväll så under ett game så blir skärmen svart i typ 2 sekunder, sen kommer SC tillbaka.
Detta händer flera gånger per match.
Någon annan som har samma problem?

Hej! Jag har samma problem med mitt XFX GTX 260 black edition. Jag har märkt att det "hänger sig" bland annat när grafikkortet går upp på en peek på 100% usage, alltså t.ex när loadingscreenen på LoL precis försvinner och spelet ska börja, när jag sparar på anno 1404, helt random i SC2, helt random i WoW (Dock så återställer sig drivrutinen i WoW och i SC2 men på LoL och anno 1404 hänger sig spelet). Jag har testat minst 5 olika drivisar och ingen har funkat. Jag har ringt till komplett och sagt att mitt graffe inte är stabilt och då säger de att det kan vara en korrupt windows-installation eller nåt annat. Det finns en annan tråd här på SweC om detta kortet där flera har samma problem och där de även skriver att Nvidia har slutat samarbeta med XFX pga XFX:s byggstandard. Jag ska testa med ett annat kort i helgen förhoppningsvis och om du citerar detta så kanske jag kommer ihåg att skriva hur det gick. Här är länken till tråden http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/954753-problem-nvidia-gtx-260-xfx-black-edition/
Tack för mig

Permalänk
Medlem

Rensa drivrutinerna starta om datorn och tanka senaste stabila drivrutiner. Inget med XFX att göra.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Rensa drivrutinerna starta om datorn och tanka senaste stabila drivrutiner. Inget med XFX att göra.

Hej hej hemskt mycket hej! Jag har som sagt exakt samma problem och har gått in i felsäkert och tagit bort alla drivisar med driversweeper innan jag lagt in nya. Det funkar fortfarande inte. Om du är säker på att det inte har med XFX att göra skulle jag uppskatta om du kom med en möjlig lösning
Tack på förhand!
MvH Jens

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har exakt samma problem med spelen HoN och world of warcraft. Har med testat flera olika drivrutiner och tom testat om installation av OS utan någon förbättring. Mitt kort är ett gigabyte GTX 260 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazig:

Hej hej hemskt mycket hej! Jag har som sagt exakt samma problem och har gått in i felsäkert och tagit bort alla drivisar med driversweeper innan jag lagt in nya. Det funkar fortfarande inte. Om du är säker på att det inte har med XFX att göra skulle jag uppskatta om du kom med en möjlig lösning
Tack på förhand!
MvH Jens

Tar du bort dem innan du kör driversweeper?

Om inte kör dessa steg.
* Avinstallera från kontrollpanelen allt med nVidia och grafik att göra. Starta ej om!
* Gå in på enheter och avinstallera genom att högerklicka på grafikkortet. Bocka för att ta bort drivrutinen.
* Starta om och hoppa in i felsäkert läge.
* Kör senaste driversweeper (2,9,0) Med Nvidia Physx och nVidia Display
* Starta om i normalt läge och installera senaste stabila drivrutiner och starta om igen.

Funkar inte detta gissar jag på att det kanske är fel med hårdvaran eller temperaturen på grafikkortet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.