Wroom - Gratis Fysikspel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Aug 2003

Wroom - Gratis Fysikspel

Hej!

Jag (Jonas Johansson) och David Rothelius har precis släppt spelet Wroom till Microsoft Windows™.

http://www.wroomgame.com

Det började egentligen som ett litet fysik-experiment när vi möttes upp med våra laptops för ett par
år sedan. Efter många kvällar (och år) av pillande började kompisar säga "släpp spelet på Internet".
I våra ögon var det fortfarande ett litet experiment, men så insåg vi att det faktiskt hade
tagit formen av ett riktigt kul spel. Så här är det nu - Wroom!

Ha en skön dag!

Vänliga hälsningar

Jonas Johansson & David Rothelius

Wroom Press Release

2011/02/08 SWEDEN - Jonas Johansson & David Rothelius today announced the release of
Wroom for the Microsoft Windows™ platform.

Wroom is a stylish, physics driven racing game that is either enjoyed solo, trying to beat your
own ghost, or by participating in a championship with up to four players.

Drawing inspiration from classic games such as Elasto Mania and Line Rider, Wroom
combines the playful spirit and puzzle solving elements of these titles with a faster, parkour
type of gameplay. Players will find themselves jumping over obstacles, bouncing off walls,
driving through water and clinging ledges on their way to the goal.

Wroom is available as a free download at http://www.wroomgame.com

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Linerider fast bil nästan. Ska prövas.

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av rinosaur:

Linerider fast bil nästan. Ska prövas.

Ja, precis :). Kör en sväng och se vad du tycker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Körde det efter att ha läst om det på feber och måste säga att det var lite småkul, om inte annat så är det värt att installera det för musikens skull.

Kommer man få se en version till IOS?

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2010

Såg ju lite roligt ut
Inte testat än ska göra det senare

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

Elastomania? :>

Såg häftigt ut, ska testas när man kommer hem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av in a bodybag:

Körde det efter att ha läst om det på feber och måste säga att det var lite småkul, om inte annat så är det värt att installera det för musikens skull.

Kul att du gillar det!

Skrivet av in a bodybag:

Kommer man få se en version till IOS?

Vi håller på att se över möjligheterna till en iPhone-version. Särskilt om det finns intresse hos folk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av DraXula:

Elastomania? :>

Såg häftigt ut, ska testas när man kommer hem

Det var min första tanke också

Måste testas när jag kommer hem

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Fick en liten känsla av across/elma då jag prövade spelet. Antar att ni fått inspiration därifrån?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Småkul spel måste jag säga, ganska svårt att ta sig till stjärnorna, försöker och försöker men är för dålig

Får pröva mera efter jobbet

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

oj var härligt det såg ut, ska testa den:) tack

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2003

Jag är rätt värdelös på såna här spel. Fastnade på nivån "PieceofMine" (hard) eller vad den nu heter. Det är många banor som jag inte tog en enda stjärna. Grymt gulligt spel och musiken var bra

Stationär: FD Define Nano S, AMD R5 1600, Biostar X370GTN, G-Skill Ripjaws V 16GB 3600Mhz @ 3200Mhz CL16, Radeon RX 570, Samsung 850 EVO 1TB, Corsair SF450, Arctic Freezer 33
HTPC: In-Win BP671, AMD Athlon 5350, Asus AM1I-A, Geforce GT 710, 4GB 1600Mhz, Corsair Force LS 60GB, One for all UCR7960 (+ Flirc)
NAS: HP Proliant N54L, 2x WD Red 2TB (Raid 1), WD Green 2TB, FreeNAS 11

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Klegg:

Kul att du gillar det!

Vi håller på att se över möjligheterna till en iPhone-version. Särskilt om det finns intresse hos folk.

Tjenare Jonas!
Min brorsa Isak håller på med andoird & Iphone utveckling. Där han utvecklar appar och diverse program.
Så du kanske skulle kunna ta hjälp av honom

Det är också han som ligger bakom "SwedishMealTime" Gruppen Det är han och hans vänner som har skapat det

Han har en blogg också, så du kan ta kontakt med honom via den om du vill Eller via hans domän:
IsakAnklew.com
Isak's Blogg

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Kan ju passa på att komma med lite feedback:

- Vore skönt att kunna köra det i fönster, dvs inte helskärm, gärna via ett val under inställningar.
- Mer möjligheter när man trycker på ESC; restart, byta bana, main manu, options osv
- Onödigt med två tryck på ENTER för att sätta igång spelet, antingen ge information om kontroller vid huvudmenyn eller ge QWER (samt tangenter för player 2-4) samma funktion som att använda ENTER. Nu flyttar man händerna mycket i onödan.
- Power ups

Edit:
- Möjlighet att se sin bästa tid på banan, samt om man tagit alla stjärnor

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0:0:0:0:0:0:7f00:1
Registrerad
Aug 2005

bäst bäst bäst!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010

HAHA så otroligt kul^^
snälla gör en Android version om ni gör en IOS

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Dec 2006

Jävlar va kul! 10 av 5 poäng!

GTX 260 | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2010

kul. fastanade på en av hard banorna. Är det verkligen tänkt att man ska kunna hoppa genom att vrida båda håll samtidigt?

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
G.Berg/Värmdö
Registrerad
Apr 2010

Det här spelet är bara såååååååå awesome, älskar musiken och att windowed mode finns är också awesome.
Tog nån minut inan jag fattade hoppfunktionen men älskar spelet

10/10

Det var alla banor klarade och det var ett helt klart hundra %'igt kul men ibland frustrerande spel

Ångra inget, lär och lev istället

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Klegg:

riktigt roligt och beroende framkallande spel! verkligen awesome rakt igenom
En iOS variant av spelet vore verkligen klockrent!
Annars det ända som fattas är att själv få configurera kontrollerna hur man vill!

musiken passar in sjukt bra! snyggt jobbat!

Asus Maximus IV Gene Z77 | Intel 2500K | GTX 980 Ti 6GB + H2O | Corsair 32Gb 1600Mhz | A-Data 120gb x2 Raid0 | Temjin TJ08B-E | Corsair AX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Grymt spel, tack!!

Mvh en gammal Elastomania-älskare

/Linuxs

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Ser riktigt bra ut

Tyvärr kan jag inte prova det då jag kör Linux.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Feb 2010

Haha riktigt roligt! Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige ;)
Registrerad
Nov 2008

Cutest little game EVAR!
Sjukt härligt lir! Tumme upp!

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

LAN multi player kanske hade varit något!! jag och sambon ska ta och lira lite nu

[EDIT]
Sjukt coolt att de funkar i 5760x1080:D

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2010

Riktigt nice, skall testas. Jag håller på att installera det atm, så man får väl se snart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Sweaty hands, tutorial tack

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SKENE
Registrerad
Okt 2010

Är jag efterbliven eller hur kör man står "Q,W" Och "E,R" i början men bilen vill inte åka

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2004

När jag startar spelet körs det i fullscreen och efter ca 1s när menyn kommer upp så börjar min startmeny att synas och fokus är inte längre på spelet. Går jag in i spelet igen försvinner fokus efter ca 1s igen.

Men det är säkert nåt med min dator. Håller på med en del saker och har haft den igång länge. Kör bland annat en spelserver på den.

Om jag stänger av explorer.exe fungerar det.

i5 6600k@4,4 Ghz | 32Gb minne | 250 Gb SSD | Canon 70D; 11-16; 18-35 f1,8; 70-300 |
http://www.carpediem86.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Tack för tipset. Skall testas hemma efter jobbet.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]