Lian Li PC-T60B Open Air Chassi, ingen som har detta?

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-T60B Open Air Chassi, ingen som har detta?

Hej!

Sökte igenom forumet efter någon tråd om Lian Li's PC-T60B Open Air chassi men hittade ingenting! Går nämligen i tankar om att byta chassi och tyckte att detta skulle vara intressant att prova ett sånt här.

Har idag ett CM HAF932 som jag har tröttnat på. Vibrerar gör det också vilket driver mig till vansinne. Känner inte längre behovet av att ha en massa 3,5" platser i chassit heller, utan tänker satsa på nätverksbaserad lagring istället. Därav intresset att testa ett mindre, annorlunda chassi (har länge enbart kört fulltower).

Det som oroar mig mest är att jag inte ska få plats med min tänkta kylare, Noctua D14. Tydligen är avståndet mellan moderkortsplåten och "handtaget" bara 168mm. En D14 är 160mm men sen ska ju distanser+modertkort+cpu på så det lär ju förmodligen skita sig? Moderkortsplåten går dock att flytta fram och tillbaka så det kanske går ändå, med risk för att chassit blir lite för baktungt om man sätter plattan längre bak så att kylaren inte tar i handtaget.

Iaf, vore kul och höra från någon som har testat på det!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Det chassit är mest som test-bench och knappast något man har som vanlig stabil dator.
Kolla även på Lian Lis spindellåda. Den är cool.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man inte kunna ha den som en vanlig dator? Jag gillar helt enkelt idén av att kunna titta på komponenterna

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Varför skulle man inte kunna ha den som en vanlig dator? Jag gillar helt enkelt idén av att kunna titta på komponenterna

1. Det blir dammigt väldigt fort
2. Kylningen blir inte optimal.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

1. Det blir dammigt väldigt fort
2. Kylningen blir inte optimal.

Skulle detta var anledningarna till att det överhuvudtaget inte GÅR att använda som vanligt chassi? Skärp dig. Min dator dammar igen väldigt fort trots att det är ett "vanligt" chassi, fördelen med ett öppet chassi är ju att man ser när det är dags att plocka fram tryckluften

Kylning tror jag inte blir ett problem alls, en sån här köps till:

Vore ganska häftigt att montera en dubbelradd på den där fläktanordningen... Även om jag har lovat mig själv att sluta köra vatten...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

kanske även vore aktuellt att titta på antec skeleton?

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

DD Torture Rack är väldigt classy i mitt tycke

Permalänk
Medlem

Tycker inte riktigt om akrylplasten, ser lite billigt ut imho. Har tittat lite på Skeleton men tycker inte den är riktigt lika häftigt som denna Lian Li skapelse.

Vad finns det annars för roligt chassi att köpa? 650D verkar ju väldigt eftertraktad, men ser lite plain ut och skiljer sig inget från de chassin jag haft tidigare. Skulle vilja ha BTX-style moderkortplåt eller något, som jag hade i min gamla CM Stacker. Det var rätt så häftigt med CPUn längst ner i chassit när alla andra hade den högst upp

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

En av mina kompisar har ett sån chassi och sen har han vatten kylt alla komponenter.
Här finns det lite saker att välja bland.
http://www.mountainmods.com/computer-cases-c-21.html
http://www.mountainmods.com/CYO_picker.php

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Lian Li's spindel"chassi" är grymt, fatta å kasta upp den på väggen och lite fake spindelnät runt om

Permalänk
Medlem

Haha, något spindel chassi blir det dock inte

Upptäckte nyss Silverstones Raven & Fortress, typ precis vad jag letar invändigt men desto tråkigare utvändigt. Är det någon ny modell på G som använder samma layout?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Vore ganska häftigt att montera en dubbelradd på den där fläktanordningen... Även om jag har lovat mig själv att sluta köra vatten...

Varför ska du sluta med vatten?

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

För mycket jobb

Pallar helt enkelt inte, systemet är kontaminerat av slagg och jag orkar inte ta isär, rengöra och sätta ihop det igen. Skall gå över till luft igen det var längesedan nu.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Upptäckte nyss Silverstones Raven & Fortress, typ precis vad jag letar invändigt men desto tråkigare utvändigt. Är det någon ny modell på G som använder samma layout?

TJ11, STOOORT chassi med samma 90graders roterade moderkortsplåt. Vet dock inte när/om det börjat säljas ännu och om det kommer till lilla Svedala.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Jäävlar det såg stort ut. Beställde dock ett Fortress 2 för halva priset från komplett

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Tjena! Jag har precis beställt ett sådant chassi. Men undrar om du vet vart man kan få tag på fläktaggregatet som du visar på den andra bilden? har inte hittat någon svensk sida som säljer det.

tack på förhand.